Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@15:23:02 GMT

لزوم ترویج تعالیم قرآنی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۱۷۴۰

لزوم ترویج تعالیم قرآنی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، لیلا شکرانی،مدیر عامل اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی  با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد: قرآن کریم برای همه مراحل زندگی انسان از همان بدو تولد تا لحظه مرگ دارای برنامه بوده و افراد می توانند با عمل به فرامین قرآنی راه سعادت را بپیمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پدر و مادر در یک خانواده بهترین الگو برای فرزندان هستند، گفت: اگر از همان ابتدا زندگی براساس دستورات و موازین قرآنی شکل گیرد و سبک زندگی مطابق دستورات اسلام و قرآن باشد تربیت فرزندان نیز به خوبی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه فرزندان از خانواده الگو میگیرند بنابراین باید توجه به موارد همانند پرهیز از دروغ گویی، لقمه حلال، آداب و احترام به دیگران، خوشرویی  را مدنظر قرار دهیم، افزود:   ایجاد جامعه ای آرمانی به لحاظ عمل به دستورات الهی از کانون خانواده ها شروع می شود.

شکرانی با اشاره به استفاده ب خی از خانواده ها از ماهوراه، یادآورشد: وجود ماهواره در خانواده منشاء نفوذ فرهنگ بیگانه، تهاجم فرهنگی و امراض روانی برای فرزندان خانواده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماهواره سبب تزلزل پایه های زندگی می شود، یادآورشد: باید به منظور جلوگیری از نفوذ و ترویج سبک زندگی غربی بیش از پیش فرهنگ قرآنی توسعه یابد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا

به گزارش جام جم آنلاین،جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا برای جلوگیری از آسیبهای افراد بی حجاب در جامعه بیانیه ای صادر کرد؛ متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
واجب شرعی حجاب، یکی از مهمترین موضوعاتی است که استحکام خانواده و در پی آن استحکام جامعه را تأمین می‌کند و از جمله مواردی است که برای همه لازم الاتباع است.
خدشه دیدن این ضرورت شرعی، بی‌شک تبعات سنگین و تأسف آوری را ایجاد می‌کند و بر همه مؤمنین لازم است برای صیانت از این پرچم افتخار و نشانه مسلمانی، مجاهدت کنند.
گرچه تبیین ضرورت حجاب و ترویج آن در بستر کار فرهنگی یک اولویت است؛ اما نمی‌توان از اقدامات قانونی و حقوقی در مقابله با متعرضان به این واجب الهی صرف‌نظر کرد. اکنون که دور تازه‌ای از برنامه‌های صیانت از عفاف و حجاب در مرحله اجرا قرار گرفته است، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق این قانون، موارد ذیل را مورد تأکید قرار می‌دهد:
بد پوششی و عدم التزام به حجاب اسلامی، علاوه بر اینکه به فرد بی حجاب آسیب می‌رساند، جامعه را نیز در معرض فساد قرار می‌دهد، بنابراین نظام اسلامی نمی‌تواند و نباید در مقابله با این پدیده شوم بی‌تفاوت باشد؛ لذا لازم است همه دستگاه‌ها در اجرای کامل و فراگیر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و بدون اعمال سلیقه، مرّ قانون را اجرا کنند.
دشمنان دین و اندیشه اسلامی، حجاب را یک نماد و پرچم اسلامی می‌دانند و با طرح‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی، فکری و امنیتی به جنگ با آن آمده‌اند. شناخت محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و داشتن برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی‌ها و استفاده قوی و مستحکم از رسانه در تبیین و تأیید اقدامات مجریان قانون بسیار ضروری است.
فرماندهی انتظامی و مجریان قانون، مورد حمایت قطعی مردم، حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها هستند و امیدواریم در مواجهه با برخی کاستی‌ها، نقد‌ها منصفانه و مصلحانه باشد تا این قانون الهی به بهترین وجه اجرا شود.
از همه مؤمنین و مؤمنات و ملتزمان به امر حجاب که قاطعانه تلاش‌های دشمنان را ناکام گذاشته‌اند و در مقابله با هجمه سنگین معارضان انقلاب اسلامی در صحنه تبیین و ترویج حجاب و عفاف، فعالانه حضور داشته‌اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم و امیدواریم همه مسئولان فرهنگی و اجرایی، این هسته‌های فکری و فرهنگی مجاهد را حمایت کرده و مردمی بودن جریان ترویج پوشش اسلامی را قوّت بخشند.
حجاب، علاوه بر اینکه در اندیشه دینی ما مورد تأکید و وفاق همه مراجع، علماء و اندیشمندان متعهد است و ضروری شریعت بودن آن غیر قابل انکار است، در هویت فرهنگی و تاریخی ما نیز ریشه‌ی عمیقی دارد و در حوادثی، چون حادثه گوهرشاد، خون‌های بسیاری در حفظ و صیانت از آن ریخته شده است. از این رو باید در محافظت از این میراث دینی و هویتی، قاطعانه، عالمانه و مستمر گام برداشت و از اقدامات مقطعی و سطحی اجتناب کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیگر خبرها

  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
  • ترویج بی حجابی نقشه دشمن برای تضعیف بنیان خانواده است
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • تعامل تمییز و دلچسب با مردم در طرح «زندگی با آیه ها»
  • حضور ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند
  • سالار‌های کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • سالارهای کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • نور قرآن ندیدن را برای من به آغاز دیدن تبدیل کرد