Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به مشکلات رانندگان کامیون‌های برون‌شهری رسیدگی کند گفت: قانون سختی کار برای رانندگان کامیون‌های باربری برون‌شهری مصوب شود. ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۱ استانها همدان نظرات

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، در مورد اعتصاب و تجمع رانندگان کامیون‌های باربری بیرون از شهر که در سراسر کشور اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در این راستا تذکری به مسئولان مربوطه به ویژه وزارت راه و شهرسازی داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شرایط سخت و بغرنج و تعلل در رسیدگی به درخواست رانندگان کامیون‌های برون شهری سبب اعتصاب و تجمع آنها شده است، افزود: این اعتصاب در سراسر کشور اتفاق افتاده است اما میزان اعتصابات در استان‌های خوزستان، بوشهر و بندر عباس بیشتر و منجر به وقوع اتفاقاتی شده که نباید رخ می‌داد.

خجسته با بیان اینکه رانندگان از اقشار نقش آفرین در انقلاب و موثر در هشت سال دفاع مقدس بودند، عنوان کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه نیز رانندگان بدون دریافت وجه خدمات شایسته‌ای ارائه کردند و نشان دادند که افرادی متدین، انقلابی، وفادار به انقلاب و نظام و ولایت‌مدار هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط موجود و تغییر قیمت ارز کرایه رانندگان چند سال اخیر هیچ افزایشی نداشته است، تصریح کرد: دولت باید این موضوع را مدیریت و چارچوبی برای آن تعیین می‌کرد تا به مشکلات این قشر زحمت کش رسیدگی شود.

خجسته با اشاره به اینکه رانندگان قشر مظلوم و پرتلاشی هستند که خواسته هایی دارند و به بخشی از این خواسته‌های آنها باید در مجلس رسیدگی شود، گفت: در نظر گرفتن سختی کار برای رانندگان باید عملی شود چرا که این افراد به صورت شبانه روزی در بیابان و خارج از شهر کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه سختی کار رانندگان باید در مجلس مصوب شود، تأکید کرد: مجلس در مقطعی در زمینه تصویب سختی کار برای رانندگان کامیون‌های باری برون‌شهری قصور کرد که در حال حاضر روال قانونی این اقدام در حال انجام است تا قانون سختی کار رانندگان برون شهری عملی و اجرایی شود. 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قیمت روغن پالایشگاه دولتی 25 درصد افزایش یافته است، ابراز کرد: بایستی دولت برای رانندگان کامیون‌های باربری سوبسیدی را در نظر گیرد.

خجسته با اشاره به افزایش قیمت لوازم کامیون‌های باربری به ویژه افزایش 60 درصدی قیمت لاستیک اظهار داشت: این افزایش قیمت‌ها و مشکلات بار سنگینی به دوش رانندگان است و تذکراتی در مورد اعتصاب رانندگان به وزارت راه و شهرسازی داده‌ایم که امیدوارم با پیگیری‌های در حال انجام وزارت راه و شهرسازی به حق رانندگان این قشر مظلوم جامعه توجه کند و اجازه ندهند کسانی که اعتقاد قوی به نظام و کشور دارند به علت سختی شغل خود در شرایطی قرار گیرند که دست به اعتصاب یا تجمع بزنند تا حقشان اعاده شود. 

خجسته با بیان اینکه اعتصاب و تجمع رانندگان نباید اتفاق می افتاد و باید قبل از این به مشکلات آنها رسیدگی می‌شد، بیان کرد: این موضوع بی تدبیری و سوءمدیریت است و چرا باید مسئولان مربوطه با قصور خود سبب ایجاد چنین اتفاقاتی شوند.

وی با تأکید بر اینکه حق رانندگان کامیون‌های باربری برون شهری باید ادا شود، عنوان کرد: مشکل نباید به جایی کشیده میشد که رانندگان دست به اعتصاب زده و شاهد اتفاقاتی باشیم که افراد ضد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران از آن اتفاقات استفاده کنند. 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حقوق رانندگان کامیون های باری سه سال که افزایش نیافته است، تأکید کرد: این مشکلات را دولت با اندیشیدن تدابیری نظیر اعطای یارانه، سوبسید و غیره مدیریت کند. 

خجسته با بیان اینکه امروز باید مشکل و مسئله رسیدگی به حقوق رانندگان توسط وزارت راه و شهرسازی و مسئول تخصصی این حوزه حل شود تا این موضوع منجر به اعتقاد بد نشود، افزود: امروز در مجلس مشغول رسیدگی به مشکلات رانندگان برون شهری هستیم تاههم قانون سختی کار آن ها اجرایی شده و هم وزارت راه و شهرسازی و دولت نیز درآمد و هزینه های آنها را تنظیم کند و  گونه‌ای نباشد که هزینه های سنگینی به رانندگان تحمیلی شود. 

وی تصریح کرد: همین امروز باید موضوع افزایش 20 الی 25 درصدی حقوق رانندگان کامیون‌های باری برون شهری تعیین تکلیف و اجرای قانون سختی کار آنها در مجلس در اولویت کار قرار گیرد تا یکبار برای همیشه مشکل این قشر حل شود.

انتهای پیام/ش

R41405/P1361/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اندیشه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشأت گرفته از ایمان الهی است، گفت: این نهاد الهی از بدو تأسیس تاکنون از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به نقش استراتژیکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه تصریح کرد: سپاه از زوایای مختلفی همچون دفاعی، عمرانی، سازندگی، فرهنگی، سیاسی و غیره نقش بسیار مؤثری را تاکنون در کشور و بیرون از مرزها به ارمغان آورده است.

وی در پایان اذعان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از دوران ۸ سال دفاع مقدس در عرصه‌های متعددی سبب سربلندی، افتخار و قدرت امت اسلامی و یکی از مؤلفه‌های اقتدار بین‌المللی در کشور شد.

کد خبر 6084563

دیگر خبرها

  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • سپاه پاسداران از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است