Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

  مذاکره موشکی و منطقه‌ای با اروپا دروغ است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درخصوص مذاکره اخیر هیئت ایرانی با هیئت اروپایی و نتایج این نشست و اینکه اگر هیئت اروپایی نتواند تضمین لازم برای ادامه برجام را بدهد واکنش وزارت خارجه چه خواهد بود، گفت: این شرایط یعنی مذاکره‌های صورت‌گرفته با اروپا سیاه و سفید نیست و باید ببینیم اروپایی‌ها در نهایت چه‌چیزهایی را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف: نمی‌دانیم اروپا چه چیزی ارائه می‌دهد/ مذاکرات تا امروز نه سیاه بوده نه سفید

ظریف در پاسخ به این سوال که گفته شده اروپا قرار است پیشنهاد جدیدی را به ایران خارج از موضوع برجام بدهد از جمله مذاکره بر سر توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران،  گفت:‌ آن خبر کاملاً دروغ بود، اتحادیه اروپا آن خبر را خودش تکذیب کرد، این عملیات روانی است که رژیم صهیونیستی راه انداخته است تا این سخنان را منتشر کند، ضمن اینکه بارها گفته‌ایم ما صرفاً درباره برجام مذاکره می‌کنیم و خارج از برجام نه خواسته‌ای و نه حرفی داریم که بزنیم.

 ماجرای درگیری در کنگره اعتماد ملی

 حجت‌الاسلام رحمت‌الله بیگدلی، عضو شورای مرکزی و عضو شورای اجرایی منصوب دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره تشنج در کنگره حزب اعتماد ملی و ادعای حمله به علی مطهری و ورود گروه فشار به کنگره حزب، اظهار داشت: هیچ حمله‌ای به علی مطهری نشده است و زمانی که تشتت ایجاد شد، شخصیت‌های سیاسی سالن را ترک کرده بودند. بعد از این‌که برخی دوستان به برخی کارهای خلاف مقررات اعتراض کردند، آقای محمد جلیلیان به من حمله کرد و این‌که گفته بشود گروه فشار حمله کرده نادرست است. البته این‌ها هم گروه فشار بودند، اما نه آن گروه فشاری که مصطلح است!

وی افزود: من در پایان افتتاحیه به آقای امینی تذکر دادم که اداره جلسه بعدی توسط ما غیرقانونی است و باید زود پایین برویم تا هیئت‌ رییسه دائم از اعضای حزب که قصد کاندیداتوری ندارند انتخاب شوند، اما متاسفانه آقای امینی گوش نداد و با من با تندی برخورد کرد تا این‌که نماینده وزارت کشور بالا آمد و حرف مرا تایید کرد. متاسفانه آقای امینی با نماینده‌ وزارت کشور هم وارد مجادله شد و نماینده وزارت کشور گفت که اگر با این روند ادامه دهید من گزارش می‌کنم و کنگره حزب شما ابطال خواهد شد‌.

جزئیاتی از درگیری شدید در کنگره دیشب اعتماد ملی + فیلم

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره حضور افرادی از احزاب دیگر از جمله حزب ندای ایرانیان در هیئت‌ رییسه دایم کنگره، اظهار داشت: آقای کزازی عضو هیئت رییسه حزب‌ ندای ایرانیان هستند و من خودم یک اشکالی که داشتم نسبت به حیثیت و آبروی حزب و شخص خودم بود. من استاد حقوق دانشگاه هستم و نمی‌خواستم کارهایی اتفاق بیفتد که خلاف قانون احزاب و اساسنامه حزب و مقررات اعلامی وزارت کشور باشد. آقای کزازی دوست ما هستند، اما این‌که بروند بالا بنشینند در حالی که عضو حزب دیگری هستند، کاری غیرقانونی بود.

انتخاب نیز امروز نوشت: ماجرای حزب «اعتماد ملی» در رسانه ها نشان می دهد که به وضوح دعوا، دعوای ‏داخلی بوده و در این بین، امثال محمدجواد حق شناس برای رد گم کنی، آن را به گروه های فشار نسبت دادند. این حزب در سال های اخیر، به حاشیه رانده شده بود اما پس از انتخاب محمدعلی افشانی، یکی از اعضای این حزب، به عنوان شهردار تهران، موضوع برای اعضای ‏قدیمی تر حزب کمی فرق کرد.‏ از همین رو، اعضایی که تاکنون بیشترین نقش و اثرگذاری در جهت دهی به حزب را داشته اند، مانند حق شناس و ‏الیاس حضرتی، ترجیح می دادند روند رهبری و مدیریت و فضای حزب به همین شکل کنونی باقی بماند تا آنها اثرگذاری ‏پیشین خود را داشته باشند... به نظر می رسد دعوای دیروز نیز از همین موضوع سرچشمه می گیرد. یعنی بسیاری از اعضا، صرفا به فکر تقسیم غنائم ‏شهر، پس از فتح شهرداری بودند.‏.. الیاس حضرتی نیز که عمر سیاسی خود را در مجلس به دلیل عملکرد ضعیف خود و فراکسیون امید تمام شده می داند، از حالا به فکر برنامه ریزی برای به دست آوردن سهم و تاثیر بیشتر در مدیریت شهرداری تهران است.

شرق نیز نوشت: دومین کنگره اعتمادملی روز گذشته در شرایطی برگزار شد که فیلم‌های منتشرشده از آن، نشان از وقوع تشنج در جریان این کنگره داشت. برخی از اعضای حزب، درگیری پیش‌آمده را به دخالت «گروه‌های فشار» منتسب کردند؛ در‌حالی‌که رحمت‌الله بیگدلی، از اعضای حزب،  گفت این درگیری درونی بوده است.

واکنش وزارت کشور به درگیری‌ در کنگره اعتمادملی

کانال اعتمادیون وابسته به اعضای حزب اعتماد ملی چنین نوشت که "درحالی که عده‌ای به‌دلیل منافع خود به‌بهانه حفظ دبیرکلی مهدی کروبی قصد تمدید ادامه حضور خود در شورای مرکزی را داشتند شنیده‌ها حاکی از آن است که مهدی کروبی در حصر فرم کاندیداتوری شورای مرکزی را پر کرده بود اما این افراد مانع برگزاری انتخابات شورای مرکزی شدند و سعی داشتند با قیام و قعود شورای مرکزی فعلی اعتمادملی را ابقا نمایند که با مخالفت رسول منتجب‌نیا و نماینده وزارت کشور روبه‌رو شد و عملاً این کنگره ناتمام ماند".

لوایح حاشیه‎ساز مجلس، ضامن برجام است یا ترکمانچای دوم؟

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به خبرآنلاین گفت: با سه لایحه مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)، مبارزه با تامین مالی تروریسم و عضویت در لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) نمی‌شود احساسی برخورد کرد، بلکه باید رویکردی منطقی، قانونی، حقوقی و مستدل داشت. هفته گذشته جلسه مجلس برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم (CFT) با حواشی زیادی روبرو شد. برخی نمایندگان این لایحه را به منزله ترکمانچای خوانده و خلاف شرعی دانستند.

  انتقاد تند کارگزارانی ها به عارف

روزنامه سازندگی ارگان رسمی حزب کارگزاران در گزارش شماره امروز خود با انتقاد از عملکرد عارف نوشت کم‌کاری عارف به‌عنوان رئیس فراکسیون نه‌تنها آرای وی بلکه آرای دیگر اصلاح‌طلبان را تهدید می‌کند. کارگزاران در ادامه گزارش خود انتقادات تندی را نسبت به عارف مطرح می‌کند و می نویسد نه فراکسیون امید و نه عارف هیچ یک نتوانستند در حد و اندازه نام اصلاح‌طلبان ظاهر شوند، به همین دلیل است که در محافل سیاسی و برخی از مجالس عمومی سخن از تغییر برخی نمایندگان فعلی مجلس و نام‌های جدید به‌میان آمده است.

دعوت از چهر‌ه‌های شاخص اصلاح‌طلب در مراسم افطاری رهبری

اعتمادآنلاین به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «امسال در مراسم افطاری رهبری از بسیاری از چهره‌‌های اصلاح‌طلب دعوت شده بود.»به گفته او برای این مراسم از محمد سلامتی، علی شکوری‌راد، رسول منتجب‌نیا، محمد عطریانفر، محمدعلی ابطحی، اعضای مجمع روحانیون مبارز و اکثر وزرای دولت سیدمحمد خاتمی دعوت شده بود.

دیدار مسوولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری

محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات پس از حضور در دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب توصیفی از این دیدار در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. وی با بیان این که بعد از سال های طولانی من و جمع دیگری از دوستان به مراسم افطاری رهبری دعوت شدیم، نوشت: «من همیشه معتقد بوده ام اختلافات جدی جریانات سیاسی، زیر سقف نظام و رهبری باید حل وفصل شود. تقریبا نظر اکثر فعالان سیاسی اصلاح طلب غیربدلی هم همین است...».

افشای جزئیات جدید از تخلف در واردات بیش از ۱۳ هزارخودرو به کشور

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان بسته بودن ثبت سفارش 13 هزار و 500  هزار دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی وارد کشور شده، گفت: ثبت سفارش‌ها  از سوی 2 نمایندگی مجاز و 4 نمایندگی غیر مجاز صورت گرفته است.

انتقاد از احسان علیخانی

روزنامه خراسان نوشت: علیخانی برای آن که همچنان برنامه‌اش را در کانون توجهات قرار دهد و قافیه را نبازد، به اظهارنظرهای جنجالی روی آورده است. او در اولین قدم به فیلترینگ تلگرام انتقاد کرد و گفت حالا از بچه ۱۰ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله به دنبال فیلترشکن می‌گردند. اما او از همین اظهارنظر اول، نشان داد که هنوز در این کار خبره نیست و دست‌فرمان خوبی ندارد. از طرفی به دلیل آن که اشاره‌اش به تلگرام، کاملاً بی‌ربط با فضای گفت‌وگو بود، مخاطبان را شگفت‌زده کرد و از طرفی خودش را درگیر ماجرایی کرد که به نوعی از حد و اندازه «ماه عسل» بزرگ تر بود. این ماجرا به یک تذکر از بالا ختم شد و علیخانی تا چند روز، فیتیله اظهارنظرهای جنجالی را پایین کشید... نوبت بعدی صحبت‌های جنجالی علیخانی در جریان برنامه پنج شنبه‌شب بود. او حدود ۳۰ ثانیه درباره قانون ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها صحبت کرد.

روزنامه خراسان: علیخانی با اظهارنظرهای جنجالی می‌خواهد برنامه‌اش باقی بماند

 اشتباه آقای روحانی کم‌توجهی به پایگاه رای خود است

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در مصاحبه با روزنامه آرمان می گوید: بارها گفته شده که یکی از غفلت‌ها و اشتباهات کم‌توجهی به پایگاه رای دولت بوده است. هر دو انتخابات گذشته نشان داد که پایگاه گسترده و اصلی رای آقای روحانی و دولت، پایگاه و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان است. البته این بدین معنی نیست که دیگران در این زمینه پایگاهی ندارند، اما پایگاه آنها حداقلی است و پایگاه تعیین‌کننده و حداکثری از آن جریان اصلاحات است. از این رو همان‌طور که این سرمایه در انتخابات به کار گرفته شد و به کار آمد در ادامه نیز باید به‌طور قوی، گسترده و شایسته‌ای از اصلاح‌طلبان استفاده می‌شد، اما این امر صورت نپذیرفت. اکنون افرادی در مدیریت‌ها قرار گرفتند که پس از چند سال آقای روحانی به‌صراحت اعلام می‌کند که برخی مدیران روزه سکوت گرفتند یا برخی پاشنه‌های خود را ورنکشیده‌اند.

  شائبه سوءقصد به جان حسین ‌الله‌کرم

شرق امروز نوشت: صفحه رسمی اینستاگرام حسین‌ الله‌کرم با انتشار دو عکس از او مدعی شد در سانحه‌ای که برای حسین ‌الله‌کرم رخ داده، احتمال سوءقصد به جان او می‌رود. تصویر اول او را نشسته روی موتورسیکلت نشان می‌دهد و تصویر دوم او را باندپیچی‌شده روی تخت بیمارستان. در شرح عکس نوشته شده که او عازم سخنرانی برای پیش‌کسوتان اطلاعات عملیات هشت سال دفاع مقدس در حسینیه فاطمه‌الزهرای پادگان حضرت ولیعصر بوده که در کمربندی شهرری، بزرگراه شهید کریمی دچار سانحه می‌شود. در ادامه هم نوشته شده که بیش از نیم‌ساعت بیهوش در بزرگراه رها شده بوده و به گفته شاهدان عینی، ضارب بعد از حادثه از صحنه گریخته است، اما توضیح بیشتری درباره اینکه چرا سانحه تصادف دو موتور در بزرگراه می‌تواند شائبه سوء‌قصد به الله‌کرم را در پی داشته باشد داده نشده است.

جزئیات تصادف الله‌کرم از زبان خودش/ آمبولانسهایی که بجای الله‌کرم مجروحان دیگر را منتقل کردند

حسین الله‌کرم در پاسخ به این پرسش که آیا از طریق نیروی انتظامی پیگیر این تصادف بوده‌اید یا خیر، به تسنیم گفته است: «بنده خواستار پیگیری نبوده‌ام و هیچ‌چیزی هم از آن فرد نمی‌دانم. واقعیت این است که موتورسوار به من زده و پس از آن هم فرار کرده، این دو نکته مشکوک است، ولی نمی‌توانیم بگویم که سوءقصد بوده است».

 آتش زدن برجام قدرت چانه زنی دولت را بالا می برد

مجتبی ذوالنور در مصاحبه با خبرآنلاین با بیان اینکه در شرایط حاضر حصری وجود ندارد گفت: آقای کروبی تا حالا سه بار سفر آب گرم سرعین اردبیل رفته. زیارت بخواهد می‎تواند برود، بیمارستان و سفر می تواند برود. البته تحت الحفظ می‌رود... میرحسین بخواهد می تواند به این سفرها برود ولی لجاجت می کند. لجاجت آقای کروبی کمتر است. هر امکانی برای آقای کروبی وجود دارد، برای میرحسین هم وجود دارد ولی او خودش نمی خواهد از این امکانات استفاده کند. لذا نظام یک راه بینابین تا تعیین تکلیف نهایی انتخاب کرده است... الان احمدی نژاد را عددی نمی دانند. کاری از او برنمی آید. احمدی نژاد هم از همان جنس فتنه است ولی نرسیده به حدی که جرم و خونریزی و خشونت و تخریب ایجاد شود که بگوییم اینجا آسیب زدی پدرت را درمی آوریم. قصاص قبل از جنایت که نمی شود کرد. الان هم احمدی نژاد را من بهتر از سران فتنه نمی دانم و حتی فتنه ایشان هم اگر زورش برسد از آن هم کمتر نخواهد بود.

ذوالنور: آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در مجلس، قدرت چانه زنی دولت را بالا می برد

 ذوالنور در ادامه گفت: مشاور ترامپ جلوی دوربین تلویزیون آب دهان روی برجام انداخت و آن را پاره کرد، اگر ما هیچ عکس العملی نشان ندهیم، آنها تحت تاثیر اخلاقی قرار می گیرند یا اینکه تعرض و تعدی شان را بیشتر می کنند و ما را در موضع ضعف می بینند. در مقابل دشمن این کار کمک به دولت است. چرا برخی برداشت بد می کنند؟... ما اگر دستمان نمی رسد که رئیس جمهور آمریکا و نیروهای نظامی اش را خفه کنیم، حداقلش این است که با آتش زدن نماد حاکمیتشان یک ابراز انزجار و تنفر داشته باشیم که این هم مرسوم است.

این خطای اصلاح طلبان بود که احمدی نژاد به قدرت رسید

محمد عطریانفر معاون سیاسی سابق وزارت کشور گفت: آقای مهندس غرضی فرمایش حکیمانه ای دارد، می گوید چپ نمی تواند دولت نگه دارد و راست نمی تواند ملت را نگه دارد. چپ ها معمولا با مردم زبان مشترک دارند و با مردم سازگارتر هستند و طرفداران بیشتری دارند اما وقتی که به قدرت می رسند به راحتی دولت را از دست می دهند و این ضعف است. باید به عنوان آسیب به این موضوع توجه و تمرکز کنیم که جریان اصلاحات که همان چپ قدیمی است باید یاد بگیرد که وقتی در قدرت قرار دارد برای صیانت از آن قدرت چه کارهایی باید انجام دهد... آقای احمدی نژاد از کدام سکو پرش کرد؟ این خطای ما اصلاح طلبان بود که احمدی نژاد به قدرت رسید. دوستان ما در جریان اصلاحات باید بفهمند که افق دوردست را ببینید. ما باید استراتژی و تاکتیکمان را مناسب انتخاب کنیم. همان کاری که احمدی نژاد انجام داد و استراتژی را رها کرد و به تاکتیک پرداخت ما هم در مقاطعی در اصلاحات این کار را کردیم و به لحظه چسبیدیم.

 استقبال سخنگوی شورای نگهبان از طرح گفت‌وگوی ملی

احمد مازنی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس که ایده گفت‌وگوی ملی را در بهارستان پیگیری می‌کند به تازگی در مصاحبه‌ای گفته بود که  در یک سال‌ونیم گذشته درباره موضوع گفت‌وگوی ملی با بیش از 40 نفر از بزرگان جناح‌های سیاسی از جمله رئیس دولت اصلاحات، ‌علی‌اکبر ناطق‌نوری، سیدحسن خمینی، ‌موسوی‌خوئینی‌ها، عبدالله نوری، علی لاریجانی، محمد‌رضا عارف، غلامعلی حداد عادل، غلامحسین کرباسچی، ‌محمد‌رضا باهنر و عباسعلی کدخدایی رایزنی کرده است.

برای پیگیری این موضوع اعتمادآنلاین به سراغ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان رفته است. او رایزنی احمد مازنی در این باره با خودش را تایید کرده و می‌گوید قرار شده در جلسات بیشتر جزئیات موضوع گفت‌وگوی ملی مطرح شود.

رایزنی فراکسیون ها برای تصاحب کرسی های هیات رئیسه مجلس

انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال سوم، روز چهارشنبه (۹ خرداد ماه) برگزار می‌شود.

مهر امروز نوشت: در انتخابات اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف از فراکسیون امید، حمیدرضا حاجی بابایی از فراکسیون نمایندگان ولایی و علی لاریجانی از فراکسیون مستقلان نامزد ریاست مجلس خواهند شد.

فاطمه سعیدی نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید در آستانه انتخابات دوره‌ای هیات رییسه مجلس گفت: نظر فراکسیون امید، تغییر در ترکیب هیات رییسه مجلس است. در مورد لیست فراکسیون امید، هفته آینده تصمیم گرفته می‌شود.

اعتماد نیز نوشت: انتخابات سومین اجلاسیه هیات رییسه مجلس دهم نزدیک است و شواهد و قرائن نشان می‌دهد این‌بار هم همچون هر دو سال پیش، با رقابتی سخت و جدی مواجه خواهیم بود...  حالا اصلاح‌طلبان از احتمال کاندیداتوری مجدد محمدرضا عارف برای کرسی ریاست صحبت می‌کنند و اصولگرایان از ارایه فهرست مستقل برای تمامی ارکان هیات رییسه! حالا این فقط فراکسیون سوم یا همان مستقلین ولایی است که کماکان پای لاریجانی ایستاده و معتقد است دستیابی به توافق میان سه فراکسیون، بهترین فرمول برای حل معادله هیات رییسه مجلس است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص اینکه برخی نمایندگان سعی دارند علی لاریجانی را بر منصب ریاست نگه دارند، گفت: لاریجانی عده‌ای از افراد را تحت مدیریت خود دارد و هر زمانی که بخواهد از آنها در مقابل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و امیدی‌ها استفاده می‌کند... لاریجانی نقشی انفعالی در مجلس بازی می‌کند.

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اعتماد گفت: مطمئن باشید علی لاریجانی تا زمانیکه در مجلس است هر گروه، ‌ایده و هر قشری بیاید او رئیس مجلس است. اگر تمام نمایندگان مجلس اصولگرا باشند، علی لاریجانی رئیس است و اگر تمام نمایندگان مجلس اصلاح‌طلب هم باشند باز هم لاریجانی رئیس مجلس است، چون مقبولیت پیدا کرده است.

حزب جدیدی در جبهه اصلاحات با برند امید تشکیل می‌شود

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس به همشهری گفت: یک کارگروه محدود درگیر بحث تاسیس حزب هستند و مشغول انتخاب حداقل نفراتی که بتوانند به‌عنوان موسس معرفی شوند.چند اسم مطرح است اما اسم نهایی هنوز انتخاب نشده است. اما امید برند ما است... ما هرگز از فراکسیون امید گلایه نداشته‌ایم، گلایه ما بعضا از افراد لیست امید بوده و هست. ما با لیست امید به مجلس رفتیم و انتظار این بود کسانی که از سرمایه این لیست به مجلس راه یافته‌اند در ادامه وفاداریشان را نشان دهند... تندروی برچسبی بود که از جانب بعضی از اعضای لیست امید به ما زده شد؛ برچسبی که تا به حال اصولگرایان مجلس در قبال عملکرد فراکسیون امید از آن استفاده نکرده‌اند. حقیقتا باید بگویم در این دوسالی که با اصولگرایان در مجلس کار می‌کنم روش و رفتارشان با اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید بسیار پسندیده‌‌تر از برخی نمایندگانی است که از لیست امید به مجلس آمدند و ساز جدایی زدند. اصولگرایی که باکاندیدای ما در لیست امید در یک شهرستان رقیب بود تا به امروز به ما اتهام تندروی نزده است... واقعا نمی‌دانم منظورشان از این ترکیب‌ها (اصولگرای اعتدالی) چیست؟ معتقدم که در نظام جمهوری اسلامی 2 جریان اصیل و ریشه‌دار شناخته‌شده داریم. برای هر دو جریان هم تا زمانی که اندیشه‌ها و برنامه‌هایشان روشن است و پنهان‌کاری ندارند احترام قائلم... همدلی در مجلس دهم چنان است که وقتی اصولگرایان مجلس طرحی را در موضوعات اقتصادی- اجتماعی و... تدوین می‌کنند با ما هم مشورت می‌کنند و حتی‌الامکان نگاه ما و فراکسیون امید را هم در طرح‌هایشان لحاظ می‌کنند. از طرف دیگر من هم برای اینکه برخی طرح‌ها، سیاسی تعبیر نشود آنها را امضا نمی‌کنم تا مانع ایجاد شائبه سیاسی‌کاری از جانب فراکسیون شوم. ما هم درباره طرح‌های پیشنهادی با دیگر دوستان مجلس مشورت و در حد امکان نظرات آنها را در طرح لحاظ می‌کنیم... متاسفانه باید بگویم دولت آقای روحانی از توانایی کل مجلس آنطور که باید استفاده نکرده است...وقتی رئیس‌جمهور اختیار ترمیم یا اصلاح کابینه را دارد شاید نقد رسانه‌ای چندان لازم نباشد... با رئیس‌جمهور برای پیگیری مسئله حصر تقاضای وقت کرده‌ایم اما متاسفانه مدتی از آن گذشته و هنوز به کارگروه وقتی داده نشده است. امیدواریم این وقت تنظیم شود!

تغییرات در ساختار جامعه روحانیت مبارز

محمد تقی رهبر ، درباره این اظهارات و علت استعفای آیت الله موحدی کرمانی از دبیرکلی این تشکل و نیز گزینه‌های مطرح برای جانشینی او گفت: بحث استعفا فعلا در کار نیست؛ تا زمانی که تغییرات در اساسنامه جامعه روحانیت اعمال نشود، آیت الله موحدی کرمانی همچنان دبیرکل خواهد بود. او درباره احتمال دبیرکل شدن حجت الاسلام تقوی و یا حجت الاسلام ابراهیم رئیسی گفت: همه این آقایان در جامعه روحانیت مبارز مقبولیت دارند. البته آقای رئیسی از ایام انتخابات تا کنون در جلسات جامعه روحانیت شرکت نکرده اند؛ اما این موضوع قهر و آشتی در میان نیست. ایشان به خاطر مشغولیتی که در آستان قدس دارند، نتوانسته اند در جلسات شرکت کنند. اما در هر صورت، برای دبیرکلی هم مقبولیت دارند هرچند هیچ نامی‌تا کنون مطرح نشده است.

رقابت مسئولان در تعداد بادیگارد!

امروز آفتاب یزد نوشت: برخی خبر می‌دهند که مسئولینی هستند که در برابر کاهش محافظین خود حتی مقاومت کرده و به این موضوع وقعی نمی‌گذارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی

روزنامه ایران مدعی شده اصلاح‌طلبان و ظریف به پایان مسیر مشترک رسیده‌اند!

این روزنامه نوشت: انتشار فایل‌های صوتی محمدجواد ظریف، حالا فراتر از اتفاق و حادثه، به یک رویه تبدیل شده است. اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ و در روز‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بود که شبکه تروریستی اینترنشنال اقدام به انتشار فایل ۳ ساعته از گفت‌و‌گوی ظریف با سعید لیلاز کرد. حالا کمتر از ۳ سال بعد، فایل جدیدی از صحبت‌های ظریف درز پیدا کرده است. این‌بار نیز شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین اقدام به انتشار فایل صحبت‌های وزیر امورخارجه روحانی کرده‌اند.

این روزنامه سپس نوشته است: حجم گسترده انتقادات و هجمه‌ها از سوی اصلاح‌طلبان باعث شد تا جواد ظریف در بخشی از یادداشتی که روز گذشته منتشر کرد، از اظهارات اولیه خود عقب‌نشینی کرده و بنویسد: همواره مخالف تندروی از سوی هر گروه و جناحی بوده و اشاره‌ام به اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تأیید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران‌شان نبوده است.

ولی متأسفانه رفتار آن‌ها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود. گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود. باتوجه به اینکه فایل صوتی منتشرشده از ظریف، انتقادات و مشکلات بسیاری را متوجه اصلاح‌طلبان کرده، به نظر می‌رسد که او و اصلاح‌طلبان به پایان مسیر مشترک رسیده‌اند و وزیر امورخارجه روحانی جایگاه خود در میان اصلاح‌طلبان را از دست داده است. گرچه برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند درز فایل صوتی اخیر، در راستای طرح دوباره نام «محمدجواد ظریف» در سپهر سیاسی کشور و سرآغازی بر بازگشت او به خط خبری رسانه‌ها بوده است. با این حال باید اصلاح‌طلبان را بازنده اصلی درز فایل صوتی ظریف از شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین دانست.

دیگر خبرها

  • پرده‌برداری ظریف از رادیکالیسم
  • ظریف در محاصره رادیکال‌های اصلاح‌طلب/ پرده‌برداری ظریف از رادیکال
  • ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی
  • بشنوید؛ صوت ظریف: پشت بی‌سیم گفتند پیش به سوی بیت رهبری!
  • پشت پرده هدایت آشوبگران به سمت بیت رهبری در روز ۱۸ تیر/ ظریف برای چه کسی سیگنال می‌فرستد؟
  • چه شده که اصولگرایان درصدد توجیه رفتار طلبه قمی برآمده اند؟ /کیهان و آقای شریعتمداری به آرشیو خود و رفتار آیت الله مهدوی کنی مراجعه کنند
  • دعوای بین تندرو‌ها و طیف سنتی اصولگرا به روایت مهاجری
  • حضرتی: فراکسیون امید را خود اصلاح‌طلبان به توپ بستند
  • دعوای بین تندروها و طیف سنتی اصولگرا به روایت مهاجری /تندروها در مجلس آینده بسیار پرسروصدا و مزاحم خواهند بود
  • دعوای بین تندروها و طیف سنتی اصولگرا به روایت محمد مهاجری /تندروها در مجلس آینده بسیار پرسروصدا و مزاحم خواهند بود