Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@19:41:15 GMT

۲۱ شرکت و دارایی دولتی در سبد واگذاری‌های خرداد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۸۱۶۶۸

۲۱ شرکت و دارایی دولتی در سبد واگذاری‌های خرداد

تعداد ۲۱ شرکت و دارایی دولتی در خردادماه امسال توسط سازمان خصوصی‌سازی روانه میز بورس و فرابورس می‌شود و بخشی از آن‌ها نیز از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

خبرگزاری مهر: تعداد ۲۱ شرکت و دارایی دولتی در برنامه‌های دولت برای واگذاری در خردادماه قرار دارد.

به گزارش سازمان خصوصی سازی، تعداد ۲۱ شرکت و دارایی دولتی در خردادماه امسال توسط سازمان خصوصی‌سازی روانه میز بورس و فرابورس می‌شود و بخشی از آن‌ها نیز از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، قرار است کشتارگاه صنعتی جونقان به ارزش کل پایه ۱۵۰ میلیارد ریال و به وکالت شرکت پشتیبای امور دام کشور در روز هفتم خردادماه از طریق مزایده واگذار می‌شود.

سپرده شرکت در این مزایده ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان شده است که به صورت ۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۵ ساله با فواصل ۶ ماهه برای هر قسط، روی میز فروش می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: سیلوی منطقه ۷ متعلق به استان اردبیل نیز به ارزش کل پایه ۱۳۱ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال در روز ۲۱ خردادماه امسال از طریق مزایده واگذار می‌شود.

این سیلوی دولتی به وکالت از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به‌صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله با فاصله هر قسط شش ماه، روی میز فروش خواهد رفت.

مبلغ سپرده شرکت در این مزایده نیز ۳ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است و خریدار باید ۱۵ درصد مبلغ پیشنهادی خود را در مدت ۲۰ روز کاری پس از معامله بپردازد.

افزون بر این قرار است بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز شامل ۶۹۳ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۷۷ سهم در روز ۲۸ خرداد بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

این بلوک دولتی به قیمت کل پایه ۷۵۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۱۵۳ ریال به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط در بورس عرضه خواهد شد.

بلوک ۱۱.۴۴ درصدی بیمه اتکایی امین نیز قرار است در این روز به قیمت کل پایه ۳۵۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون و ۷۷ هزار و ۴۸۸ ریال به صورت ۳۰درصد نقد و بقیه اقساط روانه میز فرابورس ایران شود.

علاوه بر این بلوک ۲۰.۸۲ درصدی سهام شرکت عمران و مسکن سازان ایران شامل ۲۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۳۱۲ سهم به ارزش کل پایه ۳۷۱ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۷۶۵ هزار ریال و بلوک ۴۹ درصدی سهام شرکت فرآوری مواد پروتئینی اهواز شامل ۴۹۰هزار سهم به ارزش کل پایه ۱۲میلیارد و ۸۸۸میلیون و ۴۷۰ هزار ریال در روز ۲۸ خرداد از طریق مزایده واگذار می‌شود.

همچنین بر اساس آگهی منتشر شده مزایده ۱۵ سیلوی دولتی نیز به صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

برای این مزایده سیلوی اهواز - منطقه (۴) به ارزش کل پایه ۳۹۰ میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، سیلوی بهبهان- منطقه (۴) به ارزش کل پایه ۲۱۹ میلیارد و ۹۲ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۴۰ ریال، سیلوی شوشتر - منطقه (۴) به ارزش کل پایه ۹۲ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۴۰ ریال، سیلوی روباز شوش (انبار روباز شوش) منطقه (۴) به ارزش کل پایه ۳۹۲ میلیارد ریال، سیلوی قدیم کرمان - منطقه (۶) به ارزش کل پایه ۲۶۹ میلیارد و ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال، سیلوی ارزوئیه بافت- منطقه (۶) به ارزش کل پایه ۱۸۶ میلیارد ریال، سیلوی قدیم سنقر - منطقه (۹) به ارزش کل پایه ۴۴ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۷۲۹ ریال، سیلوی قدیم کرمانشاه - منطقه (۹) به ارزش کل پایه ۲۰۰ میلیارد و ۷۲۵ میلیون و ۴۲۸ هزار ریال، سیلوی کنگاور- منطقه (۹) به ارزش کل پایه ۹۱ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال، سیلوی قدیم ازنا - منطقه (۱۲) به ارزش کل پایه ۱۶۸ میلیارد و ۷۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، سیلوی قدیم خرم آباد - منطقه (۱۲) به ارزش کل پایه ۸۹ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال، سیلوی قدیم بروجرد- منطقه (۱۲) به ارزش کل پایه ۳۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال، سیلوی بیجار- منطقه (۱۳) به ارزش کل پایه ۳۱۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال، سیلوی قدیم سقز- منطقه (۱۳) به ارزش کل پایه ۱۶۱ میلیارد و ۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و سیلوی قدیم همدان- منطقه (۱۳) به ارزش کل پایه ۱۳۴ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال قیمتگذاری شده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RKO

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی سبد واگذاری ها دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج‌های دو قلوی شهرکرد؛ همچنان بلاتکلیف

به گزارش قدس آنلاین، اجرای طرح برج دوقلوی شهرکرد از سال ۸۹ کلید خورد و با وجود اینکه قرار بود طی ۳۶ ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد، اما این طرح همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است، مقرر بود که طرح برج دوقلوی شهرکرد در زمینی به مساحت حدود ۶۰۰۰ مترمربع واقع در میدان بسیج شهرکرد و در ۲۶ طبقه احداث شود که واحدهای تجاری، خدماتی، درمانی، اداری، رفاهی و تفریحی از بخش‌های پیش‌بینی شده در این پروژه بود.

سال گذشته بحث برج‌های دو قلوی شهرکرد مطرح بود و این کار انجام شد، در مدت زمان تعیین شده اتفاق خاصی رخ نداد و مجدداً تمدید مزایده صورت گرفت، تمدیدی که باید دید آیا سودی برای برج‌ها داشته یا تنها وقت تلف کردن بوده است، البته پروژه‌هایی که نیاز به ورود سرمایه گذار با پول هنگفت دارد باید به مزایده گذاشته شود.

اما برای اطلاع از وضعیت مزایده و اینکه کسانی ثبت نام کرده‌اند یا خیر گزارش زیر را می‌خوانیم.

محمدحسین واحدیان، شهردار شهرکرد  اظهار کرد: فرآیند یک ساله‌ای طی شد تا تصمیم قاطع برای برج‌های دو قلو گرفته شود، زیرا پروژه‌ای بود که باید تحلیلی روی آن انجام و از جوانب مختلف مباحث کاربری، اجتماعی، ترافیکی، اقتصادی بررسی می‌شد البته فروش برج با کاربری مسکونی پیشنهاد و بعد از طی کردن فرآیندی در کارگروه‌های مختلف مصوب شد.

وی افزود: حدوداً اواخر سال گذشته برج‌های دو قلوی شهرکرد به مزایده گذاشته شد، اطلاع رسانی عمومی صورت گرفت، در مرحله اول بسیاری از افراد مراجعه و اسناد را دریافت کردند اما در مزایده شرکت نکردند، به همین دلیل مجدداً تمدید مزایده انجام شد و اکنون در دوره تمدید مزایده قرار دارد.

واحدیان تصریح کرد: به احتمال زیاد تا سه روز دیگر تمدید آن به اتمام می‌رسد، بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی که تمکن مالی داشته اطلاعاتی از ما مبنی بر ورود بر امر سرمایه‌گذاری گرفته‌اند، اما تاکنون در مزایده شرکت نکرده‌اند.

به گفته شهردار شهرکرد البته در قانون ابتدا بحث مزایده مطرح است، یعنی اگر کسی در مزایده شرکت نکرد می‌توان شرایط جدید را مجدداً به شورا ارسال و اگر به تصویب رسید با شرایط جدید به مزایده گذاشته شود، در حقیقت اگر مزایده برنده‌ای نداشته باشد مجدداً دوره بعد باید با شرایط دیگر به مزایده گذاشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است این پروژه هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد، زیرا این کار موجب فتح بابی به منظور ورود سرمایه‌گذار برای پروژه‌های دیگر خواهد شد.

همچنین مصطفی حیدری، رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: اکنون این برج‌ها به صورت نقدی به مزایده گذاشته شده اگر برنده نداشته باشد شرایط تغییر خواهد کرد، البته اگر این گونه باشد باید شرایطی گذاشته شود که استقبال بیشتر شود.

وی بیان کرد: مزایده‌ای که گذاشته شده نشان می‌دهد مشتری وجود دارد، حدودا ۱۲ نفر مراجعه کرده‌اند و خواهان دریافت اسناد و مدارک مزایده بودند که امید است مزایده برگزار و هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف برج‌های دو قلو پس از سال‌ها چشم انتظاری، محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • جاش کرونکه: آرسنال با ارزش‌ترین دارایی ماست؛ برنامه ما بلند مدت است
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران
  • سعی کردیم شهرداری دارایی‌های خود را خام‌فروشی نکند
  • سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • برج‌های دو قلوی شهرکرد؛ همچنان بلاتکلیف