Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- پنجره واحد سرمايه گذاري که همواره به عنوان يکي از راهکارهاي جذب سرمايه و جلوگيري از فرار سرمايه گذاران مطرح بوده، مورد توجه جدي مسوولان و به ويژه استاندار آذربايجان غربي قرار گرفته و اميدها براي تامين اين نياز اساسي استان در سال جاري افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا يکي از دلايل طولاني شدن فرآيندهاي صدور مجوز براي سرمايه گذاري، زمانبر بودن دريافت پاسخ استعلام ها بوده و راه اندازي سامانه پنجره واحد سرمايه گذاري يک گام اساسي براي آسان سازي صدور استعلام هاي مورد نياز سرمايه گذاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پنجره واحد سرمايه گذاري موجب ارتقاي هماهنگي بين دستگاهي، کاهش مراجعه به دستگاه هاي اجرايي، مشخص کردن مهلت هاي زماني خاص براي مراحل مختلف فرآيند و ايجاد قابليت پيگيري و رصد پرونده هاي در گردش مي شود.
بر اساس اين سامانه زمانبندي هر مرحله از فرآيند، موجب شناسايي مراحل زمانبر شده و در نهايت امکان رصد روند رسيدگي به پرونده ها و دريافت گزارش هاي سيستمي به صورت بر خط، بسياري از ابهام ها در خصوص دلايل طولاني شدن فرآيندها را رفع مي کند.
زمانبندي مراحل و مديريت زمان در جهت رسيدن به حداقل زمان ممکن در تکميل پرونده ها و به حداقل رساندن مراجعه هاي حضوري سرمايه گذاران به دستگاه هاي اجرايي از ديگر اهداف راه اندازي سامانه پنجره واحد محسوب مي شود.
شخصي کردن و دريافت تمامي مدارک و مستندات لازم جهت تکميل پرونده در شروع فرآيند، ايجاد شفافيت و امکان پايش روند گردش درخواست ها به صورت برخط و جلوگيري از دريافت استعلام هاي تکراري در دستگاه هاي اجرايي از ديگر اهداف فعال سازي اين سامانه است.
در حالي که بيشترين زمان براي صدور استعلام ها در بخش تغيير کاربري زمين و واگذاري زمين هاي ملي صرف مي شود، با استقرار سيستم الکترونيکي پنجره واحد سرمايه گذاري اين مدت زمان به حداقل 45 روز کاهش مي يابد.
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور در سفري که به آذربايجان غربي داشته، بر راه اندازي پنجره واحد سرمايه گذاري در آذربايجان غربي تاکيد کرد و گفت: تحقق اين امر گام مهمي در راستاي توسعه اين استان است.
جمشيد انصاري با توجه به اهتمام استاندار آذربايجان غربي و معاون اقتصادي به اين بخش، ابراز اميدواري کرد که اين سامانه در سريع ترين زمان ممکن راه اندازي و جذب سرمايه گذاري تسهيل شود.
وي دستور ويژه رئيس جمهوري براي اجراي همه خدمات دولتي تا پايان سال 1399 به صورت الکترونيکي را يادآوري کرد و افزود: اين پنجره واحد نيز در همين راستا مي تواند تسهيل کننده خدمات ارائه شده به مردم باشد.
وي تاکيد کرد: 23 دستگاه اجرايي در اعطاي مجوزهاي سرمايه گذاران تاثيرگذار هستند و بايد همه آنها به بهترين شکل ممکن هماهنگ باشند تا زمينه راه اندازي سريع پنجره واحد سرمايه گذاري فراهم شود.
معاون رئيس جمهوري گفت: البته در اين بين پنج دستگاه اجرايي، عمده استعلام ها را پاسخ مي دهد که در وهله نخست بايد اين دستگاه ها در قالب پنجره سرمايه گذاري تعريف شود تا سرعت راه اندازي اين سامانه افزايش يابد.
استاندار آذربايجان غربي نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: پنجره واحد سرمايه گذاري اولويت اقتصادي استان است و بايد در آينده نزديک راه اندازي شود.
محمدمهدي شهرياري ادامه داد: راه اندازي سامانه پنجره واحد سرمايه گذاري با هدف جذب سرمايه گذار و بهبود فضاي کسب و کار بايد مورد توجه جدي مسئولان مرتبط قرار گيرد.
وي با تاکيد بر اينکه يکي از دلايل طولاني شدن فرآيندهاي صدور مجوز براي سرمايه گذاري زمانبر بودن دريافت پاسخ استعلام هاست، افزود: راه اندازي اين سامانه گام اساسي براي آسان سازي صدور استعلام هاي مورد نياز سرمايه گذاران است.
وي با تاکيد بر راه اندازي هرچه سريع تر اين سامانه، ادامه داد: در نخستين مرحله زمان استعلام طرح هاي سرمايه گذاري در اين استان بايد به کمتر از 2 ماه کاهش يابد.
شهرياري اضافه کرد: راه اندازي اين سامانه با مديريت ويژه معاونت اقتصادي استانداري در دست پيگيري است و در آينده نزديک شروع به کار مي کند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي نيز در اين خصوص با اشاره به تلاش اين معاونت براي راه اندازي هرچه سريع تر پنجره واحد سرمايه گذاري در استان، گفت: تسهيل در کار سرمايه گذاران و جذب اين سرمايه ها براي توسعه استان از جمله مهمترين اهداف اين کار است.
وي اضافه کرد: بسته ويژه سرمايه‌گذاري براي شهرستان‌هاي آذربايجان غربي نيز با مشارکت فرمانداران در دست تهيه است که اين امر نيز مکمل پنجره واحد خواهد بود.
وي با اشاره به ضرورت هاي جذب سرمايه گذار در استان بيان کرد: در مرحله نخست بايد قابليت ها و فرصت هاي سرمايه گذاري استان را شناسايي و در راستاي شناساندن و معرفي آنها به صاحبان سرمايه و تجار تلاش کنيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي گفت: براي اين منظور بايد از توان و منابع بخش خصوصي بهره گيري کرده و با برگزاري همايش هاي مختلف در راستاي معرفي استان و فرصت هاي سرمايه گذاري آن گام برداريم.
وي ادامه داد: بايد فضاي مناسبي براي جذب سرمايه گذاري در استان فراهم و موانع و مشکلات موجود در اين خصوص برطرف شود که در اين راستا آماده سازي، تامين و تقويت زيرساخت هاي لازم از جمله مهمترين مشوق هاي بهبود فضاي کسب و کار در استان است.
به گزارش ايرنا طولاني بودن زمان اعلام نتايج استعلام در ايران و آذربايجان غربي از جمله مهمترين عوامل فرار سرمايه گذاران است که پنجره واحد مي تواند اين امر را مرتفع کند.
آذربايجان غربي از جمله استان هايي است که با وجود منابع غني از سرمايه هاي بخش خصوصي بسيار کمي بهره برده و در رده هاي پاياني استان هاي کشور در اين خصوص قرار دارد.
2093/3072
گزارش از: صابر چهرقاني
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی