Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی عصر امروز در محفل انس با قرآن کریم در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نیروی دریایی رشت با بیان اینکه پس جنگ جهانی دوم قطب‌بندی‌های نظامی در سراسر جهان شکل گرفت اظهار کرد: کشورهای استکباری ازجمله آمریکا در تلاش بودند تا فردی را برای حمله به ایران پیدا کنند و دراین‌بین صدام را برگزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمریکا صدام را فریب داد و جنگ تحمیلی را در سال 59 آغاز کرد، افزود: پیش از حمله نیروی بعث عراق به ایران چندین حمله نظامی دیگر نیز علیه ایران و انقلاب انجام‌شده بود اما این در حالی بود که صدام رسماً به کشور حمله نکرده بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وحدت رزمندگان در سایه رهبری امام راحل را علت اصلی پیروزی در جنگ نام برد گفت: در عملیات بیت‌المقدس بیش از 5 هزار و 500 شهید و 24 هزار جانباز تقدیم انقلاب و اسلام شد و این‌همه فداکاری تنها در سایه وحدت و ولایت مداری بود.

کاویانی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در دوران دفاع مقدس حتی امکان واردات سیم‌خاردار نیز برای جمهوری اسلامی مقدور نبود اما کشورهای استکباری به‌طور کامل از صدام پشتیبانی می‌کردند.

وی با اشاره به اقدامات بی‌نظیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در عملیات بیت‌المقدس تصریح کرد: جابه‌جایی رزمندگان در رودخانه کارون، پشتیبانی خطوط مواصلاتی و اسکورت 10 کشتی ازجمله اقدامات نیروی دریایی در جنگ تحمیلی بود و موجب شد تار عراق از آب‌های کشور بیرون رانده شود.

معاون هماهنگ‌کننده نداجا از راه‌اندازی منطقه دریایی در بندر جاسک خبر داد و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک منطقه دریایی جاسک بانام ولایت راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر نیز در حال تأمین تجهیزات آن هستیم.

کاویانی همچنین از استقرار دو پایگاه دریایی در سواحل مکران خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا با توسعه سواحل مکران زمینه توسعه فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش را در این سواحل مهم را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک