Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@20:18:25 GMT

هیچ قراردادی با امضای آمریکا معتبر نیست

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۱۱۵۱

هیچ قراردادی با امضای آمریکا معتبر نیست

به گزارش جهان نيوز، داوود محمدی اظهار داشت: برجام تعهدی بین‌المللی و چند جانبه بوده که فروش یکی از طرف‌های قرارداد تاثیری در اصل موضوع نخواهد داشت.
وی بیان کرد: ایران از جمله کشورهایی بوده که همواره بر تعهدات خود پایبند است اما در شرایط کنونی این پایبندی حد و مرزی دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حد و مرز پایبندی ایران به تعهدات تا زمانی است که سایر طرف‌های قرارداد نیز پایبند باشند و منافع ملی کشور حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا با خروج از برجام نشان داد که هیچ قراردادی با امضای این کشور معتبر نیست.

محمدی ادامه داد: آمریکا نه تنها در موضوع برجام بلکه در اجرای تعهدات مختلف بدعهدی کرده است.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از پیش از برجام اعلام کردند که به مذاکرات خوش‌بین نیستند و امروز بدعهدی آمریکا مصداق آن سخنان است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها باید استقلال خود در جهان را نشان دهند و اگر در موضوع برجام بدعهدی کنند قطعاً هویت آنها در نظام بین الملل مخدوش خواهد شد.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید شمس الدین حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با برنامه «جنت آباد» رادیو تهران، گفت: برخی از قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم به خوبی اجرا نشد. مجلس یازدهم در تصویب قوانین، نمره قبولی داشته اما در اجرای این قوانین توفیق زیادی نداشته ایم.

وزیر پیشین اقتصاد با اشاره به مکتب «نهادگرایی» گفت: بر اساس این مکتب، مصوبات یا قوانین تصویب شده مجلس ممکن است سال‌ها طول بکشد و اجرا نشود در نتیجه اگر یک قانون خوب باشد و اجرا نشود چگونه می‌توان آن را قضاوت کرد در اینجا است که نقش نظارت پُر رنگ خواهد بود.

وی افزود: در مجلس یازدهم قوانین بسیار خوبی مثل قانون «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» تصویب شد که در برخی حوزه‌ها بسیار مفید بود.

حسینی در خصوص نحوه تعامل بین دولت‌ها و مجلس گفت: تمام مصوبات مجلس باید به تأیید شورای نگهبان برسد. می‌تواند بین دولت و مجلس اختلافاتی هم باشد اما در نهایت قانون فصل الخطاب است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید تعارفات کنار گذاشته شده و با واقعیت‌ها جلو برویم، در خصوص مشکلات معیشتی که رهبر انقلاب در سخنرانی و پیام نوروزی خود به آن به عنوان یکی از ضعف‌های بزرگ کشور اشاره کردند، گفت: تقنین و نظارت دو وظیفه اصلی مجلس است. در نظارت باید دید که آیا قانون اجرا شده است یا خیر؟ من معتقد هستم مجلس شورای اسلامی یازدهم در تصویب قوانین بسیار مسؤولانه و مقتدرانه عمل کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تاکید کرد: برخی از قوانینی که تصویب کردیم به خوبی اجرا نشد. در تصویب قوانین، نمره قبولی داشته اما در اجرای این قوانین توفیق زیادی نداشته ایم.

کد خبر 6063166

دیگر خبرها

  • دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قالیباف دیدار کرد
  • دیدار زیاد نخاله با رئیس مجلس
  • دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین
  • دیدار اسماعیل هنیه با رییس مجلس
  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • دیدارهای نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد