Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:52:04 GMT

طرح تغذیه مصنوعی آب در زمین های خوی اجرا شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۰۲۷۷

طرح تغذیه مصنوعی آب در زمین های خوی اجرا شد

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح تغذیه مصنوعی آب در زمین های خوی گفت: این طرح برای نخستین بار در راستای احیای چشمه ها، قنات و چاه های این دشت در منطقه شمال غرب کشور به اجرا در آمده است.

کیومرث دانشجو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح، بیش از پنج میلیون و 300 هزار مترمکعب آب با استفاده از کانال 16 کیلومتری از رودخانه الند به دشت خوی منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، بخشی از سفره های آب زیرزمینی شامل چشمه ها، قنات و چاه های دشت خوی احیا می شود.
وی بیان کرد: رودخانه الند خوی وضعیت بسیار خوبی دارد و با اجرای طرح تغذیه مصنوعی از این رودخانه، زمینه جلوگیری از طغیان آن فراهم شده است.
وی ادامه داد: در کنار تغذیه سفره ها، جلوگیری از خسارت سیل به مزارع و باغ ها و ایجاد زمینه برای بقای روستاییان منطقه از اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در این طرح، هفت حوضچه تغذیه و 2 حوضچه رسوبگیر در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان خوی که در منطقه ممنوعه آبی دشت خوی قرار دارد، ارای 90 هزار هکتار زمین کشاورزی بوده که 30 هزار هکتار آن، آبی است.
8137/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب تغذيه مصنوعي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر منطقه چهار شهرداری ارومیه گفت: عملیات اجرایی رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس در حال اجرا است.

کرم صفری افزود: با هدف توسعه و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی، رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه نشاط، پویایی و زیبایی از ویژگی‌های مثبت بصری محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: طرح‌های مختلف و اقدامات بعدی به منظور افزایش آسایش و رفاه شهروندان در حال اجراست.

دیگر خبرها

  • توجه به هوش مصنوعی در نقشه راه سند تحول آموزش
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • احداث نخستین زمین چمن مصنوعی در ایلام