Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی والیبال ایران به فاصله تنها 20 ساعت پس از نخستین بازی اش در فصل جدید لیگ ملت های 2018 دنیا مقابل فرانسه میزبان، از ساعت 19:30 به مصاف استرالیا رفته است.

به گزارش تابناک ورزشی، ملی‌پوشان والیبال پس از شکست دیشب مقابل خروس ها، حالا در کمتر از 24 ساعت با آمادگی بیشتر به مصاف دو رقیب آسیایی یعنی استرالیا و ژاپن می روند و باید بر اساس برنامه از ساعت ۱۹:۳۰ شنبه پنجم خرداد ماه به مصاف زردپوشان استرالیا رفته اند تا نخستین پیروزی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید معروف، محمد موسوی، علی شفیعی، مهدی مرندی، میلاد عبادی پور، امیر غفور و مرتضی شریفی ترکیب اولین تیم ایران را تشکیل می دهند. 

هر چند "کانگوروها" در سال‌های اخیر همواره برابر والیبال ایران مغلوب بوده‌اند و از آخرین پیروزی‌شان برابر ایران که در انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن بود پیش از پنج سال می گذرد، اما مشاهده بازی‌های این تیم در دیدارهای دوستانه و حتی پیروزی سه بر دو برابر ایتالیا نشان از تغییرات عمده در ترکیب و نوع بازی استرالیایی ها دارد. بنابراین کولاکوویچ و شاگردانش به هیچ عنوان نباید استرالیا را دست کم بگیرند، چرا که کسب پیروزی برابر این تیم و ژاپن می‌تواند سکوی پرتاب تیم‌ ‌ملی در آغاز لیگ ملت‌ها باشد.

ست اول/ برتری شاگردان کولا با درخشش شفیعی وموسوی در دفاع روی تور

کولاکوویچ ترکیبی متفاوت را نسبت به بازی نخست به زمین فرستاد و با ورود مرتضی شریفی به جای فرهاد قائمی و علی شفیعی به جای سامان فائزی نشان داد از بازی دقایق پایانی این دو بازیکن مقابل فرانسه راضی بود. مرتضی شریفی که اولین تجربه خود در لیگ ملت های والیبال تجربه می کند، با خواباندن یک توپ برگشتی و یک امتیاز سرویس خودش را نشان دهد.
در ادامه یک دفاع از علی شفیعی و ضربه ای که استرالیایی ها به بیرون زدند، باعث شد ایران اختلاف خود را با حریف به 3 امتیاز برساند و وقت استراحت فنی نخست را با حساب 8 بر 5 به سود خود تمام کند.

بلافاصله بعد از ورود به زمین ایران یک امتیاز دیگر هم دشت کرد تا استرالیا تقاضای وقت استراحت کند. همین وقت و یک تغییر استرالیا را زیرورو کرد و در حالیکه در امتیاز 11 بر 6 تیم ایران پیش افتاده بود، کانگوروها با جهش خیره کننده فاصله زیاد را جبران کردند و به ایران رسیدند و در کمال تعجب وقت فنی دوم را 16 - 14 به سود خود رقم زدند.

آبشارهای کوبنده استرالیایی ها ادامه پیدا کرد اما بیرون زدن دو توپ توسط سندرسون و دفاع عالی موسوی روی این بازیکن، ایران را برابر کرد. اسپک میلاد عبادی پور که خود سرویس را دریافت کرده بود در زمین استرالیا خوابید تا روحیه به اردوی ایران برگردد. سپس در یک جای خالی از موسوی ؛ گراهام جا ماند تا ایران امتیاز 20 را هم دشت کند.

مهمترین امتیاز این لحظات را علی شفیعی با دفاع عالی روی ویلیامز انجام داد تا ایران پیروز یک رالی طولانی باشد و از حزیف پیش بیفتد. در این امیتازات حساس بکارگیری تجربه از سوی امیر غفور و خواباندن توپ در دفاع بلندقامت استرالیا ایران را به عدد 22 رساند. یک سرویس اوت به ایران کمک کرد تا به پوئن 23 هم دست یابد. دفاع عالی محمد موسوی روی سرعتی استابلس، ایران را به امتیار ارزنده 24 رساند.  استرالیا باز هم دفاع شد اما توپ به بیرون رفت تا امتیاز 23 به حریف برسد و کولاکوویچ وقت استراحت درخواست کند.

اتخاذ تاکتیک سرعتی از سوی معروف با ضربه ناقص موسوی به بیرون رفت اما خطای بازیکنان استرالیا امتیاز 25 را نصیب ایران کرد و سط نخست به سود ایران تمام شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شهربانو و سهیلا منصوریان با کسب نشان‌های طلا و نقره در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین دو سهمیه ارزشمند حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کردند.

سهیلا منصوریان رئیس هیات ووشو کیش به نشان نقره و شهربانو منصوریان عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش نیز نشان طلا را کسب کردند.

نفرات اول و دوم هر گروه وزنی در این دوره از مسابقات سهمیه حضور در مسابقات جهانی ووشو استرالیا را کسب میکنند.

دیگر خبرها

  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • رجبی: تراکتور می‌خواهد امتیاز بگیرد ولی استقلال «تیم تر» است/نظارت نباشد باشگاه به قهقرا می‌رود
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا