Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@04:17:51 GMT

۱۹ عضو داعش در «ننگرهار» کشته شدند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۷۶۹۹

۱۹ عضو داعش در «ننگرهار» کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن ۱۹ عضو داعش در اثر عملیات هوایی در ولایت ننگرهار این کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در حمله هوایی نیرو‌های امنیتی این کشور در منطقه «نری اوبه» واقع در «ده بالای» ولایت ننگرهار، ۱۹ عضو داعش از جمله ۲ فرمانده کلیدی این گروه کشته شدند.

در خبر این وزارتخانه آمده است که عملیات نیرو‌های امنیتی افغانستان به تازگی در بخش‌هایی از شهر «ده بالای» ننگرهار راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جزئیات گروه داعش قصد داشت تا حملات تروریستی را در ده بالای ولایت ننگرهار راه‌اندازی کند، اما نقشه این گروه قبل از رسیدن به هدف، خنثی شد.

این درحالی است که چندی پیش در عملیات نیرو‌های امنیتی افغانستان در ده بالای ننگرهار، یک مخفیگاه داعش تخریب و ۳ عضو این گروه نیز کشته شدند.

لازم به ذکر است که ننگرهار در شرق افغانستان از جمله ولایاتی است که داعش در آن حضور فعال دارد. هم اکنون نیز درگیری میان نیرو‌های امنیتی و داعش، در شماری از مناطق این ولایت جریان دارد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RQB

منبع: فردا

کلیدواژه: داعش ننگرهار افغانستان تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت

ریاست رسیدگی به بلایای طبیعی در ولایت هرات افغانستان اعلام کرد که بارندگی شدید روزهای اخیر و جاری شدن سیل در این ولایت جان ۷ نفر را گرفته است.

همچنین یک نفر در ولایت فراه، ۲ نفر در ولایت غور، ۲ نفر در ولایت جوزجان و ۲ نفر در ولایت ساری پول در بارندگی و سیل روزهای اخیر جان باخته اند.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین منابع محلی از ارزگان اعلام کردند که شب گذشته در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

این منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

این در حالی است که منابع خبری افغانستان اعلام کردند در یک ماه گذشته نیز سیل در افغانستان حدود ۷۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان