Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی افغانستان برای نخستین بار در چند سال اخیر امروز در سفر به اسلام‌آباد قرار است با رئیس ستاد ارتش و سایر مقامات ارشد پاکستان درباره مسائل امنیتی دیدار کند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که هیئتی از مقامات افغان به ریاست حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان قرار است از اسلام‌آباد دیدن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین سفر مشاور امنیت ملی افغانستان به پاکستان در چند سال اخیر محسوب می‌شود که به دعوت «شاهدخاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان صورت گرفته است.

حنیف اتمر درباره مسائل مرزی و امنیتی با ژنرال «قمرجاوید باجوا» رئیس ستاد ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

دولت پاکستان اخیرا تصمیم گرفته است تا مناطق قبائل آزاد در حاشیه خط دیورند را در ایالت خیرپختونخوا این کشور ادغام کند که نگرانی رهبران اقوام پشتون و دولت افغانستان را نیز برانگیخته است.

گفته می‌شود که موضوع ادغام منطقه قبائل آزاد به ایالت خیبرپختونخوا نیز یکی از موضوعات محوری گفت‌وگوی هیئت مقامات افغان با اسلام‌آباد است.

اخیرا هیئتی به ریاست «حکمت خلیل کرزی» معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان به اسلام‌آباد سفر کرده بود تا درباره اجرایی شدن توافقنامه «برنامه عمل» با مقامات پاکستانی رایزنی کند.

در چند سال اخیر مقامات پاکستانی و افغانستان بارها توافقنامه‌هایی را برای بهبود روابط بین دو کشور به امضا رساندند که تا کنون در حل اختلافات بین دو کشور موثر واقع نشده است.

مقامات افغان همواره پاکستان را متهم می‌کنند که به تعهدات خود در قبال افغانستان عمل نکرده و به حمایت از مخالفان مسلح در خاک این کشور ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/.

 

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان

(تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند