Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@11:57:06 GMT

بسترسازی زکات؛ وظیفه مسئولان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۸۱۴۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستان، آیت الله سیّدمحمّد حسینی شاهرودی در نشست دبیرخانه شورای زکات استان، افزود: پرداخت زکات منجر به رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه می‌شود بنابراین مسئولان باید زیرساخت‌های لازم برای ترویج این فریضه الهی را فراهم کنند.
وی با تأکید بر ترویج فرهنگ زکات با استفاده از زبان هنر تأکید کرد: رسانه‌ها و صداوسیما در زمینه ترغیب و تشویق مردم به پرداخت این فریضه می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله حسینی شاهرودی همچنین با اشاره به نقش تأثیرگذار روحانیون در این زمینه یادآور شد: روحانیون باید به عنوان مبلغان دینی جامعه مورد توجه قرار گرفته و وضعیت معیشتی آن‌ها در نظر گرفته شود.
نماینده مردم کُردستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه اضافه کرد: پرداخت زکات در استان کُردستان با پیشرفت زیادی روبرو شده و امید می‌رود با توجه به عنایات الهی بویژه در بخش زراعی پرداخت این فریضه در سال جاری بیشتر باشد.
دیگر نماینده مردم کُردستان در مجلس خبرگان رهبری هم با تأکید بر توجه مسلمانان به فریضه الهی زکات، گفت: ترک این فریضه منجر به تضعیف بنیه اقتصادی جامعه و زیرساخت‌های آن می‌شود.
ماموستا فایق رستمی، افزود: پرداخت زکات حمکت و فواید زیادی دارد که شکوفایی و رونق اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی از جمله این فواید است.
وی در ادامه با تأکید بر تلاش برای رفع بیکاری به عنوان یکی از مشکلات مهم استان گفت: بیکاری منجر به ایجاد ناامنی می‌شود لذا تلاش کنیم با رفع این معضل آرامش و امنیت موجود که حاصل خون هزاران شهید است را در جامعه حفظ کنیم.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کُردستان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۱۶۸ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد که نسبت به سال ۹۵ با رشد ۴۶ درصدی روبرو بود.
محمّدرسول شیخی زاده، اظهار داشت: تعهد ما در زمینه جمع آوری زکات در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال بود که با تحقق آن، رتبه ششم را در کشور داشتیم.
وی به هزینه کرد زکات جمع آوری شده در سال گذشته نیز اشاره کرد و یادآور شد: از این میزان زکات، ۶۴ درصد سهم فقرا و ۳۶ درصد نیز سهم پروژه‌های عمرانی بود که رعایت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کُردستان، اظهار داشت: از هزار و ۶۹۴ روستای استان، سال گذشته هزار و ۱۰ روستا در بحث پرداخت زکات مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: زکات کردستان فرهنگسازی فقرا عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه شهرستان ساوه در این همایش گفت: مادران مقاومت باید در تعالیم خود به فرزندان ستون عبادی اسلام را تقویت کنند.
حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه دین باوری و وظیفه شناسی مهمترین خصلت مادران مقاومت است افزود: اگر هر کدام از مادران این وظیفه خود را به درستی انجام دهند بدون شک کشور و آرمان‌های اسلامی نیز از گزند دشمنان در امان خواهند بود.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: امروز به پشتوانۀ حرکت‌های عظیم مردم ایران، حرکت‌های جهانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در حال شکل گیری است.
سرهنگ مهدی افزود: ملت ما در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که همواره مقاوم هستند و از ملت‌هایی که در برابر ظلم و استبداد مقاومت می‌کنند، حمایت کرده‌اند.
در این مراسم مادران مقاومت ساوجی با ختم قرآن کریم، رهایی و پیروزی را برای مردم رنجدیده و مادران بی‌گناه غزه از خداوند متعال طلب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم/ وظیفه حجاج در بیان رهبر انقلاب
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تعطیلی شبکه الجزیره نقض آزادی بیان است
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • بندر حیفا را موشک‌باران کردیم
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • مسکن هایی که بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده
  • مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده