Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:36:54 GMT

کشته شدن دو مستشار نظامی روس در دیرالزور

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۸۶۲۱

کشته شدن دو مستشار نظامی روس در دیرالزور

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن دو مستشار نظامی خود و زخمی شدن پنج تن دیگر در دیر الزور سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد، در جریان عملیاتی در دیر الزور واقع در شرق سوریه دو مستشار نظامی روسیه کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند.

این وزارتخانه افزود: نیروهای روسی به مقابله با حملات تروریست‌ها در دیر الزور به ارتش سوریه کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین

نشریه نیوزویک در گزارشی به ارزیابی وضعیت نیروهای روسیه و اوکراین در منطقه دونتسک پرداخت و نوشت: در حالی که مسکو از تصرف یک روستای دیگر در منطقه دونتسک خبر می‌دهد ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که مسکو ۲۵ هزار سرباز خود را در اطراف شهر استراتژیک چاسیو یار (Chasiv Yar) مستقر کرده است.

 در گزارش نیوزویک آمده است: چاسیو یار یک شهر کلیدی در غرب باخموت است که موسسه مطالعات جنگ ایالات متحده آن را به عنوان یک «شهر قلعه» توصیف کرده و هشدار داده است که تصرف چاسیو یار از سوی روسیه به نیروهای روسی کمک می‌کند تا به سایر شهرهای بزرگ دونتسک حمله کنند.

بر اساس گزارش نیوزویک، سرهنگ الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ماه گذشته اعلام کرده بود که مسکو در تلاش است تا دفاع اوکراین را در غرب باخموت در هم بشکند، کنترل شهر چاسیو یار را در دست بگیرد و شرایط را برای پیشروی بیشتر نیروهایش به سمت شهر کراماتورسک که در شمال غربی منطقه دونتسک قرار دارد، ایجاد کند.

به نوشته نیوزویک، نیروهای روسیه طی روزهای گذشته بر شهرهای بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

سناتور جمهوری‌خواه حمایت بایدن از اوکراین را محکوم کرد

 «سناتور رند پال» در اظهاراتی حمایت مالی از اوکراین را توسط دولت «جو بایدن» و با پشتیبانی «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس سنا محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، رند پال در این مصاحبه ضمن محکوم کردن بایدن و مک کانل گفت: دلیل اصلی من برای مخالفت با ارسال پول به اوکراین این است که ما هیچ پولی نداریم. پول را باید قرض کرد. در واقع ما یک تریلیون دلار به چین بدهکار هستیم و آنها یک تریلیون دلار از بدهی ما را خریدند. ما باید از چین پول قرض کنیم تا آن را به اوکراین بدهیم.

پال همچنین در این مصاحبه گفت که مک‌کانل و دولت بایدن به اوکراینی‌ها گفته‌اند که مهم نیست چه می شود، اما آنها در نهایت به ناتو می پیوندند.

این سناتور خاطرنشان کرد: در حالیکه این تنها موضوعی است که می توان از آن برای آوردن اوکراین به پای میز مذاکره استفاده کرد.

وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

وزیر دفاع ایتالیا تحریم های غرب علیه مسکو را شکست خورده دانست و خواهان مذاکره با رئیس جمهوری روسیه شد.

 خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه امروز گیدو کروستو (Guido Crosetto) با روزنامه "ایل مساجرو" (Il Messaggero) نوشت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است و غرب باید برای پایان دادن به جنگ اوکراین برای مذاکره با ولادیمیر پوتین بیشتر تلاش کند.

به نوشته رویترز، کروستو در ادامه این مصاحبه گفت که غرب به اشتباه نفوذ اقتصادی خود را در جهان دست بالا گرفته و باور داشت که تحریم‌ هایش می‌تواند تهاجم روسیه را متوقف کند.

کروستو گفت: تنها راه حل این بحران مشارکت دادن همه طرف هاست تا ابتدا آتش بس و سپس صلح حاصل شود.

وزیر دفاع ایتالیا در پاسخ به مصاحبه کننده که پوتین را نسبت به مذاکره بی میل می دانست، گفت: این دلیل خوبی است تا بیشتر تلاش کنیم. ما نباید استفاده از مسیر احتمالی دیپلماسی را هر چقدر هم که بعید باشد کنار بگذاریم.

با این حال، کروستو از تصمیم ایتالیا برای ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین دفاع و هدف از آن را کسب "زمان و شرایط دستیابی آتش بس و صلح" عنوان کرد.

کروستو در ادامه این گفت و گو گفت که اشغال کی یف، پایتخت اوکراین، به دست نیروهای روس، "ناگزیر به درگیری با کشورهای دیگر که تانک های روس را در مرزهای خود نمی پذیرند" منجر می شود.

این وزیر ایتالیایی افزود که ضد حمله تابستان پارسال اوکراین با توجه به برتری نظامی روسیه اشتباه بوده است.

کروستو گفت:"شخصاً به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هشدار داده بودم که این عملیات محکوم به شکست است، اما حرف مرا گوش نکردند."

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه