Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، 

ولادیمیر پوتین رئيس جمهور روسیه بعد از گفتگو با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت: این مهم است که با حوصله به دنبال راه حلی برای صلح باشیم. راه حل صلح میان روسیه و ژاپن باید منعکس کننده منافع هر دو کشور باشد. همه طرفهای فرایند حل و فصل کره شمالی باید خویشتن داری نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نيز گفت: با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توافق کرده است اجرای فعالیتهای مشترک در جزایر مورد اختلاف را سرعت بخشند. کار اصلی برای کره شمالی است که عاری سازی هسته ای را به صورت کامل اجرا کند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پوتين رئيس جمهور روسيه ژاپن حل و فصل عاري سازي هسته اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی تداوم مذاکرات با ژاپن را جایز ندانست

رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (سه شنبه) با رد هرگونه تماس بیشتر میان مقامات پیونگ یانگ با توکیو، اعلام کردند که نشست کیم جونگ اون رهبر این کشور و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن به نفع کره شمالی نیست.

به گزارش مشرق، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، موضع پیونگ یانگ را در بیانیه انتشار یافته توسط خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی روشن کرد. این بیانیه یک روز پس از آن انتشار یافت که کیشیدا اعلام کرده بود، قصد دارد در اولین فرصت با رهبر کره شمالی دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، کیم یو جونگ، یکی از مقامات ارشد حزب حاکم کارگران کره، در ماه فوریه (اسفند ماه) گفته بود: اگر ژاپن موضوع ربایش اتباع ژاپنی در گذشته را به مانعی تبدیل نکند، سفر کیشیدا به پیونگ یانگ امکان پذیر خواهد بود.

کره شمالی معتقد است که موضوع اتباع ژاپنی ربوده شده توسط ماموران این کشور در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ حل شده است و کیم یو جونگ در بیانیه روز دوشنبه خود از ژاپن خواست موضع خود را در این مورد تغییر دهد.

همان روز «یوشیماسا هایاشی» دبیر ارشد کابینه و سخنگوی ارشد دولت ژاپن، این ایده را «کاملا غیرقابل قبول» دانست و رد کرد.

کیشیدا نیز با تاکید بر اهمیت گفت‌وگوهای اجلاس سران برای تضمین بازگشت ربوده‌شدگان ژاپنی، گفت: تاکنون درباره برگزاری نشست میان سر ۲ کشور تصمیم‌گیری نشده است.

توکیو به طور رسمی ۱۷ شهروند ژاپنی را به عنوان ربوده شدگان توسط کره شمالی معرفی می کند. پیشتر کره شمالی از ژاپن خواسته بود تا برای بهبود روابط دوجانبه و تحقق اولین نشست دوجانبه بعد از ۲۰ سال، حُسن نیت خود را نشان دهد و منابع کره شمالی روز گذشته اعلام کردند کیشیدا برای ملاقات با رهبر کره شمالی درخواست داده است.

در ماه فوریه، خواهر رهبر کره شمالی بیانیه‌ای در مورد روابط دوجانبه صادر کرد و گفت که کشورش آماده بهبود روابط با ژاپن و حتی دعوت از کیشیدا به پیونگ یانگ است.

اما او این سفر را مشروط و تاکید کرد: این دیدار در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که توکیو عادت بد خود در نقض حقوق کره شمالی را ترک کند.

در سال جاری میلادی (۲۰۲۳)، مقامات ژاپن چندین بار ارتباط غیررسمی با طرف کره شمالی برقرار کردند.

در سپتامبر ۲۰۰۲، «جونیچیرو کویزومی» نخست وزیر وقت ژاپن به پیونگ یانگ سفر و برای عادی سازی روابط «اعلامیه پیونگ یانگ» را با حضور «کیم جونگ ایل» پدر کیم جونگ اون، امضا کرد.

سپس، کره شمالی برای اولین بار درباره این پرونده‌های آدم ربایی به صورت رسمی عذرخواهی کرد و در ماه بعد، پنج فرد ربوده شده آزاد شدند اما این پرونده هنوز به طور کامل بسته نشده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • سقوط آزاد ین
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • لژیونری که انتظار‌ها را برآورده کرد
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • کره شمالی تداوم مذاکرات با ژاپن را جایز ندانست
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند