Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفت: بزرگترین پرونده‌ای که در سال گذشته در زمینه تخلفات زیست محیطی و شکار جانوارن وجود داشته مربوط به تخلفات شکار صید در منطقه خجیر واقع در محدوده حفاظتی جاجرود بوده است که از متخلفین این پرونده حدود ۷۹ رأس قوچ، میش و آهو کشف و ضبط شد و پرونده این افراد در یکی از مراکز قضایی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص تخلفات زیست محیطی و کشتار جانوران در سال گذشته گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با هر گونه تخلف و شکار و صید غیر قانونی برخورد می‌کند و در همین راستا در سال گذشته نیز بدون اغماض با متخلفان این حوزه برخورد جدی داشته است.

عیسی کلانتری افزود: بزرگترین پرونده‌ای که در سال گذشته در زمینه تخلفات زیست محیطی و شکار جانوارن وجود داشته مربوط به تخلفات شکار صید در منطقه خجیر واقع در محدوده حفاظتی جاجرود بوده است که از متخلفین این پرونده حدود ۷۹ رأس قوچ، میش و آهو کشف و ضبط شد و این افراد تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند و در حال حاضر پرونده آن‌ها در یکی از مراکز قضایی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در همین راستا با سایر متخلفانی که در سال گذشته اقدام به شکار صید کرده اند نیز برخورد شده و برای سال جاری تدابیری اندیشیده شده که با توجه به کاهش بارندگی‌ها به طور جدی تری با تخلفات زیست محیطی برخورد شود. قطعا سازمان حفاظت محیط زیست با متخلفانی که اقدام به شکار صید می‌کنند به طور جدی برخورد خواهد داشت و بدون هیچ گونه گذشتی این افراد را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران با اشاره به اثرات خشکسالی بر زیست بوم استان‌ها خاطر نشان کرد: اولین قربانی خشکسالی‌ها همواره محیط زیست بوده و وقتی پدیده خشکسالی رخ می‌دهد اولویت مصرف آب به بخش‌های دیگر تغییر می‌یابد و تنها بخشی که در این میان مورد بی لطفی قرار می‌گیرد بخش محیط زیست است.

وی با تاکید بر این مطلب که در زمان خشکسالی نباید به گونه‌ای برخورد شود که حق آبه محیط زیست مورد بی لطفی قرار گیرد و توصیه می‌شود عواقب کاهش نزولات آسمانی فقط برای این بخش در نظر گرفته نشود، گفت: در بخش‌های دیگری همچون کشاورزی، صنعت و شرب نیز باید صرفه جویی‌هایی در مصرف آب صورت گیرد و بخش محیط زیست به تنهایی بار خشکسالی را به دوش نکشد.

کلانتری با اشاره به اینکه در زمان خشکسالی تمام فشار‌ها برای مصرف آب به بخش محیط زیست وارد می‌شود، بیان داشت: خشک شدن طبیعت، چشمه ها، تالاب‌ها و رودخانه‌ها همه به خاطر کمبود بارش‌ها است و امیدواریم در زمان کاهش بارندگی،   کاهش حق آبه نیز به نسبت باشد و حق محیط زیست محفوظ بماند؛ چرا که محیط زیست حق این نسل و نسل‌های آینده است و بدون محیط زیست بخش‌های صنعت، کشاورزی و شهری بی معنی هستند، چرا که همه این‌ها در یک محیط زیست سالم می‌توانند توسعه‌ای همه جانبه را تجربه کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عیسی کلانتری محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست ایران شکار صید تخلفات زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است

آفتاب‌‌نیوز :

اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

علی جنتی رئیس هیأت اجرایی حزب اعتدال و توسعه در این جلسه گفت: متأسفانه افرادی که خودی محسوب می‌شوند، هرگونه تخلف آنان نادیده گرفته می‌شود، ولی کسانی که غیر خودی نامبرده میشود کمترین تخلف مطبوعاتی آنان نیز موجب احضارشان به دادسرا می‌شود.

 جنتی در ادامه گفت: اتفاقات اخیر در مورد امام جمعه تهران و نادیده گرفتن تخلفات ایشان که نوعی دهن کجی به مردم یکی از این موارد است و ده‌ها مورد دیگر نیز از تخلفات و موارد غیر قانونی وجود دارد که با آن برخوردی صورت نگرفته است.

وی افزود: متأسفانه فساد در کشور به صورت نهادینه و سیستماتیک در آمده و از نظر شفافیت ایران در رتبه آخرین کشور‌های عضو سازمان ملل متحد قرار دارد.

جنتی خاطرنشان کرد: ناکارآمدی و بی توجهی به مشکلات اساسی مردم از جمله وجود تورم افسار گسیخته موجبات نارضایتی اقشار مختلف مردم را پدید آورده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است