Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در خصوص جایزه ادبی پروین اعتصامی گفت: جایزه پروین اعتصامی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و طبق همان آیین نامه همیشگی اجرا می شود و در این دوره برگزاری هم تغییر اساسی نخواهد داشت. اصول و تغییر خط مشی جایزه ادبی پروین اعتصامی، برعهده هیئت امنای این جایزه ادبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در خصوص دبیر جایزه ادبی پروین اعتصامی در این دوره بیان کرد: طبق آیین نامه جایزه ادبی پروین اعتصامی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، دبیر جایزه پروین اعتصامی همان دبیر جایزه جهانی کتاب سال است. این یک موضوع ثابت است. تا جایی که می دانم مهدوی راد دبیری جایزه کتاب سال در سال جاری را بر عهده دارد. اگر هم وی دبیری جایزه پروین اعتصامی را قبول نکند، باز من فقط یک مسئله را می توانم بگویم که همچنان طبق آیین نامه اجرایی، دبیر جایزه کتاب سال، دبیر جایزه ادبی پروین اعتصامی است.
 
گفتنی است؛ هفته گذشته فراخوان جایزه ادبی پروین اعتصامی توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان منتشر شد. علاقه مندان برای شرکت در این جایزه ادبی فرصت دارند تا بیستم خرداد ماه سال جاری، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ادبی ارسال کنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • بحران ادبیات داریم
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد