Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی علیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتصال این 2 محور آزادراهی در سفر فروردین ماه امسال معاون وزیر راه و شهرسازی به استان در قالب طرح ارتقا پیگیری شده بود که اکنون به قرارداد موجود اضافه شده است.
وی تصریح کرد: این طرح با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز به اشتراک گذاشته شده و برای ابلاغ نهایی به تفاهم رسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آزادراه اراک – خرم آباد 135 کیلومتر است که 70 کیلومتر آن در حوزه استحافظی لرستان قرار دارد.
علیخانی گفت: کارفرمای این طرح وزارت راه و شهرسازی و دستگاه اجرایی آن معاونت ساخت و توسعه آزادراهها هستند که با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) عملیاتی شده است.
وی اظهار داشت: اعتبار اجرای طرح 120 هزار میلیارد ریال برآورد شده و انتظار می رود تا پاسان امسال یا اوایل سال آینده، این آزادراه در حوزه لرستان بهره برداری شود.
وی همچنین گفت: آزادراه خرم آباد - اراک بخش مهمی از کریدور اصلی و ترافیکی کشور در مسیر شمال به جنوب و اتصال دهنده مسیر آزادراهی از نواحی شمالی به بندرامام خمینی (ره) در جنوب کشور است که مسیر 100 کیلومتری خرم آباد - بروجرد را تا 30 کیلومتر کاهش می دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: اجرای این طرح مهم عمرانی در حوزه راهسازی، نقش موثری در جابجایی مسافر در طول این کریدور ارتباطی و تاثیر قابل توجهی در بخش واردات، صادرات و ترانزیت کالا در سطح کشور خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این طرح از سال 92 آغاز شده که براساس قرارداد،قرار بود در مدت 36 ماه به بهره برداری برسد که گفته می شود قطعه اول طرح واقع در محدوده استان مرکزی به دلیل مشکل معارضان تاکنون اجرایی نشده است.
آزاد راه خرم آباد - پل زال نیز در حد فاصل 2 شهر خرم آباد و اندیمشک به طول 104 کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه 400 میلیارد ریال در مصرف سوخت، کاهش 60 کیلومتری طول آزاد راه نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در 11 آبان سال 89 به بهره برداری رسید.
طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آزاد راه تصادف مدیرکل راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم