Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@03:53:07 GMT

«شریعت - شهر اسلامی»  منتشر شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۸۷۶۶۷

«شریعت - شهر اسلامی»  منتشر شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سازمان چاپ وانتشارات دانشگاه آزاد اسلامی کتاب «شریعت - شهر اسلامی» تالیف دکتر اسلام کرمی را روانه بازار نشر کرده است.

دکتر اسلام کرمی در این کتاب به بحران هویت مکانهای انسان ساخت بعنوان یکی از معضلات شهرسازی معاصر می پردازد. اگرچه در رویکردهای ساختاری به مفهوم هویت مکان، وجوه مختلفی از ساختار محیط مصنوع، محیط طبیعی، فضای اجتماعی و فعالیتهای انسانی بعنوان عوامل هویت بخش شهر مطرح می شود اما در رویکردهای هنجاری، انطباق ساختار اجتماعی- مکانی شهر با ارزشها، فرهنگ و نیازهای انسانی، سهم عمده­ای در هویتمندی آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب دارای 4 فصل شامل: طرح انگاره شریعت - شهر اسلامی، ابعاد ، مولفه ها و اصول مولفه ها و شاخص های تحقق پذیری این واژه می پردازد.

رابطه فرهنگ و هویت مکان و طرح شریعت اسلامی به عنوان فرهنگ جامع زندگی مسلمانان، انگاره شریعت- شهر اسلامی را مطرح کرده است.

براساس این خبر، پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی با تحقق توسعه و تعمیق رویکرد پژوهش محوری، آینده پژوهی در عرصه مطالعه فرصت ها، آسیب ها، تمهیدات فرهنگی جامعه در سطوح فراملی، ملی و بین المللی به ویژه جامعه دانشگاهی در سال 1389 رسما با عنوان پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی تاسیس شد و با همه گروه های علمی، پژوهشی، نظریه های خاص فرهنگی، مطالعات مقایسه ای فرهنگی، آسیب شناسی و برنامه های فرهنگی تاسیس شد در این رابطه مطالعات علمی، پژوهشی ، مطالعات میان فرهنگی از جمله تولیدات این پژوهشکده است.

این کتاب تالیف دکتر اسلام کرمی در تیراژ 2000 جلد، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی (با همکاری پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی) منتشر شد.

502

شریعت شهر اسلامی اسلام کرمی معضلات شهرسازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شریعت شهر اسلامی معضلات شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است