Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي گفت: 75 درصد از جمعيت روستايي استان در يک هزار و 800 روستا از نعمت آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار هستند.

کاظم محمدي اقدم روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: افزون بر يک هزار و 800 روستاي پرجمعيت در آذربايجان غربي تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستايي قرار دارد که بيش از يک ميليون نفر در آنها زندگي مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: سال گذشته طرح هاي آبرساني به 64 روستاي استان به پايان رسيد و بهره برداري از آنها آغاز شد.
وي ادامه داد: براي اجراي اين طرح ها يک هزار و 200 ميليارد ريال اعتبار مصوب شده بود که از اين ميزان 488 ميليارد ريال هزينه شد.
وي بيان کرد: با بهره برداري از اين طرح ها، 37 هزار و 600 نفر جمعيت روستايي استان از نعمت آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار شدند که با اتمام اين طرح ها شاخص بهره مندي جمعيت روستايي استان از آب سالم از 72.4 درصد به 75.4 درصد افزايش يافت.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي گفت: هم اکنون 84.6 درصد از روستاهاي استان تحت پوشش خدمات اين شرکت قرار دارند که براي تحت پوشش قرار دادن باقي روستاها يک هزار و 620 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
محمدي اقدم با اشاره به مشکلات آبرساني به روستاي `قولنجي` اروميه افزود: آب آشاميدني اين روستا تنها مشکل لب شوري دارد که براي رفع آن اقدام به حفرچاه جدبد شده که حفر اين چاه جوابگوي مصرف روستا نيست.
وي ادامه داد: براي رفع لب شوري آب در اين روستا اقداماتي از جمله نصب آب شيرين کن نقطه اي برنامه ريزي شده تا اهالي بتوانند آب آشاميدني مورد نياز خود را از اين دستگاه ها تامين کنند.
وي بيان کرد: در راستاي بهبود کيفيت آب آشاميدني در روستاهاي استان نيز در سال گذشته با استقرار و راه اندازي چهار سامانه حذف فلزات سنگين در منطقه ماکو و پلدشت نسبت به بهبود کيفيت آب آشاميدني روستاهاي منطقه اقدام شد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي همچنين با اشاره به اصلاح و بازسازي 36 کيلومتر شبکه توزيع آب روستايي در سال گذشته اضافه کرد: اين اقدام در راستاي نگهداري و بهره برداري از تاسيسات آب و فاضلاب صورت گرفته است.
محمدي اقدم گفت: توسعه 10 کيلومتر خطوط انتقال آب، رفع اتفاقات در شبکه ها و خطوط انتقال، تهيه و نصب 240 دستگاه الکتروپمپ، تهيه و نصب 51 دستگاه تابلو برق، تهيه، توزيع و نصب 75دستگاه کنتور حجمي و تجهيز 15 باب ايستگاه آب از ديگر اقدامات انجام شده اين شرکت در سال گذشته است.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي 2 هزار و 839 روستا دارد که از اين تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالاي 20 خانوار است و افزون بر يک ميليون و 150 هزار نفر در آنها زندگي مي کنند.
افزون بر يک هزار و 800 روستاي پرجمعيت در آذربايجان غربي تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستايي قرار دارد.
8137/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سعید پاشازاده با بیان اینکه ۶۰۸ روستا در ارومیه وجود دارد گفت: از این تعداد۴۵۸ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی افزود:در این تعداد روستاها ۲۸۷ هزار و ۴۴۶ جمعیت از آب شرب سالم استفاده می کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند