Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حمیدی العبد الله کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی هشدارهای آمریکا به سوریه درباره اجرای عملیات نظامی در مناطق جنوبی این کشور را دخالت آشکار واشنگتن در جنگ سوریه برشمرد.

العبد الله تاکید کرد: بیانیه روز جمعه وزارت امور خارجه آمریکا که در آن به سوریه درباره هر گونه اقدام نظامی علیه گروههای تروریستی در مناطق جنوب این کشور هشدار داده است ، تحولی جالب در تحولات سوریه و نقطه عطفی در بحران این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تحلیل گر سیاسی افزود بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا به معنای دخالت مستقیم آمریکا در جنگ سوریه به بهانه حفظ توافق ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه است. وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود هشدار داد اگر توافق ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه نقض شود، واشنگتن تدابیرقاطع و مناسبی اتخاذ می کند. وزارت خارجه آمریکا درحالی به سوریه درباره اجرای عملیات نظامی در مناطق جنوب این کشور هشدار داد که ارتش خود را برای عملیات قریب الوقوع علیه مواضع گروههای تروریستی در این مناطق مهیا می کند. هدر نائورت سخنگوی وزارت امورخارجه روز جمعه گفت آمریکا از عملیات آینده ارتش سوریه در جنوب غرب این کشور و داخل منطقه ایجاد کاهش تنش نگران است و اگر توافق سال گذشته میان آمریکا، روسیه و اردن برای ایجاد منطقه کاهش تنش در مناطق جنوب سوریه نقض شود ، واشنگتن تدابیر و اقدامات جدی و مناسبی اتخاذ خواهد کرد و به بشار اسد رئیس جمهور سوریه در خصوص هر گونه اقدامی که به گسترش دامنه درگیریها منجر شود و توافق آتش بس را تهدید کند ، هشدار می دهد. حمیدی العبد الله به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: مدت اجرای توافق ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه به تازگی به پایان رسیده است چون این توافق شش ماهه و قابل تمدید بود اما تا امروز هیچ مذاکره ای میان آمریکا ، روسیه و اردن برای تمدید و ازسرگیری این توافق صورت نگرفته است با این حال آمریکا بهانه ای برای مداخله نظامی پیدا می کند. این تحلیل گر سیاسی گفت: آمریکا تاکنون به بهانه مبارزه با تروریسم و نمایش استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه مداخله نظامی کرده است اما امروز به صراحت اعلام می کند که نیت آن حمایت از گروههای مسلح و در صدر آن جبهه النصره است . این درحالی است که توافقات مربوط به ایجاد کاهش تنش در مناطق مختلف سوریه مشمول جبهه النصره نمی شود. حمیدی العبد الله تصریح کرد موضع دولت سوریه روشن و مشخص است و ارتش در بیانیه های مختلف و در آخرین مورد آن پس از آزاد سازی اردوگاه یرموک و منطقه الحجر الاسود در جنوب دمشق برادامه عملیات نظامی تا پاک سازی سراسر خاک کشور از حضور تروریست ها تاکید کرده است .
وی افزود آمریکا در خلال مداخله مستقیم در جنگ سوریه خط قرمزهایی را برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه برای آزاد سازی مناطق تحت اشغال تروریست ها در مناطق صحرای سوریه و مرزهای سوریه و عراق و برخی مناطق دیگر ترسیم کرده بود اما ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای متحد و همپیمان خود توانست از این خطوط قرمز عبور کند و به تهدید های آمریکا اهمیتی نداد.
العبد الله گفت: یکی از ویژگی های بارز منطقه جنوب سوریه هم مرز بودن آن با اردن و اسرائیل است که دو عامل اصلی برای حضور آمریکا در منطقه و اجرای طرح های آن هستند. براین اساس اردن و اسرائیل به دنبال درگیری و دخالت در جنوب سوریه با آغاز عملیات ارتش سوریه هستند اما مداخله آنان به درگیری بزرگ منجر خواهد شد که به نفع اسرائیل نخواهد بود چون هر گونه حمله به ارتش سوریه در زمان اجرای عملیات آزاد سازی جنوب این کشور با پاسخ قاطع و شدید دمشق همراه خواهد بود و این مسئله دامنه درگیری و خشونت را افزایش می دهد .
کارشناس مسایل سیاسی گفت ارتباطی بین تلاشهای آمریکا برای جلوگیری از عملیات آزاد سازی جنوب این کشور با تشدید حملات علیه مواضع ارتش سوریه که آخرین مورد آن حمله به فرودگاه الضبعه در حومه حمص است ، وجود دارد ،چرا که آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند سوریه و روسیه را برای اخراج نیروهای ایران و حزب الله از خاک سوریه تحت فشار بگذارند .
رسانه های خبری گزارش دادند ارتش سوریه پس از تسلط کامل بر دمشق و مناطق حومه آن ، در تدارک برای اجرای عملیات بزرگ علیه تروریست ها در مناطق درعا و قنیطره ( مجاورت مرزهای اردن و بلندیهای اشغالی جولان ) است . در این ارتباط بالگردهای نظامی ارتش سوریه در روزهای گذشته اعلامیه هایی در استان درعا توزیع و در آن به تروریست ها درخصوص اجرای قریب الوقوع عملیات نظامی هشداردادند و از آنان خواستند سلاح های خود را زمین بگذارند .
ارتش سوریه همچنین از ساکنان استان درعا خواست با نیروهای امنیتی در زمینه اخراج تروریست ها همکاری کنند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سوریه آمریکا دمشق تروریست بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی

مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از آمادگی همه‌جانبه این مجموعه در صورت بارندگی‌های احتمالی و آب‌گرفتگی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، امیر بصیری از اعلام آماده‌باش نیروهای این ش کت در صورت بارندگی‌ و آب‌گرفتگی خبر داد.

وی گفت: نشست هماهنگی برای جمع‌آوری بحران آب سطحی احتمالی ناشی از بارندگی پیش رو پس از اعلام سازمان هواشناسی درباره بارندگی و صدور ابلاغ استانداری و دستورهای مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، برگزار شد.

مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه ورود جدی مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید مناطق نفتخیز جنوب به رفع بحران آبگرفتگی‌های اخیر در شهرستان کارون مورد تمجید استاندار خوزستان قرار گرفت، افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با محوریت مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید به‌عنوان معین شهرستان کارون است.

بصیری تصریح کر: همه معاونت‌های عملیاتی و تعمیرگاهی به حالت آماده‌باش کامل درآمدند و همه امکانات آنها برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از آبگرفتگی بسیج شده است.

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق