Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@07:59:12 GMT

19 روز تا جام جهانی، به یاد گریه گاتزا (عکس)

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۸۳۹۲۸

گاتزا، اروپایی ترین فوتبالیست بریتانیا بود، همان کسی که اشک هایش به شبکه علمی تلویزیون بریتانیا رخنه کرد.

به گزارش "ورزش سه"، شاید خیلی ها با عدد 19 یاد اتفاقات دیگر فوتبالی بیفتند اما آن ها که این ورزش و حواشی اش را دقیق تر دنبال کرده باشند، به یاد شماره پیراهن پل گاسکوئین فوق ستاره سال های نه چندان دور انگلستان می افتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سایت رسمی فیفا نیز امروز را با خاطره ای به یاد ماندنی از پل گاسکوئین سپری کرد. فیفا نوشت:« تصویر جذاب از زندگی حرفه ای نبازیکن زمانی رقم خورد که او پس از دریافت کارت زرد مقابل آلمان، در هشتمین دقیقه از وقت های اضافی گریه کرد…»



پل گاسکوئین ستاره دهه 90 فوتبال انگلستان و جهان بود که پس از حضور در لاتزیو، به او لقب «گاتزا» تعلق گرفت. وی یکی از پرحاشیه ترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلستان و البته یکی از محبوب ترین و شاید پرهوادارترین فوتبالیست بریتانیا بوده است. اما این دلیل این محبوبیت چیست؟

بدون شک مهم ترین دلیلش به جام جهانی 1990 باز می گردد. جایی که پس از دریافت کارت زرد در بازی نیمه نهایی مقابل آلمان و محرومیت از فینال احتمالی، گاتزا شروع کرد به اشک ریختن و صحنه گریه او به صورت زنده از تلویزیون پخش شد تا میلیون ها انگلیسی در سراسر دنیا، همراه با گاسکوئین اشک بریزند...

 

 



او پیش و پس از آن اتفاق نیز بارها گریه کرده بود و افراد تحت تاثیر قرار گرفته بودند و بدون شک نقطه عطف و مهم ترین علت محبوبیت بی حد و حصر این بازیکن، گریه کردن در نیمه نهایی جام جهانی بود.

 



با این حال، برخی رفتارهای انگلیسی، از جمله صحبت کردن به این زبان و همچنین مردم داری و استفاده از کارهای تکنیکی در زمین مسابقه باعث شد تا هافبک تیم های تاتنهام هاتسپر، لاتزیو و... این قدر دوست داشتنی جلوه کند.



اما پلِ دوست داشتنی، این روزها در 50 سالگی، بدترین دوران عمرش را سپری می کند. او به خاطر مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی به وضعیتی نامطلوب دچار شده و حتی از محبوبیتش نیز تا حدی کاسته شده است.

 

 

پل گاسکوئین جام جهانی 2018 (روسیه)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه افتخارات منچستر یونایتد و منچستر سیتی

سال های بسیار دور تر در شهر منچستر رقابت خاصی بین تیم های فوتبال وجود نداشت و یونایتد را تنها قدرت فوتبالی این شهر می دانستیم. اما با شروع قرن جدید کم کم شاهد شروع رقابت از سمت نیمه آبی شهر بودیم که هر چه زمان بیشتری از این موضوع گذشت، قدرت نیمه آبی هم بیشتر و بیشتر شد.

با شروع قرن جدید رفته رفته تیم سیتی شرایط خوبی پیدا کرد و با مالکیت کشور های حوزه خلیج فارس و در اختیار گرفتن بازیکنان بسیار بزرگ مسیر روشنی را برای پیشرفت مهیا کرد. اوج گیری سیتی و شروع موفقیت های این تیم همزمان شد با افت و سقوط نسل طلایی یونایتد.

در واقع هرچه یونایتد از بالا به پایین کشیده شد، همزمان این سیتی بود که به اوج رفت و بر قله فوتبال انگلستان نشست. اما با این وجود رقابت های بین این دو تیم همیشه جذاب و دیدنی بوده و در بسیاری مواقع تیم ضعیف تر موفق به پیروزی شده.

در این مطلب قصد داریم با بررسی افتخارات دو تیم، مقایسه منچستر یونایتد و منچستر سیتی را به بهترین نحو انجام دهیم.

 

یونایتد در رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلستان 20 مرتبه عنوان قهرمانی بدست اورده که در مقابل سیتی فقط 9 عنوان قهرمانی را کسب کرده است. در مقابل این کوه و عظمت افتخارات یونایتد اما هواداران سیتی مدعی این هستند که آخرین قهرمانی یونایتد مربوط به سال 2013 بوده در حالی که سیتی از 2012 تا کنون 7 مرتبه قهرمان این رقابت ها شده است.

سیتی در رقابت های جام حذفی انگلستان صاحب 7 عنوان قهرمانی است که در مقابل یونایتد 9 مرتبه فاتح این رقابت ها شده. در این مسابقات فاصله دو تیم بسیار کم هست و بنظر میرسه طی چهار یا پنج سال آینده سیتی به آمار یونایتد خواهد رسید و چه بسا که از آن هم عبور کند.

در رقابت های جام اتحادیه، یونایتد 6 عنوان قهرمانی دارد و سیتی با 8 عنوان این بار آمار بهتری را به نام خودش ثبت کرده است.

در جام خیریه انگلستان یونایتد 21 مرتبه و سیتی فقط و فقط 6 بار عنوان قهرمانی را کسب کردند که بنظر میرسه حتی با حفظ شرایط فعلی دو تیم، طی بیست سال آینده این اختلاف جبران نخواهد شد.

در خصوص افتخارات اروپایی هم یونایتد موقعیت بهتری دارد و با سه عنوان در مقابل یک قهرمانی چمپیونزلیگ، بصورت مشخص از همشهری آبی پوشش جلوتر است.

این آمار و ارقام همگی نشان از قدمت و تاریخچه پر افتخار یونایتد داشتند اما در مقابل تیم سیتی در یک دهه اخیر بصورت بی رحمانه ای در حال کم کردن این فواصل و عناوین بوده است. اگر با همین فرمون سیتی به کسب افتخارات و عناوین ادامه بدهد بی شک طی 10 سال آینده در بسیاری از موارد از یونایتد جلوتر خواهد بود.

به هر صورت در حال حاضر از نظر آمار و قهرمانی ها یونایتد تیم اول شهر منچستر است هرچند که این تیم در شرایط فعلی بسیار ضعیف تر از سیتی شده است.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • کودکان غزه از گرسنگی و ضعف حتی توان گریه کردن ندارند
  • یونیسف: کودکان غزه از گرسنگی و ضعف حتی توان گریه کردن ندارند
  • کودکان غزه از گرسنگی و ضعف توان گریه کردن ندارند
  • مصاحبه جنجالی سیاوش یزدانی علیه هم‌تیمی‌های سابقش؛ قرص افسردگی، خیانت و گریه در تمرین!
  • ربیعی: در رختکن نصف تیم گریه می‌کرد
  • گریه هوادار خردسال منچستریونایتد پس از گل چهارم و پیروزی‌بخش این تیم مقابل لیورپول در جام حذفی / فیلم
  • مقایسه افتخارات منچستر یونایتد و منچستر سیتی
  • واکنش همدلانه مردم به گریه‌های آقای خواننده روی صحنه کنسرت (فیلم)
  • واکنش بی‌نظیر مردم به گریه‌های آقای خواننده روی صحنه کنسرت (فیلم)
  • مولکول‌هایی که یک تجربه‌گر مرگ هنگام گریه وابستگانش دید + فیلم