Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استارت‌آپ با جذب حمایت مالی ۵.۴ میلیون دلاری قصد دارد روی توسعه‌ی نرم‌افزار‌های مربوط به کامپیوتر کوانتومی کار کند. این شرکت با IBM وارد همکاری مشترک شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک شرکت نوپا به نام زاپاتا (Zapata) اقدام به خرید و فروش نرم‌افزار‌های مربوط به کامپیوتر‌های کوانتومی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این شرکت برای انجام این پروژه از شرکت خطرپذیر وابسته به مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) مبلغ ۵.۴ میلیون دلار حمایت مالی دریافت کرده است.

بیشترین پیشرفت‌ها در حوزه‌ی کامپیوتر کوانتومی، مربوط به بخش سخت‌افزار است. شرکت زاپاتا معتقد است که باید بخش نرم‌افزار نیز جدی گرفته شود. زاپاتا در این مورد شروع خوبی داشته است؛ چرا که یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، آلن اسپوروکوزیک است که تخصص و شهرت زیادی برای کار روی الگوریتم‌های کامپیوتر کوانتومی دارد؛ آلن در دانشگاه هاروارد مشغول به فعالیت است.

نرم‌افزار‌های کامپیوتر‌های کوانتومی با استفاده از الگوریتم‌هایی کار می‌کنند که با کامپیوتر‌های دیجیتال رایج تفاوت دارند. این فناوری هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی خود است. از آنجایی که راهبرد‌های ساخت کامپیوتر کوانتومی در شرکت‌های مختلف تفاوت دارد، نرم‌افزار‌های آن‌ها نیز با هم متفاوت خواهد بود. برای مثال نرم‌افزاری که روی کامپیوتر IBM کار می‌کند، روی کامپیوتر گوگل کار نمی‌کند. اما زاپاتا قصد دارد تا روی ساخت نرم‌افزار‌هایی کار کند که قابلیت استفاده در تمام سخت‌افزار‌ها را داشته باشد. این شرکت در حال حاضر با شرکت IBM وارد همکاری مشترک شده است و انتظار می‌رود دیگر توسعه دهنده‌های سخت‌افزار نیز وارد این ائتلاف شوند. با این کار، موقعیت شرکت زاپاتا در حوزه‌ی نرم‌افزار کامپیوتر کوانتومی تثبیت می‌شود.

این استارت‌اپ توسط کریستوفر ساووی هدایت می‌شود که بنیان‌گذار شرکت کیولوکس نیز است؛ یکی از تیم‌های دارپا! زاپاتا علاوه برای توسعه نرم‌افزار و الگوریتم، قصد دارد روی خدمات مشاوره‌ای به شرکت‌هایی که در جستجوی فناوری کامپیوتر کوانتومی هستند، تمرکز کند.

آلن اسپوروکوزیک روی توسعه‌ی الگوریتم‌های مربوط به کامپیوتر‌های کوانتومی تمرکز دارد تا با استفاده از آن مسائل مهم حوزه‌ی شیمی، نظیر محاسبه انرژی حالت پایه مولکول‌ها ساده شود. باقی افراد تیم روی توسعه‌ی نرم‌افزار برای کاربرد‌های دیگر کار می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانو فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود

به گزارش "ورزش سه"، دیوید بکام که در تبلیغی مربوط به باشگاه‌های ورزشی متعلق به مارک والبرگ شرکت کرده بود، مدعی شده که این بازیگر آمریکایی مبلغ ۹ میلیون یورو که قرار بوده در ازای این تبلیغات به او بدهد را نپرداخته است.

فوتبالیست سابق ادعا می‌کند که فریب خورده است تا سفیر برند شود و ۹ میلیونی را که مقرر شده بود دریافت نکرده است. توافق بکام با کمپانی ورزشی F45 بود که والبرگ ۳۶ درصد سهام آن را در اختیار دارد.

وکلای بکام اعلام کرده‌اند که این شرکت قرار بوده در سال ۲۰۲۲ به بازیکن سابق منچستر یونایتد ۹ میلیون پرداخت کند اما هنوز هم آن را دریافت نکرده‌اند.

در سمت دیگر پاسخ والبرگ و وکلایش این است که این اظهارات کاملا بی‌اساس هستند و از قاضی خواسته‌اند درخواست نمایندگان بکام را رد کند. با این حال قاضی با خواسته آنها مخالفت کرده و تصمیم گرفته پرونده را ادامه دهد.

بکام تصاویر و ویدئوهایی که برای این تبلیغ ساخته شده بود را از پیج اینستاگرامش پاک کرده کرده و در سمت مقابل کمپانی F45 هم تصمیمی مشابه بکام گرفته تا هر دو طرف درگیری را در فضای مجازی هم ادامه داده باشند.

در حال حاضر دوستی بکام و والبرگ که در سال ۲۰۰۷ به همراه خانواده‌هایشان با هم آشنا شدند پایان یافته و تنها ارتباط آنها فالو داشتن یکدیگر در اینستاگرام است.

دیگر خبرها

  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • ۴۷ سال سریع تر با کامپیوتر کوانتومی گوگل! (+عکس)
  • نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتوم ساخته شد
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود