Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:41:25 GMT

صنایع پرآبخواه فولادی از پساب تصفیه شده استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۸۱۷۶۴

صنایع پرآبخواه فولادی از پساب تصفیه شده استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی سفید، عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر یزد که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و شهردار یزد برگزار شد، اظهار داشت: هرچه بتوانیم آب شرب را از آب تصفیه شده جدا کنیم، برای شهر، مصرف مردم و فضای سبز بهتر است.

وی عنوان کرد: اگر میزان آب انتقالی کاهش یابد و قرار باشد چاه‌ها احیا شود، فشار زیادی به تصفیه آب و شهر وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفید ادامه داد: جداسازی آب شرب از آب فضای سبز هزینه دارد اما اقدامی است که اگر انجام شود، به نفع مردم و فضای سبز خواهد بود.

وی با اشاره به زمان انتقال آب به استان یزد خاطرنشان کرد: زمانی که آب انتقالی به یزد رسید، متاسفانه چهار درصد آن به صنعت اختصاص یافت که معتقدم امروز باید از این اقدام خود توبه و استغفار کنیم زیرا این میزان از آب به صنایع پرآبخواه نظیر صنایع فولادی اختصاص یافت.

رئیس شورای شهر یزد تصریح کرد: امروز باید بخش خصوصی را به بحث تصفیه فاضلاب وارد کنیم و برای صنایع پرآبخواه نظیر صنایع فولادی از پساب تصفیه شده استفاده کنیم.

سفید خاطرنشان کرد: هرگز نباید سهم مردم از آب انتقالی را فراموش کنیم زیرا آب انتقالی، شیره جان مردم و شهر است.

کد خبر 4306785

منبع: مهر

کلیدواژه: شوراي شهر يزد یزد ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند خرم آباد مشهد خطبه های نماز جمعه بارش باران یاسوج سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا توقیری صبح امروز بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان قانونا وظیفه نظارتی دارد و اختیارات و امکانات لازم برای تصفیه آب را ندارد و اقدام اخیر معاونت تحقیقات و فناوری و اساتید دانشگاه در این خصوص صرفاً در راستای ایفای رسالت مسئولیت اجتماعی و در قالب یک کار تحقیقاتی جهت کمک به حل مشکل توسط تیم تحقیقاتی اساتید و دانشجویان نخبه بوده و خبر برطرف شدن طعم و بوی آب همدان تا ١٠ روز آینده، قولی و وعده‌ای بوده که توسط مسئولان آب آبفا و آب منطقه‌ای به این دانشگاه اعلام شده که متأسفانه در خبر خبرگزاری تسنیم به این موضوع اشاره نشده و ما امیدواریم طعم و بوی آب همدان که موجب ناراحتی و نارضایتی شهروندان شده است به زودی و در مدت زمان اعلام شده، مرتفع شود.

گفتنی است؛ دغدغه‌مندی معاونت تحقیقات و فناوری و اساتید دانشگاه در خصوص بررسی علت طعم و بوی آب اقدام شایسته‌ای است که جای تقدیر دارد و لازم به ذکر است مسؤلیت تصفیه خانه شهرک بهشتی با شرکت آبفا و مسؤلیت تصفیه خانه شیخی جان بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است.

کد خبر 6082374

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است
  • اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر
  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی