Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@19:36:25 GMT

تکان آرام تورم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۸۱۴۸۲

تکان آرام تورم

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در هر دو اعلام رسمی نرخ تورم اعم از بانک مرکزی و مرکز آمار روند کاهشی است. بانک مرکزی از کاهش ۰.۱ درصدی تورم در اردیبهشت‌ماه نسبت به فروردین‌ماه خبر داد و مرکز آمار نیز این نرخ را با اختلاف ۱.۱ درصدی حدود هشت درصد اعلام کرده است.

طبق آمار بانک مرکزی تورم ماهانه اردیبهشت‌ماه حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد و تورم نقطه به نقطه (تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل) ۹.۷ درصد بوده است. این درحالی است که مرکز آمار تورم ماهانه را ۱.۱ و نقطه به نقطه ۸.۳ درصد اعلام کرد.

تورم‌های اعلامی بانک مرکزی از سال گذشته تاکنون همواره نرخی بین ۹ تا ۱۰ درصد و در مواردی عبور از ۱۰ درصد و بازگشت مجدد به تک رقمی بوده است.

بنابراین گزارش در بین کالا و خدمات مصرفی تورم «تحصیل» با ۱۲ درصد، «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» و «تفریح و امور فرهنگی» و «کالا و خدمات» با ۱۱.۴ و همچنین «رستوران و هتل» با ۱۱.۵ بالاترین سطح تورم سالانه را در بین گروه‌ها به خود اختصاص دادند. همچنین «ارتباطات» با ۵.۲ درصد کمترین سطح تورم را در بین گروه‌های کالا و خدماتی داراست.

شاخص کالا و خدمات در اردیبهشت ماه

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نرخ تورم بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم فروردین ماه اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین، منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. در فروردین ماه ۱۴۰۳، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک‌های هزینه‌ای کشور

نرخ تورم سالانه کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳، برابر ۳۸.۸ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۳۴.۷ درصد برای دهک اول، تا ۴۰.۱ درصد برای دهک دهم است.

بر این اساس، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۵.۴ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۵.۴ واحد درصد) بدون تغییر بوده است.

کد خبر 846455 برچسب‌ها اقتصاد - تورم خبر مهم

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • تورم فروردین ماه اعلام شد
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد
  • کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد