Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس با اشاره به برگزاری ۳ نشست ادبی در هر فصل گفت: امسال حوزه هنری برای هر فصل ۳ نشست در حوزه ادبیات برگزار می‌کند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ استانها فارس نظرات

هاشم کرونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به برنامه امسال حوزه هنری در زمینه ادبیات اظهار داشت: حوزه هنری امسال برای هر فصل 3 نشست در حوزه‌های شعر، داستان و طنز طراحی کرده که نخستین نشست فصل بهار با نقد کتاب «برادر انگلستان» اثر علیرضا قزوه در حوزه داستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به برنامه‌های مربوط به نشست شعر گفت: مطابق سال‌های گذشته شب شعری در ماه رمضان با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار می‌شود با این تفاوت که در سال‌های گذشته این برنامه همزمان با میلاد امام حسن(ع) بود اما امسال در زمان دیگری در ماه مبارک برگزار می‌شود و عنوان آن هم به شب شعر «مهر و ماه» تغییر کرده است. 

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس افزود: برنامه‌ای جدا با همان نام «سبط‌النبی»‌ در گرامیداشت امام حسن (ع) با حضور هنرمندان شهر داراب که شهرشان مفتخر به نام این امام است، برگزار می‌شود. 

کرونی با بیان اینکه تلاش می‌شود که هر ماه از هر فصل یک نشست به ادبیات اختصاص یابد، بیان کرد: پس از ماه رمضان نخستین نشست طنز در ادامه برنامه‌های خندیشه برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به برنامه‌های فصل تابستان نیز گفت: در فصل تابستان 2 برنامه مشخص شده که نخستین آن نقد و تحلیل آثار داستان‌نویسان جوان استان فارس که برگزیده جوایز ادبی شدند، است و دیگری در عرصه شعر و در ادامه شب‌های شعر فردا برنامه‌ریزی شده است. 

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس افزود: در برنامه شعر، اشعار چهره‌های جوان و موفق متولد دهه 70 که در شعر شیراز و استان فارس درخشیدند، قرائت و بررسی می‌شود. 

انتهای پیام/م

R41382/P1486/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با گرامیداشت هفته معلم، ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» با حضور نوجوانان و دانش‌آموزان تهرانی با میزبانی از معلمان مدارس پایتخت توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۰ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال ۱۴۰۳ در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود. روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

وی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها گفت: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و …است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

خونویی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6090944 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار