Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@21:55:26 GMT

یکهزار تن برگ مو از تاکستان های ملکان برداشت می شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۴۴۷۷

یکهزار تن برگ مو از تاکستان های ملکان برداشت می شود

حسن علیوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: باغداران ملکانی به همراه خانواده خود به منظور استفاده بهینه از محصولات باغی هر سال با فرا رسیدن خرداد که برگ های انگور پهن و قابل چیدن باشد اقدام به برداشت آن ها می کنند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 500 تن برگ مو به ارزش 10میلیارد ریال از تاکستان های این شهرستان برداشت شد و بیش از 95 درصد آن به نقاط مختلف کشور ارسال گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی ملکان گفت: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازارهای داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می شود.
علیوند افزود: برداشت برگ مو علاوه بر درآمدزایی برای باغداران در هوا دهی و تابش مستقیم خورشید به خوشه های انگور و رسیدن آن تاثیر دارد.
وی گفت: برداشت برگ مو برای 500 نفر به صورت مستقیم و برای 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم به مدت 3 ماه شغل ایجاد می کند.
مدیر جهاد کشاورزی ملکان افزود: با توجه به اینکه برگ مو به صورت فله ای به فروش می رسد و مدت ماندگاری آن کم است از احداث واحدهای تبدیلی و بسته بندی مناسب از طریق پرداخت تسهیلات مورد نیاز به بخش خصوصی حمایت می شود.
به گزارش ایرنا، کدبانوهای ایرانی از برگ تازه مو به منظور پخت دلمه استفاده می کنند.
کارشناسان تغذیه معتقدند برگ مو سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و در کاهش وزن و سلامتی قلب بسیار موثر است.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در 155کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و قطب تولید انگور استان محسوب می شود.
در شهرستان ملکان 11 هزار هکتار باغ انگور به صورت منسجم و یکپارچه وجود دارد و سالیانه در حدود 250 هزار تن انگور از تاکستان های این شهرستان برداشت می شود.
7228/3071/6183
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان آذربایجان شرقی تغذیه قلب کاهش وزن مو تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه ۸ رقم گندم در قالب پروژه PVS (مقایسه ارقام) گنــدم آبــی که در روسـتای چـــم تـنــگ، حوره مرکز جهاد کشاورزی هندیجان شرقی کشت شده بود انجام شد.

علی شکاری افزود: هدف از اجرای این طرح انتخاب بهترین رقم از لحاظ عملکرد و سازگاری با منطقه و تحمل به شوری و آفات و بیماری‌ها می‌باشد.

وی اظهار داشت: ارقام کشت شده شامل آزادگان، اوج، برات، خلیل، داریون، سارنگ، سحر و مهرگان است.

شکاری تصریح کرد: عملیات برداشت این طرح همراه با کیل گیری و نظارت کارشناسان صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به نتایج به دست آمده مشخص شد عملکرد ارقام اوج و خلیل نسبت به دیگر ارقام بالاتر بوده است.

شکاری اظهار داشت: همچنین ارقام خلیل و داریون نسبت به دیگر ارقام به ورس حساس‌تر بودند.

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر