Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@15:18:23 GMT

چربی سوزی این خوراکی ثابت شد/بخورید و لاغر بمانید

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۸۵۴۶

چربی سوزی این خوراکی ثابت شد/بخورید و لاغر بمانید

رکنا: این 8 ماده غذایی گزینه های خوبی برای لاغری هستند.

بیشتر شما نمی دانید چه غذاهایی باعث می شوند کالری که مصرف کرده ‌اید را سریع‌تر بسوزانید.

غذاهای خاصی اثرات ترموژنیک (سوزاننده چربی) بالایی دارند،‌ یعنی به افزایش سرعت متابولیسم شما کمک می‌ کنند.

عدس: سرشار از پروتئین است و چربی خیلی کمی هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع کمترین چربی را در میان غذاهای سرشار از پروتئین دارد. همچنین مصرف یک وعده آن،‌ 35 درصد نیاز روزانه آهن را تامین می کند.

ماهی: برخی ماهی‌ های خاص سرشار از اسید چرب امگا 3 هستند،‌ که با افزایش متابولیسم موجب از بین رفتن چربی‌ها می ‌شوند. عملکرد رژیمی اسید چرب امگا 3 مانند پروتئین است. امگا3 بدن را مجبور به چربی ‌سوزی بیشتر می‌ کند و اشتها را در طول روز کنترل می‌ کند.

سیب: یک سیب اندازه متوسط، تنها 80کالری دارد و دارای همه انواع آنتی ‌اکسیدان ‌ها است. از آنجایی که سیب سرشار از آنتی ‌اکسیدان است، موجب بهتر شدن جریان خون و ساختن ماهیچه‌ های قوی ‌تر و سالم‌ تر می‌ شود. به عنوان یک قانون Law کلی، معمولا سیب‌ های دارای پوست تیره‌ تر را انتخاب کنید. هرچه پوست سیب تیره‌ تر باشد، آنتی ‌اکسیدان و اثرات چربی ‌سوزی آن بیشتر است.

فلفل قرمز: دارای ترکیبی به نام کپسایسین است. این ماده بدن را گرم و به شما کمک می ‌کند کالری اضافی را بسوزانید. متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند که فلفل را به سوپ، سس و برنج اضافه کنید تا قابلیت چربی‌ سوزی رژیم غذایی ‌تان را افزایش دهید.

چای سبز: حاوی ترکیبی موسوم به اپیگالوکتشین‌گالات است؛ آنتی اکسیدانی که باعث می‌ شود بدنتان بهتر از هورمون طبیعی و ناقل عصبی نوراپی‌ نفرین استفاده کند. اثر اصلی نوراپی‌ نفرین در متابولیسم، دادن پیغام جهت سوزاندن سلول ‌های چربی و انرژی ذخیره شده است.

جو دوسر: سرشار از فیبر است و وقتی بدن می‌خواهد غلات غنی از فیبر را تجزیه کند،‌ در طی مراحل هضم آن دو برابر انرژی مصرف می ‌کند و کالری می سوزاند. همچنین فیبرهای رژیمی،‌ اشتهای شما را تنظیم می ‌کند و به شما حس سیری طولانی ‌مدت می دهد.

گریپ فروت: یکی از بهترین صبحانه‌ های چربی سوز، نصف گریپ‌فروت و یک فنجان قهوه است. این شروع عالی برای روزتان است، به خصوص اگر 2 ساعت بعد از آن دومین صبحانه خود را، که غذایی سرشار از فیبر و پروتئین است، ‌بخورید. گریپ ‌فروت به بدن کمک می‌ کند چربی و کلسترول را حل کند و مانع از سخت شدن رگ ‌های قلب Heart می‌ شود.

بوقلمون و مرغ: این دو ماده غذایی در چرخه رژیمی به عنوان رژیم دارای «اثر بالای ترموژنیک» شناخته می ‌شوند. بوقلمون و مرغ هر دو کالری کمتری از گوشت گاو دارند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت قانون Law قهوه قلب Heart رژیم غذایی کاهش وزن لاغری عصبی طبیعی عکس حوادث ایران تجاوز انتشار فیلم رابطه پنهانی مادر نجات قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درمان گیاهی ریزش مو
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید