Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلف شکار یک کل وحشی در منطقه حفاظت شده دنای شرقی با صدور رای قضایی علاوه بر پرداخت جریمه حقوقی100 میلیون ریالی به سه سال حبس تعزیری و 6 ماه اقامت اجباری در شهرستان میناب محکوم شد.

محسن جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوایل سال 96، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده دنای شرقی به یک نفر متخلف برخورد می کنند که برخلاف قانون و مقررات محیط زیست یک راس کل وحشی شکار کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ماموران لاشه یک راس کل وحشی را از این متخلف کشف و ضبط کردند.
جعفری عنوان کرد: ماموران پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون، متخلف را به همراه آلات جرم مکشوفه به مراجع قضایی معرفی می کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از پیگیری های قضایی متخلف علاوه بر جریمه حقوقی 100میلیون ریالی ناشی از شکار کل به سه سال حبس تعزیری و 6ماه اقامت اجباری در شهرستان میناب و انتشار یک بار حکم در رسانه ملی محکوم شد.
شهرستان میناب از توابع استان هرمزگان و در 50 کیلومتری بندرعباس قرار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235هکتار،خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
9868/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست شكار كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان در خراسان رضوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، مهدی اله‌پور، اظهار داشت: محیط‌بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان کشف کردند.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و در بررسی‌های اولیه، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تصریح کرد: جهت کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منتقل شده و پس از نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت 41 هزار و 73 هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • غضنفرآبادی: نیاز نبود موضوع «طرح نور» در صحن مجلس مطرح شود