Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکرار سناریوی تلخ اعتراض و انحراف دیماه ۹۶ این بار در جامعه رانندگان حمل ونقل باری که با بصیرت و هوشیاری قشر زحمتکش وگمنام رانندگان این آشوب گری در جاده ها کم رنگ شد وآرامش به میان این قشر برگشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بیان روز اخیرا در فضای رسانه ای ومجازی کشور شاهد انتشار تصاویر واخبار تجمعات اعتراضی رانندگان وسائط نقلیه سنگین در برخی شهرهای کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در برخی از این تجمعات برخی افراد که اصلا ارتباطی با قشر زحمتکش رانندگان ندارند با اجرای سناریوی تلخی برای رسانه های خارجی به سوژه تبدیل شدند.

 

 

در این میان شبکه های اجتماعی خارجی از قبیل تلگرام علی رغم فیلترینگ ناقص و اینستاگرام بیشترین بازی رسانه ای را برای دامن زدن به این آشوب گری را در جاده ها داشتند.

 

آتش زدن برخی خودرو های سنگین وبرخورد فیزیکی با رانندگان و شکستن شیشه وسائط نقلیه اتفاقات تلخی بود که اعتراض مسالمت آمیز رانندگان را به حاشیه وانحراف کشاند.

 

 

تکرار سناریوی تلخ اعتراض با چاشنی اعتراض در دیماه 96که در ابتدا مردم تقاضای رسیدگی به وضعیت اقتصادی و تامین معیشت داشتند ولی بلافاصله با شیطنت رسانه های خارجی این اعتراضات مسالمت آمیز به اغتشاش و سر دادن به شعارهای ضد انقلاب تبدیل شد.

 

در قضیه اعتراض رانندگان کامیون دار اخیر هم این اعتراض های مسالمت آمیز شبیه اتفاقات تلخ دیماه شکل اغتشاش به خود گرفته و شاهد اذیت کردن مردم و خسارت به اموال آنها هستیم.

 

 

رانندگان پلدختری اغتشاش در جاده ها را محکوم می کنند/اعتراض ها باید مسالمت آمیز و بدون حاشیه باشد

چراغ خان نصیری مسئول صنف رانندگان پلدختر در گفتگو با خبرنگار  بیان روز با توجه به اعتراضات گسترده رانندگان در کشور و در برخی نقاط هم به اغتشاش رسیده است ولی خوشبختانه رانندگان با بصیرت و ولایتمدار دیار هویزه ثانی اقدام به اعتراض مسالمت آمیز در جاده پلدختر به خرم آباد کردند و در این حرکت هیچگونه مشکل یا اتفاق تلخ رخ نداده است و از مسئولان انتظار پیگیری داریم.

 

 

کاهش وزن بار ،افزایش قیمت لوازم یدکی وکرایه امان رانندگان را بریده است

سالاروند یکی از رانندگان پلدختری  در گفتگو با خبرنگار  بیان روز با اشاره به برگزاری اعتراض مسالمت آمیز افزود:کرایه ها وتناژ ما کاهش پیدا کرده است به طوری که اگر من در گذشته 27تن بار می زدم الان با چهار تن کاهش فقط می توانم 23تن بار حمل کنم.

 

وی بیان کرد:این کاهش وزن بار باعث شده که میزان کرایه ما هم نیز کاهش پیدا کند که این مسئله به صرفه برای رانندگان واقعا نیست.

 

 

این راننده پلدختری بامحکوم کردن درگیری وآتش زدن برخی خودروها در جاده ها به نشانه اعتراض افزود:در برخی شهرها از طریق فضای مجازی متوجه اتفاقات تلخی بودیم که واقعا این حرکات درشان یک راننده زحمتکش نیست وگویا این افراد اصلا به جامعه رانندگی ارتباطی ندارند.

 

سالاروند با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت تجهیزات خودرو تصریح کرد:در گذشته جفت لاستیک برای ماشین با مبلغ 35میلیون ریال تهیه می کردم الان این قیمت به 45میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه تسمه پروانه ماشین از 450هزار ریال به یک میلیون وپانصد هزار ریال افزایش پیدا کرده است ادامه داد:لاستیک عقب ماشین قبلا با مبلغ 18میلیون ریال خریداری کرده ام الان این قیمت 30میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

 

این راننده اذعان داشت:با تصمیمات نادرستی که در سطح حمل ونقل در خصوص کاهش وزن بار و کرایه صورت گرفته و درکنار آن این افزایش قیمت اجناس واقعا دیگر به صرفه نیست با کامیون یا تریلر کار کنیم.

 

چهار سال تغییری در کرایه های کامیون داران نداشته ایم/توانی برای پرداخت بیمه رانندگی نداریم

مراد نصیری پور دیگر راننده پلدختری در گفتگو با خبرنگار  بیان روز با انتقاد از کم توجهی مسئولان به مسائل ومشکلات قشر زحمتکش رانندگان افزود:با توجه به اینکه به مدت چهار سال که در کرایه وسائط نقلیه سنگین تغییری صورت نگرفته است.

 

وی بیان کرد:در مقابل قطعات یدکی،لاستیک،روغن ماشین دو یا سه برابر افزایش قیمت داشته اند که واقعا این عدم تناسب کرایه و این نابه سامانی بازار باعث شده که چند روزی نتوانیم با ماشین کار کنیم.

 

وی با اشاره به افزایش مکرر حق بیمه رانندگی وعدم توان پرداخت توسط رانندگان ادامه داد:هر کدام از این رانندگان مسئول تامین معاش یک یا چند خانواده هستند که بایستی به دغدغه آنها توجه شود.

 

این راننده پلدختری با محکوم کردن حرکات مذبوحانه برخی از افراد در آتش زدن ماشین های مردم در برخی شهرها خواستار رسیدگی مسئولان به مسائل ومشکلات قشر زحمتکش رانندگان شد.

 

برخی ها که راننده نیستند جاده ها را نامن کردند/کرایه ما به ریال و لوازم یدکی ماشین به دلار محاسبه می شود

 

منوچهر سلاحورزی یکی دیگر از رانندگان پلدختری است که با اشاره به مسائل ومشکلات رانندگان افزود:معمولا کرایه ماشین های ما بر اساس ریال محاسبه می شود ولی قیمت لوازم یدکی بر اساس دلار محاسبه می شود.

 

 

وی با محکوم کردن اقدامات ناشایست برخی افراد در جاده ها به عنوان اعتراض گفت:قشر زحمتکش رانندگان نیستند که باعث رخ دادن این اتفاقات تلخ می شوند.

 

سلاحورزی  با تاکید براینکه با افراد اغتشاش گر در جاده ها باید برخورد قانونی کرد گفت:امروز به مدت چهار روز که بارگیری کردم ولی به دلیل عدم امنیت در جاده ها و ترس از اینکه یک فرد ناشناس فردا در یک جاده ای با سنگ شیشیه جلوی ماشین من را که 90میلیون ریال قیمت آن هست را تخریب کند هنوز اقدام به حمل ونقل نکردم.

 

بیش از 2هزار راننده از سفره همین جاده ها ارتزاق می کنند

نظری از مسئولین صنف رانندگان با اشاره به اینکه این صنف دارای 2هزار نفر عضو است افزود:هر وسیله نقلیه حدودا دو خانوار از آن ارتزاق می کنند.

 

وی ادامه داد:فصل گندم کشی وتره بار کمیسیون بیش از حد برداشت می کنندو در این خصوص نرخ ثابتی وجود ندارد.

 

وی عنوان کرد:از سر سفره مردم تا امر تجارت بیشترین زحمت اقتصادی کشور برگردن همین رانندگان حمل ونقل باری است.

 

نظری ادامه داد:مسئولی یا نهاد متولی تا حالا پیگیر دغدغه های رانندگان قشر زحمتکش جاده ها نشده است.

 

افزایش 20درصدی کرایه ها فقط اسمی است و چیزی عائد راننده نمی شود

 

چنگیز دلیران هم از دیگر رانندگان پلدختری با محکوم کردن اتفاقات تلخ جاده ای اخیر در برخی شهرها عنوان کرد:رانندگان از اقشار زحمتکش جامعه هستند که به دنبال کسب رزق وروزی حلال هستند ودر این راستا هم نیز با شب نخوابی ورانندگی در جاده ها اقدام به این کار می کنند.

 

وی بیان کرد:مقرر شد که 20درصد کرایه ها افزایش پیدا کند که در واقع این فقط به نام رانندگان وبه کام باربری ها است و رانندگان اصلا بهره ای تاکنون از این افزایش نبرده اند.

 

حالا دولت برای رفع مسائل ومشکلات رانندگان وارد میدان عمل شده است به طوری وزیر تعاون نسبت به حل دغدغه های رانندگان وعده های جدیدی داده است.

 

 دستور وزیر تعاون برای رفع مشکل حقوق بازنشستگی رانندگان‌

داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درگفتگو با رسانه ها از رفع مشکل و پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان از سوی دولت خبر داد و گفت: افزایش متوسط ۱۵ درصدی کرایه‌‌ کامیون‌‌‌ها از ۲۷ اردیبهشت‌ ابلاغ و لازم‌الاجرا شدو وزیر تعاون برای رفع مشکل حقوق بازنشستگی رانندگان‌ دستور ات لازم  را داده است.

 

انتظار جامعه رانندگان این هست که با پیگیری هایی که صورت می گیرد شاهد تحقق این وعده ها در کمترین مدت زمانی باشیم.

علی صفر مرادی 

 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!

ادموند بارسقیان یوتیوبر ایرانی ساکن کالیفرنیا که پست‌هایش مربوط به خودرو است، صبح امروز دوشنبه به وقت محلی در حال شوآف رانندگی با مک لارن سنا ۱.۵ میلیون دلاری بود که کنترل خودرو را از دست داد و ماشین گرانقیمت را به آهن پاره تبدیل کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ماشین به دیوار نمایشگاه اتومبیل لکسوس برخورد کرد و متوقف شد.

ادموند موندی که خود را یک کارآفرین معرفی کرده، در پستهایش سوار بر خودرو‌های گرانقیمت شده و با آنها ویراژ می‌دهد.

به گفته کارشناسان نوع برخورد طوری است که شرکت بیمه خسارت را پرداخت نخواهد کرد و هزینه تعویض و تعمیر نیز سرسام آور خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # خودرو ، تصادفات رانندگی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • (ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه