Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،ابوالقاسم حسین پور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  هرمزگان از اجرای طرح آبخیزداری در حوزه آبخیز بالادست ۲۲ دهنه چشمه استان خبر داد.

وی افزود:هدف از اجرای این برنامه تغذیه و تقویت آبدهی چشمه‌ها در سطح استان است.

 معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان  گفت: به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت بیش از ظرفیت از آبخوان‌های زیرزمینی، چشمه‌های آب استان در بسیاری از مناطق با کاهش آبدهی مواجه اند که نیازمند تقویت آبدهی و پایداری آن از طریق اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور با تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت آبدهی چشمه‌های استان از طریق انجام فعالیت‌های پایدارساز آبخیزداری و آبخوانداری گفت: تاکنون طرح آبخیزداری در حوزه ۱۸۴ دهنه چشمه در سطح استان اجرا شده که نقش موثری در جلوگیری از خشک شدن چشمه‌ها و بهبود آبدهی آن‌ها داشته است.

 چشمه‌ها به عنوان یکی از منابع حیاتی آب در استان نقش مهمی در توسعه و آبادانی مناطق، پایداری روستا‌های استان، رونق گردشگری، تولید کشاورزی و حفظ حیات عرصه‌های طبیعی ایفا می‌ کنند.

هرمزگان دارای ۶۳۹ دهنه چشمه آب با ظرفیت آبدهی سالانه ۱۳۳ میلیون مترمکعب است که تامین کننده نیاز آبی بخش کشاورزی و شرب روستا‌های استان است.

انتهای پیام/

اجرای طرح آبخیزداری در بیش از ۱۸۰ چشمه هرمزگان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریزشدن ۳۷۵ بندسنگی ملاتی وخاکی درنیکشهر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر گفت: در پی بارش‌های اخیر در این شهرستان و ثبت بیش از ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه‌های باران سنجی ،۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی سریز شد و میزان ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت بند‌ها ذخیره و استحصال شده است.

جعفر ملکزهی افزود: آبگیری این طرح ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل رسوب و کاهش خسارت سیلاب تاسیسات شهری و روستایی و زیر بنایی منجر به تغذیه سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی چشمه‌ها و قنوات در پایین دست روستا‌ها خواهد شد.
وی افزود: بارندگی‌ها و جمع شدن آب در پشت سازه‌های آبخیزداری اثرات قابل توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تامین بخشی از آب آشامیدنی در روستا‌های پایین دست دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر گفت: آبگیری این سازه‌ها نقش زیادی در توسعه کشاورزی و جلوگیری از سیبلاب در این منطقه را دارد.

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • سر ریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی در نیکشهر
  • سریزشدن ۳۷۵ بندسنگی ملاتی وخاکی درنیکشهر