Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، شرکت تاکتیکال رباتیکس پهپادی به نام کورمورانت تولید کرده که با توجه به ویژگی هایش می تواند کاربردهای متنوعی در حوزه های نظامی، صنعتی و غیرنظامی پیدا کند.

این پهپاد تک موتوره قادر به برخاستن و فرود خودکار بوده و تقریبا می تواند بر روی هر سطحی فرود آید و در بدترین شرایط آب و هوایی نیز به حرکت خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو ملخ این پهپاد بر خلاف هلکوپترها در دو سوی آن قرار دارد که حرکت افقی و عمودی سریع آن را تسهیل می کند. برای این پهپاد دو ملخ چرخان کوچک تر هم در زیر دم آن برای تسهیل حرکت در نظر گرفته شده است.

جثه کوچک این پهپاد حرکت آن در لابلای درختان جنگی و در میان ساختمان ها و سیم ها و حتی در لابلای شکاف کوهستان ها را ممکن می کند. این در حالی است که هلکوپترها قادر به چنین کاری نیستند.

این پهپاد قادر به حمل حداکثر  ۴۴۰ کیلوگرم بار است و محیط داخلی آن به گونه ای طراحی شده که در آن واحد قادر به جابجایی دو انسان زخمی یا آسیب دیده و همین طور مقداری بار باشد.

کنترل این پهپاد از فاصله حداکثر ۸۰ کیلومتری ممکن بوده و در پروازهای آزمایشی در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته حداکثر شش و نیم تن بار توسط آن جابجا شده است. زمان عرضه و قیمت نهایی این پهپاد مشخص نیست.

کد خبر 4306930

منبع: مهر

کلیدواژه: بلایای طبیعی پهپاد سربازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تحقیقات علمی امنیت اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی اینترنت گوگل فناوری فضایی فضای مجازی هوشمندسازی ماهواره سازمان فضایی ایران تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است

یک کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر حرکت بازار ارز به سمت ثبات، افزایش یک تا دو هزار تومانی قیمت در بازار غیررسمی را امری طبیعی توصیف کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مرتضی عزتی» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تغییر قیمت چند روز اخیر نرخ ارز در بازار غیررسمی اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز همواره متاثر از انتظارات و یا پیش‌بینی متغییر‌هایی است که به دلیل برخی وقایع اقتصادی، سیاسی و یا حتی نظامی دچار تغییر و تحول می‌شوند.


این کارشناس اقتصادی با اشاره افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی گفت: این مقدار نوسان‌های اندک مشکلی در شرایط بازار ایجاد نخواهد کرد. احتمال دارد که این موضوع ناشی از برخی مسائل سیاسی و یا حتی ورود تقاضای موثر بر بازار باشد.


وی تاکید کرد: تغییر ۲ تا ۳ درصدی نرخ ارز در بازار غیررسمی در طول یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روزه موضوع چندان غیرمنتظره‌ای نیست، بلکه با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی ایران این موضوع یک امر طبیعی محسوب می‌شود. افزایش یک و یا حتی ۲ هزار تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی عدد نگران کننده‌ای نیست، زیرا این میزان نوسان همیشه وجود داشته است.


عزتی در پایان خاطرنشان کرد: احتمالاً بازار ارز به سمت ثبات حرکت خواهد کرد، زیرا بازار کاهش‌های خود را انجام داده؛ لذا، پیش‌بینی می‌شود که در ادامه امر شرایطی باثبات و یا اندکی افزایش را تجربه کند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار ارز ، نرخ ارز ، قیمت دلار ، نوسان ارزی ، مرتضی عزتی ، بازار غیررسمی ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9t

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • دو کشته و زخمی در سانحه رانندگی محور زرند به رفسنجان
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • معمای «مثلث برمودا»
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور