Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسلامی عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر یزد با اشاره به آغاز اجرای طرح تصفیه فاضلاب یزد از سال ۷۸، اظهار داشت: در طول این ۲۰ سال ۳۷ درصد جمعیت شهر یزد زیر پوشش شبکه تصفیه فاضلاب قرار گرفته اند و در حال حاضر ۲۵۰ الی ۲۶۰ لیتر در ثانیه فاضلاب تصفیه می شود.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل این طرح، در حال حاضر بودجه ای وجود ندارد،‌ افزود: اجرای کامل طرح تصفیه فاضلاب یزد نیازمند تزریق پول است که این پول یا باید از طریق دولت یا مردم و یا بخش خصوصی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی با بیان اینکه دولت و مردم توان تامین این پول را ندارند، عنوان کرد: بهترین راهکار برای تکمیل طرح تصفیه فاضلاب یزد، ورود و مشارکت بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد بیان کرد: در شهرستان اردکان بخش خصوصی در این زمینه ورود کرده و ۱۲۰ میلیارد تومان توسط مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو هزینه شده و در شهرستان مهریز نیز بخش خصوصی مشارکت کرده و تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان اوایل سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در میبد نیز یکی از شرکت‌های خصوصی به بحث تصفیه فاضلاب ورود کرده و تاکنون حدود ۵۰ درصد شبکه گذاری فاضلاب شهری را انجام داده است.

اسلامی با بیان اینکه یزد در این زمینه از شهرهای دیگر عقب‌تر است، تصریح کرد: با انتشار فراخوانی در این زمینه، چند شرکت خصوصی برای اجرا و تکمیل طرح تصفیه فاضلاب شهر یزد اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه پساب تصفیه شده می تواند در یزد بسیار موثر واقع شود، افزود: از مجموع ۹۴ میلیون مترمکعب آبی که در استان یزد توزیع می‌شود، ۷۰ درصد صرف شهر یزد می شود که در این منطقه نیز بیشتر مصارف مربوط به کولرها، توسعه صنعتی استان و توسعه فضای سبز است.

کد خبر 4306801

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب استان یزد شوراي شهر يزد علی اسلامی یزد ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند خرم آباد مشهد خطبه های نماز جمعه بارش باران یاسوج سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازپس گیری ۷ هکتار از اراضی ملی در شهر کرمانشاه با مشارکت مردم

تیمور بلینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اجرای عملیات احداث کمربند حفاظتی (خط تنسیق) خبر داد و اظهار کرد: این عملیات با هدف جلوگیری از تخریب اراضی ملی با جدا سازی اراضی مرتعی از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و نظارت مستقیم معاون دادستان شهرستان کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این عملیات در روستای اشرف آباد از توابع بخش مرکزی کرمانشاه، افزود: اهالی روستا با آگاهی از پیامدهای اجتماعی و اکولوژیکی تصرف اراضی ملی، با تهیه یک دستگاه بیل مکانیکی هزینه عملیات را پرداخت کردند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: با اجرای این عملیات، هفت هکتار از اراضی ملی در این شهرستان به منابع طبیعی بازگردانده شد.

بلینی با بیان اینکه گسترش زمین کشاورزی عامل اصلی نابودی اراضی طبیعی است، تاکید کرد: وجود مراتع برای امنیت غذایی و بهبود معیشت ضروری است و ضمن تثبیت خاک با تأمین علوفه و ایجاد درآمد، افزایش انعطاف پذیری جامعه، کشاورزی پایدار و رفاه انسان را حمایت می‌کند بنابراین عرصه‌های طبیعی و کشاورزی می‌توانند کنار هم رشد یابند.

کد خبر 6065106

دیگر خبرها

  • بازپس گیری ۷ هکتار از اراضی ملی در شهر کرمانشاه با مشارکت مردم
  • نقش موثر مشارکت مردم و شرکت‌های خصوصی در تحقق شعار سال جدید
  • خاتمی: رژیم صهیونیستی در آستانه ناتوانی کامل است
  • توسعه جاذبه‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی
  • شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، بازوی قدرتمند گردشگری اصفهان / مشارکت ویژه با بخش خصوصی
  • طغیانی: تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور است
  • فعالیت پایگاه‌های جذب حامی ایتام در شب‌های مبارک قدر
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • مشارکت‌های مردمی تنها راهکار در رونق بازار مسکن خواهد بود
  • رشد اقتصاد در گرو اعتماد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است