Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران به دعوت ناهید خداکرمی (عضو شورای شهر و رئیس کمیته سلامت) به مناسبت روز اهدای عضو؛ رئیس انجمن اهدای عضو در شورا حاضر شده و برای همه اعضای شورا کارت اهدای عضو صادر کرد.

کتایون نجف‌زاده (رئیس انجمن اهدای عضو) در ادامه جلسه پشت تریبون رفته و در ابتدا به اهمیت اهدای عضو اشاره کرده و گفت: سالانه پنج الی هشت هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد که نیمی از این تعداد قابلیت اهدای عضو را دارند با این حال سال گذشته فقط ۹۲۶ نفر از قربانیان مرگ مغزی اعضای بدن خود را اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ هر قربانی مرگ مغزی می‌تواند هشت عضو اهدا کند و با توجه به این آ‌مار می‌توان گفت سال گذشته شش هزار عضو سالم در مملکت اسلامی که نماینده فرهنگ ایثار است زیر خاک رفته است. این در حالی است که روزانه هفت الی ۱۰ نفر به دلیل نبودن عضو جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس انجمن اهدای عضو همچنین به تلاش‌های نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اضافه کردن آیتم اهدای عضو روی کارت گواهینامه اشاره کرد که پیش از این در مجلس شورای اسلامی رد شده بود و اظهار امیدواری کرد که این مساله هر چه زودتر به نتیجه برسد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران انجمن اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند

انجمن نمایشگران عروسکی از ۱۰ تن از فعالان این رشته تقدیر می‌کند.

هما جدی‌کار، رییس این انجمن در این باره به ایسنا گفت: امسال جشن اردیبهشت برخلاف سال‌های گذشته با تاخیر برگزار می‌شود و ما هم به همین مناسبت برنامه‌ای را تدارک دیده‌ایم و این برنامه روز ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در برنامه‌های قبلی انجمن، از اغلب هنرمندان نسل‌های گذشته تقدیر کرده‌ایم و امسال بنا داریم از چند هنرمند نسل دومی تجلیل کنیم. بخصوص که در بیشتر برنامه‌ها، معمولا بزرگترها را مد نظر قرار می‌دهند بنابراین ما تصمیم گرفتیم از بیشتر هنرمندان فعال تقدیر کنیم تا در این دوره که دوره مدیریت هیات مدیره ماست، جمع بیشتری از فعالان نمایش عروسکی تجلیل شوند.

به گفته او، کارگردانی این برنامه بر عهده زهرا طباطبایی است و ارایه پیام روز جهانی تئاتر از دیگر بخش‌های این مراسم است.

مراسم سالانه انجمن نمایشگران عروسکی ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز ۲۲ اردیبهشت ماه در سالن استاد جوانمرد خانه تئاتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند