Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@03:17:36 GMT

تحریم‌ ZTE لغو شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۸۲۳۵۲

رویداد۲۴-رئیس جمهور آمریکا در توافق با شرکت چینی ZTE قبول کرد تحریم‌های اعمال‌شده علیه این شرکت لغو شود.طی هفته گذشته اخباری مبنی بر احتمال لغو تحریم‌های این شرکت چینی توسط آمریکا منتشر شد. بر اساس اطلاعاتی که وزارت بازرگانی آمریکا در اختیار نمایندگان کنگره قرار داده است، ZTE می‌تواند با پرداخت جریمه‌ تعیین‌شده و تغییر مدیران این شرکت از شر تحریم های قبلی خلاص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از شروط لغو این تحریم، استخدام متخصصان آمریکایی است که بر روند کار این شرکت نظارت داشته باشند. به این ترتیب این کمپانی چینی همچون گذشته می تواند ماژول‌ها و سرویس‌های مورد نیاز خود را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کند.

البته نمایندگان کنگره چندان از این موضوع راضی نیستند چراکه شرکت‌های چینی که در زمینه‌ مخابرات فعالیت می‌کنند را ابزاری برای جاسوسی و سرقت اطلاعات توسط چینی‌ها می دانند.

کاخ سفید نیز در پاسخ به این دغدغه عنوان کرد که زیرساخت‌های امنیتی آمریکا را در کنار فرصت‌های شغلی این کشور حفظ می‌کند.ازسوی دیگر این کمپانی در صورت زیر پا گذاشتن قوانین آمریکا جریمه‌ی سنگینی پرداخت خواهد کرد.

 

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره حاشیه‌های ایجاد شده برای واردات اتوبوس‌های برقی و واگن‌های متروی چینی گفت: دو سیستم برای واگن‌های مترو شامل AC , DC وجود دارد و واگن‌ها باید بر اساس آنالیزور سیستم‌های الکتریکالی که روی آنها نصب است، ساخته شود تا کارایی لازم را داشته باشند.

او افزود: بر این اساس، شرکت‌های چینی به ایران آمدند و از سیستم‌ قطارهایی که مدنظر ماست نمونه‌برداری کردند تا طراحی بر اساس آن انجام شود؛ بنابراین آنالیز سیستم قطارهای مترو به شرکت چینی داده شده و امر واگن‌سازی در حال انجام است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: خللی در ساخت واگن‌ها وجود ندارد اما به دلیل اینکه یک بخش از قرارداد مربوط به دولت است، طرف چینی اعلام کرده که سیستم‌های فنی که در قرارداد شهرداری تهران پیوست شده، باید به تأیید دولت هم برسد. تأیید سیستم فنی که درخواست شرکت چینی بود، به وزارت کشور رفته اما نیروهای فنی که بخواهد آن را به درستی بررسی کند، در وزارت خانه نبود، این روند موجب شد که کار مدتی معطل بماند.

آقامیری با اشاره به اینکه خللی در تولید و قرارداد ایجاد نشده است، گفت: در این راستا گلایه‌هایی مطرح شد و پیگیری‌هایی در حال انجام است که زودتر پاسخ شرکت چینی مبنی بر تأیید سیستم فنی قطارها داده شود.

پیش از این مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نسبت به ممانعت از ورود واگن‌های مترو و اتوبوسهای برقی وارداتی از چین به داخل کشور انتقاد کرده و گفته بود: «متأسفانه فردی که در وزارت کشور مسئولیت دارد برای ورود واگن‌ها و اتوبوس‌ها چالش ایجاد کرده است!»

این واگن‌ها مربوط به قرارداد ۷۹۱ واگنی است که زاکانی شهردار تهرن سال گذشته برای عقد قرارداد آن عازم چین شد.

کد خبر 844643 منبع: تسنیم برچسب‌ها شهردارى تهران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • برنامه ریزی چین برای ساخت مرکز حمل و نقلی در ازبکستان جهت ارتقا مسیر تا اروپا
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد