Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@20:34:04 GMT

دستور پخت لوز نارگیل سنتی بدون فر

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۹۶۴۷

دستور پخت لوز نارگیل سنتی بدون فر

حدوداً ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه میدیم تا شربت غلیط بشه و به شهد قوام گرفته تبدیل بشه. بعد از این مدت و آماده شدن شهد، صبر می‌کنیم تا کمی از حرارت بیفته و خنک بشه.

دستور پخت لوز نارگیل سنتی بدون فر
 
گاهی میشه وجود ساده‌ترین و در دسترس‌ترین موادی که توی آشپزخونه خیلی از ما پیدا میشه، باعث انگیزه بشه تا دست به کار بشیم و یه تنوعی به روزمون بدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حالا اگر یه مناسبت خیلی خوب هم در پیش داشته باشیم، بهمون انرژی بیشتری میده. مثل لوز نارگیل که مواد تشکیل دهنده اون فقط شهد غلیظ و شکر هست و قراره امروز با هم طرز تهیه اش رو ببینیم که چقدر ساده می‌تونه توی عید نوروز، شیرین کننده کام خانوادمون باشه. پس اگر علاقه‌مند شدین، در ادامه با ما همراه باشین.

مواد لازم برای تهیه لوز نارگیل بدون فر
پودر نارگیل ریز ۲۰۰ گرم (۲ پیمانه)
شکر ۲۵۰ گرم (۱ و ۱/۲ پیمانه)
آب ۱ پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق سوپخوری
خلال یا پودر پسته مقداری برای تزیین
مراحل تهیه لوز نارگیل بدون فر
برای شروع اول باید شهد درست کنیم و در واقع ماده‌ای که قراره باعث انسجام شیرینی بشه، همین شهد غلیظ خواهد بود. پس شکر و ۱ پیمانه آب و آب لیمو ترش تازه رو با هم مخلوط می‌کنیم و داخل یک تابه دیواره بلند می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار میدیم تا به جوش بیاد و همونطور با حرارت کم اونقدر بچوشه تا غلیظ بشه.

اضافه کردن آب به شکر و آبلیمو

حدوداً ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه میدیم تا شربت غلیط بشه و به شهد قوام گرفته تبدیل بشه. بعد از این مدت و آماده شدن شهد، صبر می‌کنیم تا کمی از حرارت بیفته و خنک بشه.

شربت قوام آمده

حالا شهد رو کم کم به پودر نارگیل اضافه میکنیم و خیلی خوب با هم مخلوط می‌کنیم تا تمام پودر نارگیل به شهد آغشته بشه.

اضافه کردن شهد به پودر نارگیل

همونطور که اشاره کردم شهد یا شربت غلیظ در واقع چسب پودر نارگیل هست، پس با دقت سعی میکنیم تا کاملاً مواد رو هم برنیم تا یک مخلوط چسبناک به دست بیاد و مخلوط به راحتی از قاشق جدا بشه.

چسبناک و منسجم شدن پودر نارگیل

حالا یک قالب به ابعاد حدوداً ۱۲ در ۱۵ سانتیمتر رو با برس کمی به روغن آغشته می‌کنیم و بعد مخلوط رو درون قالب دیواره دار می‌ریزیم و با پشت یک قاشق یا کاردک، کاملا به کف قالب پرس میکنیم. بعد مقداری خلال یا پودر پسته روی شیرینی می‌ریزیم و باز با کمی فشار به لایه نارگیلی پرس می‌کنیم.

پرس کردن مخلوط در قالب به همرته خلال پسته

قالب رو به مدت یک و نیم تا دو ساعت داخل یخچال قرار می‌دیم تا شیرنی خودش رو کاملاً بگیره و آماده برش زدن بشه. بعد با یک چاقوی تیز اون رو به صورت لوزی برش می‌زنیم و با کمی دقت و حوصله از قالب جدا می‌کنیم و در ظرف سرو می‌چینیم.

برش زدن به شیرنی کاملاً سرد شده

و با اینکه قبل از اینکه داخل یخچال قرار بدیم، بک تنوعی به سبک این شرینی بدیم و اون رو کف دستمون کمی منسجم می‌کنیم و بعد فرم میدیم و اگر دوست داشتیم داخل پودر پسته یا بادام می‌غلتونیم و بعد داخل یخچال قرار می‌دیم.

فرم دادن به شیرینی

سپس توپک‌ها رو هم داخل یخچال قرار می‌دیم تا منسجم بشن. سپس اون‌ها رو خارج می‌کنیم و در ظرف سرو می‌چینیم. لوز نارگیل موندگاری نسبتاً خوبی داره به شرطی که دور از رطوبت باشه. پس برای نگهداری پس از مصرف داخل ظرف درب دار در جای خشک و خنک نگهداری می‌کنیم.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RR5

منبع: فردا

کلیدواژه: دستور پخت غذا آموزش آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان