Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیده لشکری، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه الکبری(س) با عنوان جایگاه نخستین بانوی مسلمان با حضور بانوان هیئات مذهبی در ۱۰ شهر استان کردستان برگزار ‌شد.
وی افزود: هدف از برگزاری این مراسم شناساندن بیشتر جایگاه حضرت خدیجه به‌عنوان نخستین بانوی مسلمان و پشتیبان حضرت محمد(ص) در اشاعه دین مبین اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لشکری بیان کرد: این بانوی بزرگوار علاوه براینکه ثروت خود را در راه اسلام صرف کردند همیشه به‌عنوان یک پشتیبان معنوی در کنار رسول خدا بودند و در واقع در یک معامله دوسویه با خدای خویش درقبال صرف سرمایه مادی خود در دنیا موفق به کسب سرمایه معنوی عظیم در آخرت شدند.
وی عنوان کرد: مراسم یاد شده در شهرستان سنندج روز شنبه همزمان با سالروز وفات این بانوی بزرگوار در مهدیه این شهرستان با پیش بینی حضور دو هزار بانوی هیأتی برگزار شد.
مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: سخنران این مراسم معنوی حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه است که مراسم یاد شده با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت علیهم السلام انجام گرفت.
وی محتوای سخنرانی این مراسم را سبک زندگی حضرت خدیجه(س) به‌عنوان یک بانوی موفق عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط کنونی جامعه و هجوم آسیب‌های اجتماعی باید الگوهای برتر جهت ارتقای کیفیت زندگی مردم به‌ویژه زوجین شناسانده شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای ۱۰۰۰ دف در پالنگان طنین‌انداز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسعد فرهادی ظهر دوشنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اعلام کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری استانداری کردستان، فرمانداری کامیاران، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مراسم ۱۰۰۰ دف با حضور دف نوازانی از سراسر ایران اسلامی را برای تحقق ثبت جهانی روستای باستانی پالنگان برگزار می‌کند.

وی به زمان برگزاری این مراسم پرداخت و افزود: نوای هزار دف روز جمعه ۳۱ فروردین ماه در پالنگان طنین انداز می‌شود.

وی به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری در راستای ثبت جهانی روستای پالنگان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت استاندار استان و معاونین ایشان و دیگر مسئولین استانی موضوع قرار گرفتن پالنگان به عنوان یک روستای جهانی گردشگری به صورت جدی مطرح و فرمانداری شهرستان کامیاران و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری از مدت‌ها پیش مشغول به فعالیت در این زمینه هستند و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و همت اهالی کوشا و فعال روستای پالنگان از بخشدار تا اعضای شورا و دیگر دست‌اندرکاران با رفع مشکلات و فراهم سازی زیر ساخت‌های لازمه این مهم را دنبال و پیگیری کرده‌اند و امیدواریم نتیجه آن سبب خیر و برکت برای استان باشد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: یکی از زمینه‌های مهم توسعه و جاذبه‌های کردستان در کنار ویژگی‌های اقلیمی و زیبایی‌های بصری آن وجود فرهنگ و هنر غنی کردستان است که جمعه ۳۱ فروردین ماه بخشی از آن در قالب دف نوازی هنرمندان کردستانی از شهرهای سنندج، دهگلان، مریوان، کامیاران، سقز، دیواندره و همراهی دف نوازانی که به صورت افتخاری از تهران، کرمانشاه، همدان، اصفهان، مازندران، گیلان، شیراز، یزد، بوشهر، آبادان، خمین، البرز، زنجان، آبادان و… حضور پیدا خواهند کرد در پالنگان این روستای تاریخی و ویژه خود را نمایان خواهد کرد.

فرهادی تصریح کرد: در این مراسم مولودی خوانان برجسته استان به همراهی دف نوازان بر فراز خانه‌های پلکانی پالنگان، نوای عرفای ساز دف و نغمه‌های عرفانی مردمان این سرزمین را به صدا در آورده و جلوه‌ای زیبا از جاذبه‌های استان هنر، فرهنگ و اصالت کردستان را به تصویر در می‌آورند.

وی افزود: نوای عرفانی این ساز هنگامی که با صدای مولودی خوانان و مداحان توانمند با بهره گیری از اشعار نغز شاعران به شکر گزاری از درگاه احدیت و ذکر اوصاف پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام می‌پردازند هم آوا می‌گردد، مخاطب را به عالم والا سوق و روح‌ها را صیقل می‌دهد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به نامگذاری سنندج به عنوان پایتخت دف جهان، ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان در یونسکو و ثبت دف سازی و دف نوازی به عنوان یک میراث معنوی مردم کردستان تصریح کرد: ثبت جهانی روستای پالنگان به عنوان یک میراث معنوی جهانی در کنار قرار گرفتن این منطقه در مسیر توسعه سبب خواهد شد تا نام و آوازه هنر و فرهنگ کردستان و ایران بیش از پیش جهانی شود.

وی با قدردانی از مردمان خونگرم و مهمان نواز پالنگان در بخش مدیریت اجرای این برنامه گفت: حوزه هنری استان‌کردستان به منظور مشارکت دادن جوانان ونوجوانان روستای پالنگان با اهدای تعدادی دف و اعزام یک مدرس مجرب حوزه دف نوازی استان زمینه حضور اهالی روستا را دراین مراسم بزرگ فراهم کرده است و با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش خواهیم کرد تا در دوره بعدی این مراسم که قرار است هر سال جمعه آخر فروردین برگزار شود تمامی جوانان و نوجوانان روستای پالنگان به عنوان نوازنده دف در این برنامه مشارکت داشته باشند.

فرهادی همچنین با تبریک اقدام شجاعانه و عزتمندانه پاسداران و مدافعین عزت و اقتدار کشور عزیزمان ایران اسلامی و پاسخ قاطع و غرورمندانه آنان به ددمنشی رژیم غاصب صهیونیستی گفت: آنچه که ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به عنوان مهمترین موضوع جهان مطرح شد شکست هیمنه پوشالی این رژیم کودک کش با سیلی فرزندان این مرز و بوم بود.

کد خبر 6078881

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه ارتش در کردستان
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعلام شد
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • نوای ۱۰۰۰ دف در پالنگان طنین‌انداز می شود
  • طنین ۱۰۰۰ دف در پالنگان
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانی جرائم غیرعمد
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانیان