Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

شرکت واگن‌پارس اراک حدود دو هفته‌ قبل، سه واگن مسافری خودکشش «ترن‌ست» تحویل شرکت رجا داد و همچنین قرارداد ساخت ۱۰۰واگن باری لبه‌کوتاه با شرکت راه‌آهن را به امضا رساند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از تولید و واگذاری ۱۰ واگن باری لبه‌بلند چهارمحوره، مخصوص حمل مواد معدنی به ارزش (هریک از واگن‌ها) 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیارد ریال به شرکت ریل‌پرداز سیر در اواخر هفته قبل نیز خبر داد.

محمدرضا مختاری گفت: این واگن‌ها مربوط به قرارداد ما با شرکت ریل‌پرداز سیر هستند که اسفندماه سال گذشته امضا شد و ما در آن قرارداد تعهد کردیم که ۵۰واگن باری لبه‌بلند چهارمحوره را تحویل شرکت نام‌برده دهیم. هم‌اکنون ۱۰ واگن از این تعهد به شرکت بهره‌بردار تحویل داده شد و ۴۰ واگن دیگر نیز تا پایان تیرماه امسال تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک ادامه داد: قرارداد تولید واگن‌های باری، اغلب با شرکت‌های ریل‌سیرکوثر، توکاریل، پارسیان ریل‌شرق و قرارداد واگن‌های مسافری با شرکت رجا منعقد شده است که هدف‌گذاری ما برای امسال تولید ۶۰۰ واگن باری و تولید ۴۴ واگن مسافری با شرکت‌های بهره‌بردار داخلی خواهد بود.

لازم به یادآوری است که شرکت واگن‌پارس به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه در سال ۱۳۵۴ کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

زهرا ایرانشاهی

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو خاورمیانه ایران واگن لبه بلند واگن پارس اراک تولید واگن ایرانی تولید واگن مسافری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین قرارداد صنعت نفت ایران امضا می‌شوند

قراردادهای توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار با تکیه بر توان داخلی، امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه با حضور معاون اول رییس‌جمهور، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امضا می‌شوند.

به گزارش مشرق، با اعلام شرکت ملی نفت ایران، این قراردادها به عنوان بزرگترین قراردادهای یک دهه اخیر صنعت نفت کشور امروز و در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت، به‌ منظور افزایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت خام ایران با شرکت‌های ایرانی و با حضور محمد مخبر، جواد اوجی و محسن خجسته مهر امضا می‌شوند.

بزرگترین قراداد توسعه‌ای صنعت نفت ایران در آزادگان رقم می‌خورد

قرارداد توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان در غرب کارون که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود، با تدبیر وزارت نفت دولت سیزدهم برای یکپارچه‌سازی روند توسعه آن امضا خواهد شد، آزادگان به‌ عنوان بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی ایران و در مجاورت میدان مجنون عراق و ۸۰ کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.

طرح توسعه میدان آزادگان با حفاری ۱۸۵ حلقه چاه تازه در حال اجراست و به‌تازگی آیین رسمی عملیاتی شدن ۶۰ حلقه چاه آن با حضور سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در استان خوزستان عملیاتی شد، هم‌اکنون تولید روزانه این میدان پس از فرآورش در واحد بهره‌برداری غرب کارون به تلمبه‌خانه غرب کارون ارسال می‌شود.

گام دوم توسعه میدان نفتی آذر

گام نخست در توسعه میدان مشترک آذر برداشته شده است. اکنون وزارت نفت دولت سیزدهم قصد دارد با تکیه بر توان داخلی گام دوم توسعه را کلید بزند، آذر، از نظر ساختار زمین‌شناسی یک میدان نفتی پیچیده به شمار می‌آید، ساختار زمین‌شناسی ویژه، حفاری در این میدان را به یکی از سخت‌ترین و پرچالش‌ترین حفاری‌ها تبدیل کرده است.

مرحله دوم توسعه و افزایش تولید در قدیمی‌ترین میدان نفتی ایران

میدان نفتی مسجد سلیمان نخستین و قدیمی‌ترین میدان نفتی در خاورمیانه، در شهرستان مسجدسلیمان و استان خوزستان واقع شده است که توسعه مرحله نخست این میدان از سوی شاخه بین‌الملل شرکت ملی نفت چین (CNPCI) در قالب بیع متقابل انجام شد. حال امروز قرار است قرارداد گام دوم توسعه این میدان امضا شود که این موضوع حکایت از پیشرفت شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) در زمینه توسعه در بخش بالادست صنعت نفت دارد.

حجم نفت درجای میدان مسجد سلیمان حدود ۶.۲ میلیارد بشکه برآورد می‌شود و تولید نفت در ایران برای نخستین بار در خردادماه سال ۱۲۸۷ از مسجد سلیمان آغاز و تاکنون از این مخزن، حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون بشکه نفت برداشت شده است.

قرارداد توسعه میدان‌های سومار، سامان و دلاوران

قرارداد توسعه سه میدان سومار، سامان و دلاوران واقع در گستره عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی در غرب کشور نیز امروز در قالب الگوی تازه قراردادهای نفتی ایران شامل توسعه، تولید و بهره‌برداری به امضا می‌رسد.

دیگر خبرها

  • نخستین واریزی برای نوسازی ناوگان ریلی از محل استجازه نفت انجام شد
  • ◄ چادرملو قرارداد خرید لوکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
  • از اختلال در سامانه سوخت تا انعقاد قرارداد فشارافزایی پارس جنوبی
  • چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
  • قرارداد گام دوم توسعه میدان نفتی آذر امضا شد
  • از اختلال در سامانه سوخت تا انعقاد قرارداد فشار افزایی پارس جنوبی
  • بزرگترین قرارداد صنعت نفت ایران امضا می‌شود
  • بزرگترین قرارداد صنعت نفت ایران امضا می‌شوند
  • استخراج روزانه۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز  با قرارداد فشارافزایی 
  • افتتاح ایستگاه های جدید مترو در غرب تهران