Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات برداشت گل محمدی از سطح ۱۸ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، عباس آقاعلیخانی بیان کرد: عملیات برداشت گل محمدی از سطح 18 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد  که از این میزان سطح زیر کشت سه تن گل محمدی به صورت تر برداشت می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از این میزان سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان قزوین، 10 هکتار بارور و 8هکتار به صورت نهال است که بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در این شهرستان در بخش کوهین با سطحی معادل 9 هکتار (بارور و نهال) است که از آن یک تن گلبرگ خشک تولید می شود .

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اضافه کرد: موارد مصرف این محصول گیاهی شامل گلاب، پودر گل، غنچه گل محمدی و اسانس های مورد نیاز است.

 

وی عنوان کرد: خواص دارویی گل محمدی تسکین و التیام درد، آرام بخش، برطرف کننده سرفه‌ های مزمن، درمان دردهای شکمی و مشکلات گوارشی، التهاب و حساسیت در بدن است.

 

آقاعلیخانی تأکید کرد: همچنین به منظور حمایت از کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در قالب  تسهیلات روستایی عشایری پنج پرونده متقاضیان کشت این محصول به میزان 11هزار و 800 میلیون ریال در کارگروه اشتغال شهرستان قزوین به تصویب رسید.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال بهره برداران پیش بینی می شود سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان تا 2 برابر افزایش یابد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در ادامه با اشاره به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی اظهار کرد: 10 هزار متر مربع از زمین های کشاورزی این شهرستان که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده بودند، قلع و قمع و رفع تصرف غیرقانونی شد.

 

وی اعلام کرد: این  تغییر کاربری ها شامل هفت مورد ساخت و ساز  غیرمجاز در زمین های کشاورزی روستای میانچال از توابع این شهرستان بود که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده بودند و به حالت اولیه اعاده شد.

 

آقاعلیخانی تصریح کرد: این تخریب در اجرای تصمیمات ستاد اجرای احکام قلع و قمع و طی دستورات مقام  قضایی انجام شد و این ساخت و ساز های غیرمجاز در حدود 10 هزار متر مربع و شامل دیوارکشی و ساختمان بوده است.

 

وی یادآور شد: به منظور حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی، هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی قلع و قمع خواهد شد و کشاورزان در صورت تقاضا برای ساخت و ساز در اراضی کشاورزی به مراکز جهاد کشاورزی منطقه مراجعه کرده تا بر اساس ضوابط قانونی اقدام شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام خبرگزاری شبستان نمایشگاه قرآن کریم دولت نمایشگاه قرآن مجلس آمریکا مصلی تهران ماه مبارک رمضان برداشت گل محمدی اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۸۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، یوسف گازران در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

وی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل