Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@15:57:02 GMT

جهانگیر: ۸۰ درصد زندانیان نیازمند کمک هستند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۸۳۳۰۶

جهانگیر: ۸۰ درصد زندانیان نیازمند کمک هستند

اصغر عصر امروز در بزرگداشت روز نسیم مهر، ویژه حمایت از خانواده مددجویان زندانیان اظهار داشت: در محیط زندان به دلیل شرایط جدید، فاصله میان خانواده زندانی ایجاد شده و شرایطی که در بیرون داشته و نقش‌های خود را از جمله پدری، همسری و مدیریت را از دست بدهد.

خبرگزاری فارس: معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه ۸۰ درصد افراد زندانی، فقیر و نیازمند کمک هستند، گفت: این آمار نشان می‌دهد که خانواده زندانیان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر جهانگیر عصر امروز در بزرگداشت روز نسیم مهر، ویژه حمایت از خانواده مددجویان زندانیان اظهار داشت: در محیط زندان به دلیل شرایط جدید، فاصله میان خانواده زندانی ایجاد شده و شرایطی که در بیرون داشته و نقش‌های خود را از جمله پدری، همسری و مدیریت را از دست بدهد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: ما به عنوان جامعه اسلامی که در همه زمینه‌ها می‌تواند الگو باشد، باید تلاش کنیم از جمعیت کیفری خود بکاهیم و در این راستا مسئولان نظام از جمله رهبری به بحث کاهش جمعیت کیفری اشاره داشتند، لذا به عنوان کار خداپسندانه همه باید در این عرصه گام برداریم.

وی ابراز داشت: خانواده زندانیان که هیچ نقشی در وقوع جرم توسط زندانی ندارند، با گرفتار شدن سرپرست خانواده، گرفتاری مضاعفی پیدا می‌کنند و بعضا در معرض نگاه‌های سنگین اجتماعی قرار گرفته و فرزندان آن‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند.

جهانگیر ادامه داد: زمینه‌های بدهکاری، افسردگی و بعضا بزهکاری خانواده زندانی نیز ممکن می‌شود، لذا باید این افراد را مشمول حمایت‌های مادی و معنوی خود قرار دهیم تا از بابت نبودن سرپرست خود ضربه نخورند.

وی گفت: در سال ۸۸ با پیگیری سازمان زندان‌ها و معاونت قوه قضائیه، پنجم خرداد به عنوان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان معین شد و برای گرامیداشت این روز باید تلاش کرد این مسئله به عنوان یک فرهنگ تلقی شود.

جهانگیر ابراز داشت: خانواده زندانی مانند دیگر خانواده‌های نیازمند باید مورد حمایت قرار گیرند، تا آسیب‌های روحی و روانی و اجتماعی نبینند.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به اینکه ۸۰ درصد افراد زندانی، فقیر و نیازمند کمک هستند، گفت: این آمار نشان می‌دهد که خانواده زندانیان با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

وی افزود: ۶۴ درصد میانگین کشوری جمعیت کیفری متاهل هستند، اما این آمار در استان کرمان ۷۰ درصد است، پس باید شرایط کمک برای آن‌ها باید بیشتر فراهم شود.

جهانگیر اظهار داشت: آمار کیفری خانم‌های زندانی نیز در استان کرمان بالا و ۶ درصد را شامل می‌شوند که میانگین کشوری آن دو درصد است، اما آمدن زن به زندان، آسیب‌های بیشتری را برای خود و خانواده وی ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد زنان زندانی ما هیچ ملاقا‌ت‌کننده‌ای ندارند و مشکلات بیشتری برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RKm

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس سازمان زندان ها جهانگیر آمار زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم، موجب آزادی ٢٣٦ زندانی شد

معاون توسعه حل اختلاف کرمان گفت: از ابتدای اجرای پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم، ۲۳۶ زندانی از زندان‌های کرمان آزاد شده اند.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو ، حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان اعلام كرد: پویش مردمی به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم با هدف آزاد سازی زندانیان و محکومین به قصاص از ولادت امام علی (ع) شروع و تا شهادت آن حضرت ادامه داد.

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای این پویش تعداد ۲۳۶ زندانی از زندان‌های استان آزاد و ۱۱ محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند با تاسی از آموزه‌های دینی و اعتقادی و توسل به سیره اهل بیت (ع) تعداد زیادی از زندانیان و محکومین به قصاص از زندان رهایی یافته اند.

او اظهار داشت: امیدواریم در ادامه پویش به حرمت امام علی (ع) و با تاسی از رفتار و منش آن امام بزرگوار با حمایت معنوی افراد تعداد زیادی از زندانیان از زندان ازاد شده، همچنین شاهد نهادینه شدن فرهنگ گذشت و بخشش و بازگشت زندانیان به آغوش خانواده خود در این ماه مبارک باشیم.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم، موجب آزادی ٢٣٦ زندانی شد
  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی در آستانه لیالی قدر
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آزادی ۲۰۰ زندانی بدهکار گلستانی با بخشش شاکیان و کمک خیّر گنبدی
  • عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه