Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@10:34:46 GMT

انگیزه بالای پولادمردان جوان برای فتح قله جهانی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۷۱۹۰

انگیزه بالای پولادمردان جوان برای فتح قله جهانی

تهران - ایرنا - اردوی سه هفته ای تیم وزنه برداری جوانان ایران در حالی جمعه این هفته در همدان به پایان می رسد که ملی پوشان برای کسب سومین قهرمانی پیاپی در رقابتهای جوانان جهان انگیزه فراوانی دارند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اردوی سه هفته ای تیم های وزنه برداری جوانان و نوجوانان ایران از 22 اردیبهشت در مریانج همدان آغاز شد و 11 خرداد نیز به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تیم جوانان ایران 9 ملی پوش شامل حسین سلطانی (77 کیلوگرم)، افشین طاهری، عارف خاکی (85 کیلوگرم)، رحمان اورامه، رسول معتمدی (94 کیلوگرم)، محمدحسین رئیسی، امیر عزیزی (105 کیلوگرم)، علی داودی و آرمان محمدزاده (به اضافه 105) کیلوگرم حضور دارند.
همچنین در تیم نوجوانان که خود را برای حضور در بازی های المپیک 2018 جوانان در آرژانتین آماده می کنند، عباس فخر زارع (77 کیلوگرم)، امیررضا عسگری دون (85 کیلوگرم)، رضا اسدی و علیرضا یوسفی (به اضافه 94 کیلوگرم) حضور دارند که در نهایت دو نفر از آنان به این بازی ها اعزام خواهند شد.
رقابت های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان روزهای 15 تا 23 تیر در تاشکند ازبکستان و المپیک جوانان از 14 تا 26 مهر در بوینس آیرس آرژانتین برگزار می شود.
وزنه برداران جوان ایران در سال های 2016 تفلیس گرجستان و 2017 توکیو ژاپن قهرمان جهان شدند.
«علی داودی» یکی از امیدهای اصلی تیم جوانان برای کسب مدال طلا در ازبکستان گفت: در این دوره سعی دارم اتفاق تلخ اوت شدن سال قبل در ژاپن را به بهترین نحو جبران کنم. پس از مسابقه های جهانی سال 2017 تمریناتم را تا امروز ادامه دادم تا دوباره با کسب نتیجه ایده آل و مدال طلا، خاطره بد پارسال را به فراموشی بسپارم.
دارنده مدال طلای نوجوانان جهان ادامه داد: امسال قصد دارم بعد از ١٠ سال برای شکستن حداقل یک رکورد جوانان جهان تلاش کنم و تا امروز یکی از آرزوهای مهمی که در سر داشتم همین موضوع بود.
وی یادآور شد: از پنج ماه پیش اردوی تیم وزنه برداری جوانان در شهر مشهد آغاز شد و سپس در گرگان و تهران ادامه یافت. پس از رقابت های قهرمانی آسیا (اردیبهشت ماه در ازبکستان)، اردوی سطح ارتفاع در شهرستان مریانج استان همدان در حال برگزاری است.
این وزنه بردار تهرانی یادآور شد: حدود 45 روز تا مسابقات جهانی تاشکند ازبکستان وقت داریم که تمرینات با شرایط خیلی خوب در حال پیگیری است و فضای مناسبی در اردو حکمفرما است. دو هفته اول تمرینات پر فشار دنبال شد و امیدوارم تا آغاز مسابقات، همه نفرات به اوج آمادگی برسند و مدال های خوشرنگ و ارزشمندی را برای وزنه برداری ایران به ارمغان بیاوردند.
وی در خصوص برنامه اش بعد از بازگشت از مسابقات جهانی جوانان گفت: پس از بازگشت از تاشکند، تمریناتم را برای شرکت در اردوی بزرگسالان شروع می کنم. تلاش دارم جزو نفرات تیم ملی وزنه برداری ایران برای حضور در مسابقات جهانی ترکمنستان باشم.
سرمربی تیم های وزنه برداری نوجوانان و جوانان نیز در خصوص اردوی همدان گفت: این مرحله از اردوی سطح ارتفاع مریانج همدان برای آمادگی تیم جوانان و تیم نوجوانان جهت شرکت در رقابت های قهرمانی جهان و بازی های المپیک نوجوانان طراحی شده و تمرینات به گونه ای است که باید وزنه برداران در طول این اردو از نظر سطح فنی و افزایش قدرت به مرحله بالایی برسند.
«حمید رشیدی» ادامه داد: محل برگزاری اردوی ملی پوشان نوجوان و جوان وزنه برداری کشورمان، از لحاظ امکانات و تجهیزات در سطح بالایی قرار دارد. مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی در شهر مریانج به صورت یک کمپ بسیار ایده آل برای تیم های ورزشی آماده شده است. تمامی ساختمان ها از جمله هتل، سالن تمرین و استخر به یکدیگر نزدیک هستند و کادر فنی می تواند برنامه آماده سازی نفرات را به خوبی ساماندهی کند.
ورزشی**1067**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش وزنه برداري نوجوانان جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ تارا درویشی وزنه بردار دسته ۶۴ کیلوگرم استان همدان موفق شد در حرکات یک ضرب و دوضرب و مجموع سه نشان طلا را به خود اختصاص دهد.

درویشی حدنصاب ورودی تیم ملی نوجوانان را هم کسب کرد.

مهسا قیاسی وزنه‌بردار دسته ۵۵کیلوگرم استان همدان هم در یکضرب، دوضرب و مجموع موفق به کسب سه نشان نقره و سکوی دوم مسابقات شد.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت به میزبانی سالن امام علی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حال برگزاریست.

دیگر خبرها

  • درخشش دختران وزنه‌بردار خوزستانی در مسابقات کشوری (+عکس)
  • کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور
  • بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران