Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:18:56 GMT

انتقال آب به خراسان‌جنوبی کلید توسعه استان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۱۰۲۳

انتقال آب به خراسان‌جنوبی کلید توسعه استان

استاندار خراسان جنوبی انتقال آب به خراسان جنوبی را کلید همه توسعه‌ها دانست و گفت: نیاز استان انتقال آب است که سرمایه گذار اروپایی برای اجرای این پروژه مهم و حیاتی به روش B.O.T با پنج میلیون دلار اعلام آمادگی کرده اما همچنان سرگردان است.

به گزارش ایسنا،   محمد مهدی مروج الشریعه شب گذشته (5 خرداد) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: یکی از سخت ترین روش‌ها و کارها در مدیریت‌های منطقه ای توزیع اعتبارات است، اما نباید در این راستا مسیر و راه رشد و توسعه را گم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای کوتاه کردن کمتر توسعه‌یافتگی از استان، افزود: از مدیران استان انتظار است که بتوانند از ظرفیت نهادهای توسعه‌ای و تسهیل‌گر کشور همانند آستان قدس، بنیاد برکت، ایمیدرو، خیریه‌های بزرگ از جمله انجمن خیرین مسکن‌ساز و مدرسه‌ساز و همچنین بنیاد مستضعفان در اجرای طرحهای توسعه‌ای و محرومیت زدایی استفاده کنند.

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به مجموع کل اعتباراتی که در توسعه استان‌ها نقش آفرین است عنوان کرد: در مجموع نقش اعتبارات عمرانی - استانی استان‌ها، بودجه شرکت های دولتی، اعتبارات ارزی شرکت های دولتی و ... که در برش های استان سهم دارند در توسعه یک استان 28 درصد است .

وی ادامه داد: در 72 درصد باقیمانده نقش توسعه در استان، منبع اعتباری تسهیلات بانکی توسط بخش خصوصی یا بخش‌های وابسته دخیل است.

مروج الشریعه با اشاره به منطق توزیع اعتبارات بین فصل برنامه و شهرستانی گفت: در خراسان جنوبی که پیکره استان دارای 2 نقطه جغرافیایی شهر بیرجند و قاین که غیر محروم است از مدلی متناسب با وضعیت توسعه نیافتگی نه صرفا در میدان عملی بلکه بر اساس مجموعه شاخص هایی که این استان به عنوان توسعه نیافته تلقی می شود، لحاظ شده است.

مروج الشریعه افزود: زمانیکه لایحه بودجه 97 دولت وارد مجلس شد برای بودجه خراسان جنوبی و استان های کمتر توسعه یافته موارد را پیگیری کردیم سه آیتم اعتباری بر مبنای مدل یا منطقی تجربه شده در داخل بسیاری از استان های کشور است .

وی با بیان اینکه وضعیت برخی استان‌ها به دلیل سرمایه ‌ گذاری بخش خصوصی تغییر کرده است، عنوان کرد: این نکته بسیار مهمی است به این معنا که اگر بتوانیم سرمایه‌گذار داخلی و خارجی جذب کنیم مشکل کمتر توسعه یافتگی را از سر این استان کم کرده‌ایم .

استاندارخراسان جنوبی تاکید کرد: از مدیران دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود اکنون که وضعیت مالی دستگاه ها روشن است از ظرفیت های شرکت های توسعه گر و تسهیل گر از جمله آستان قدس، ایدرو، ایمیدور، ستاد اجرای فرمان امام و ... استفاده کنند .

مروج الشریعه افزود: همچنین تلاش می کنیم سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیرجند در سالگرد آن سالنی بسیار شیک تر و بزرگ تر از قبل به بهره برداری برسد این هزینه کردها اگر داخل شاخص بودجه قرار بگیرد اعتبار شهرستان تغییر خواهد کرد .

استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان 190 شاخص را بر اساس 2 مولفه کلی جمعیت و محرومیت درصدبندی می کنند که این اعداد اجتناب ناپذیر است . 

وی با بیان اینکه ایجاد واگرایی در خصوص اعتبارات به دلیل احساس کم توجهی است، اظهار کرد: این احساس تنها یک احساس روانی نیست بلکه شاخص هایی هم بر آن مترتب است که جای تغییر برخی سیستم ها در آن وجود دارد .

مروج الشریعه یادآور شد: تلاش بر این است اعتبارات اشتغال، جوانان، ورزش، آب، راه، فرهنگ و هنر برای سال 97 از منابع حاصل از کمک های فنی و اعتباری بر مبنای مجوزهای قانونی به کمک نمایندگان مجلس فراهم شود .

مروج الشریعه اضافه کرد: برای حوزه های زیرساختی به ویژه تبدیل جاده بیرجند - قاین به آزاد راه 200 میلیارد تومان تعهد تسهیلات مالی کردیم .

وی بیان کرد: شاخص آزاد راه در استان اگر اتفاق بیفتند نگاه سرمایه گذاران به استان عوض خواهد شد .
وی اظهار کرد: باید سعی کنیم در جلسات بعدی شورای برنامه ریزی و توسعه استان، راه و روش های استفاده از منابع مالی کشور به ویژه از سازمان های تسهیل گر و توسعه گرا منابع مالی و تسهیلات بانکی را بررسی و رصد کنیم.

وی انتقال آب به خراسان جنوبی را کلید همه توسعه ها دانست و بیان کرد: نیاز استان انتقال آب است که سرمایه گذار اروپایی برای اجرای این پروژه مهم و حیاتی به روش B.O.T با پنج میلیون دلار اعلام آمادگی کرده اما همچنان سرگردان است .

وی بر ایجاد اشتغال مناسب و سرمایه گذاری در حوزه ناحیه صنعتی IT تاکید کرد و یادآورشد: در استانی مانند خراسان جنوبی که با محدودیت شدید منابع آبی برخوردار است باید به سمت توسعه صنایع نرم افزاری پیش رفت .


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!

ایتنا - شرکت های مخابراتی و فناوری ژاپن در حال آزمایش نسل جدید اینترنت پرسرعت موسوم به 6G هستند که گفته می شود می تواند ۵۰۰ برابر سریع‌تر از اینترنت 5G باشد.
اپراتور مخابراتی ان.تی.تی و شرکت های دوکومو، ان.ای.سی و فوجیتسو با همکاری یکدیگر، موفق به توسعه یک دستگاه آزمایشی 6G شده‌اند که می‌تواند داده‌ها را با سرعت باور نکردنی ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد.

این سرعت نزدیک به ۱۰ برابر اوج سرعت نسل پنجم اینترنت یا 5G و حدود ۵۰۰ برابر سریع تر از متوسط سرعت دریافتی یک گوشی هوشمند 5G است.

به طور مثال، با این سرعت می توان معادل ۸ تا ۹ فیلم سینمایی با کیفیت متوسط نتفلیکس را در هر ثانیه دریافت یا ارسال کرد!

تیم تحقیقاتی ژاپنی برای دستیابی به این موفقیت، از باندهای فرکانس بسیار بالای ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتزی استفاده کرده‌اند. این امر باعث افزایش چشمگیر ظرفیت و پهنای باند در مقایسه با نسل‌های قبلی اینترنت شده است.

کارشناسان معتقدند چنین سرعت انتقال داده باورنکردنی می تواند در زمینه های مختلفی از جمله دریافت ویدیوهای با کیفیت بالا، مدیریت ارتباطات بین خودروهای خودران و حتی برقراری ارتباط با دستگاه های فضایی موثر واقع شود.

 

سرعت ۱۰۰ گیگابیتی 6G نه تنها دستاورد شگفت‌انگیزی در زمینه انتقال داده است، بلکه از نظر افزایش ظرفیت شبکه نیز یک گام به جلو محسوب می شود. این بدان معنا است که تعداد بیشتری دستگاه می‌توانند همزمان به اینترنت متصل شوند.

البته باید توجه داشت که سرعت های گزارش شده حداکثری هستند و رسیدن به چنین سرعت هایی در محیط‌های واقعی نیازمند زیرساخت های پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری است.

اما به گفته متخصصان، با گذشت زمان و توسعه فناوری، ابعاد و هزینه های فناوری 6G نیز کاهش خواهد یافت و استفاده گسترده از آن امکان پذیر می شود.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران