Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگر فضای مجازی گفت: پیام‌رسان تلگرام دارای قابلیتی بود که این نرم‌افزار را به یک فیلترشکن حرفه‌ای با سرعت و پایداری بالا تبدیل می‌کرد و جای تعجب است چرا برخی از چهره‌های سیاسی به‌بهانه رجوع مردم به فیلترشکن‌ها، حامی "تلگرام" شده‌اند! ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ اجتماعی رسانه نظرات

سید علیرضا آل داود در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به اینکه فیلترینگ تلگرام در ایران این پیام‌رسان را از صحنه فضای مجازی حذف کرد، اظهار کرد: پیام‌رسان صهیونیستی تلگرام در کنار اینکه یک راهزن اطلاعاتی و عامل بسیاری از مشکلات امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بود با قابلیت instant view تبدیل به یک فیلترشکن حرفه‌ای و پرسرعت شده بود.

وی ادامه داد: این قابلیت تلگرام در واقع فیلترشکن درونی این نرم‌افزار بود و براحتی دسترسی به محتوای ضد انقلاب، پورن، تروریستی و ... را فراهم می‌کرد.

این مدرس سواد رسانه‌ای با تاکید بر اینکه امروز متاسفانه برخی افراد خاص و برخی مسئولان به‌دلیل از دست دادن رسانه اختصاصی و شبکه رای خود مدام بر این طبل می‌کوبند که با فیلتر شدن تلگرام مردم به سمت فیلترشکن‌ها رفته‌اند، تصریح کرد: چنین اظهارات غیرعلمی، ناشیانه و غیرکارشناسی در واقع برآمده از جلسات محفلی جناحی برخی افراد خاص حامی تلگرام در داخل کشور است که حکایت از عدم اشراف فنی و تخصصی این افراد دارد و باعث ایجاد دوگانگی در مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه این افراد بیش از 15 هزار کانال ضد انقلاب، الحادی، غیر‌اخلاقی، آتئیست، مروج اباحه‌گری، سکولار و ... را با مخاطبان قابل توجه در تلگرام نمی‌بینند، واقعا عجیب است چرا که فیلترشکن‌ها فقط برای مراجعه به سایت‌ها و محتوای غیر‌اخلاقی نیست بلکه برای مراجعه به محتوایی که بطور مستقیم سبک زندگی، اعتقادات و هویت مردم را تغییر می‌دهد نیز به کار می‌رود و تلگرام در کل یک مجموعه کامل برای دسترسی به اینگونه محتواها در داخل خودش و محتوای بیرونی مسدود شده بود!

آل داود با بیان اینکه چهره‌هایی که برای خدمت به انقلاب اسلامی به قانون اساسی قسم خورده‌اند و باید پاسدار آن باشند نسبت خود را با چنین محتواهایی به‌طور شفاف مشخص کنند، اظهار داشت: واقعا بسیار عجیب است که برخی، قسم خود را با اینگونه اظهارات لگدمال کرده و مدام با دروغ‌پراکنی، فضا را غبارآلود می‌کنند.

این مدرس سواد رسانه‌ای با تاکید بر اینکه برخی از این افراد مگر چقدر وقت خالی دارند که مدام به جای پرداختن به وظایفشان و رفع مشکلات مردم با رسانه‌های متعدد مصاحبه‌های غیرکارشناسی در خصوص فضای مجازی و پیام‌رسانی مانند تلگرام می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی و میکروبلاگ توئیتر نیز سرگرم اینگونه موضوعات هستند، متذکر شد: نهادهای نظارتی باید در خصوص اینگونه اظهارنظرهای بعضا جهت‌دار و برآمده از برخی جلسات محفلی که در این جلسات فعالان فتنه 88 و مرتبط با عناصر تابلو‌دار حضور دارند، ورود کرده و نگذارند این گروه کوچک با آبروی نهادهای نظام بازی کنند. 

این پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به این نکته که تلگرام محیط زیست بسیاری از گروه‌های تروریستی است، افزود: طبق اظهارات خانم ترازمی در اجلاس داووس، تلگرام خانه تروریست‌ها و جنایتکاران است و جا دارد برخی اعضای منتسب به لیست امید نسبت خود را برای دفاع از چنین فضای خطرناکی مشخص کنند.

آل داود به فرا رسیدن نخستین سالگرد حمله تروریستی داعش به مجلس با 17 شهید اشاره کرد و افزود: جا دارد این افراد با به‌خاطر آوردن روز حمله داعش به مجلس که طبق گزارش‌های معتبر تمام بستر آموزش، جذب، هماهنگی و ارسال فیلم آن حمله از بستر تلگرام انجام شده بود به وجدان خود رجوع کرده و خود را و نفس کشیدنشان را مدیون خون آن 17 شهید بدانند.

این مدرس سواد رسانه‌ای با ارائه پیشنهاد برگزاری کلاس‌های سواد رسانه و سواد فضای مجازی برای برخی مسئولان یادآور شد: جای تاسف است که برخی مسئولان به‌جای ارتقای سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی خود که می‌تواند منجر به اظهارنظر‌های کارشناسی و دقیق شود فقط به فکر بهره‌برداری‌های سیاسی و جناحی از فضای مجازی هستند که این موضوع به طور قطع به کشور آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد.

آل داود تصریح کرد: تمام کشورهای پیشرفته در دنیا، حاکمیت خود بر فضای مجازی را با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و وضع قوانین سختگیرانه در این حوزه تثبیت کرده‌اند اما در کشور ما، عده‌ای کاتولیک‌تر از پاپ شده و مدام بر اشتباهات گذشته خود پافشاری می‌کنند و تنها به فکر استفاده ابزاری، قبیله‌ای و جناحی از این فضا هستند و به هیچ عنوان به فکر آسیب‌هایی که به مردم و فرهنگ کشور وارد می‌شود، نیستند.

این مدرس سواد رسانه‌ای تصریح کرد: بحث پالایش محتوای ناسالم در تمام دنیا انجام می‌شود و امید است برخی افراد مخالف پالایش فضای مجازی با کمی مطالعه و تحقیق اینگونه در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... به کشور و مردم خود لطمه نزنند.

انتهای پیام/

Rsaadati/Psaadati/S2,41/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تلگرام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تلگرام تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

مهدی بخشی امروز در نشست رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان کرمان با موضوع بررسی برنامه‌های عملیاتی سال ١۴٠٣ دادگستری استان کرمان گفت: سند تحول قضایی با توجه به قانون اساسی و قوانین و مقررات هم سو با نظام، اهداف انقلاب، بیانات امام راحل و یکی از موضوعات مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته بوده است. 

 وی شرط اول قضاوت را انقلابی بودن، انقلابی ماندن، دفاع از ارزش‌های امام (ره) و شهدا و تبعیت از ولی عادل دانست و بیان کرد: کسی که در مسند مسئولیت است، همواره باید با داشتن منش انقلابی، اخلاص و سختکوشی برای تحقق سند تحول قوه قضائیه تلاش کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان خدمت کردن به مردم را یک توفیق و موهبت بزرگ دانست و بیان داشت: در ابتدای امسال، ٧٩ برنامه برای سند تحول قوه قضاییه ابلاغ شده و در دادستانی مرکز استان نیز برنامه یک ساله ۱۴۰۳ را مبتنی بر سند تحول تنظیم کرده‌ایم.

وی به تهیه کاربرگ‌هایی برای نظارت بیشتر بر دادسرا‌های سراسر استان اشاره و بیان کرد: از طریق این کاربرگ‌ها، ارزیابی جامعی برای سنجش عملکرد در شاخص‌های متعددی از برای انطباق با مفاد سند تحول صورت می‌گیرد و نقاط قوت و ضعف در دادسرا‌های استان به صورت دقیق شناسایی شود.

مدعی العموم کرمان همچنین خواستار توجه جدی دادستان‌های سراسر استان به عملکرد حوزه‌های تحت امر خود و همچنین رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها شد و بیان داشت: تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر پرونده‌های موجود در نیروی انتظامی و ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد ضابطین و ارائه آموزش‌های لازم به آنها نیز در اولویت دادستان‌های سراسر استان قرار گیرد. 

وی هتک حرمت و هر گونه افترا و تهمت ناروا به افراد را مذموم شمرد و به کلیه مقامات قضائی استان توصیه کرد: مبارزه جدی با فساد را در اولویت کار‌ها و امور خود قرار دهند و در عین حال توجه و اهتمام ویژه به حفظ حرمت و آبروی مسئولانی که هنوز جرم آن ها ثابت نشده نیز داشته باشند. 

دادستان کرمان یکی دیگر از مظاهر صیانت از حقوق عامه را برخورد و مقابله با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب و اقداماتی که در فضای مجازی باور‌های مردم را نشانه گرفته‌اند و موجبات تشویش اذهان مردم را فراهم می‌آورند، دانست و تاکید کرد: دادستانی کرمان با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری خواهد کرد. 

وی در ادامه به ماندگاری طولانی‌مدت وسایل نقلیه و اموال توقیفی در حوزه پرونده‌های مواد مخدر در استان اشاره و بیان داشت: با اقدام جهادی و شبانه روزی برای دستور رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور، پارکینگ خودرو‌های توقیفی مواد مخدر وضعیت مطلوبی دارد؛ اما باید این روند را ادامه دهیم تا برای بار دیگر پارکینگ‌ها پر نگردند و هر چه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این خودرو‌ها اقدام شود. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تأکید کرد: دادستان‌ها ضمن حضور در انبار‌ها و پارکینگ‌های خودرو‌های توقیفی غیر مواد مخدر، علل ماندگاری خودرو‌ها به ویژه موتورسیکلت‌ها را مورد بررسی قرار دهند و با صدور دستورات قضایی لازم، موانع موجود را برای تعیین تکلیف آنها رفع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • زبان طنز نیشدار است
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر