Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اعلام دستگاه های قضایی و انتظامی برای برخورد با هنجارشکنی و روزه خواری در ماه رمضان اما شاهد اشاعه علنی این موضوع هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد، بنا به نص صریح قرآن و سنت و سیره پیامبر(ص ) و ائمه اطهار(ع ) روزه امری واجب و روزه خواری حرام است با این حال و با وجود تعیین مجازات برای روزه خواران، به راحتی آب خوردن می توان مصادیق متظاهرین به روزه خواری را یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گذشته از روزه خواری های علنی عده ای، که البته در پس بی توجهی مردم به امر به معروف و نهی از منکر نیز رایج تر شده، واحدهای خدماتی نظیر کافه ها و فست فوتی ها هم حاضر به دل کندن از سودهای خود حتی برای رضای خدا و اجرای احکام الهی نیستند و در موارد مثلا متعقد به هنجارها و احکام تنها پرده ای بر ورودی مغازه خود نصب می کنند.
این در حالی است که دین اسلام به شدت با چنین مصادیقی مخالف است و انتظار می رود در راستای تحریم روزه خواری و واقف بودن مسئولین قضایی و انتظامی در کنار به پا داشتن فریضه همگانی امر به معروف و نهی از منکر برخوردهای شایسته با روزه خواران انجام گیرد مبادا رفته رفته این حکم واجب الهی نیز نظیر امر به معروف، حجاب و بسیاری احکام دیگر به پشت گوش انداخته شود.

با تظاهرکنندگان به روزه‌خواری در ماه رمضان  برخورد می شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: با تظاهر کنندگان به روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان برخورد می‌شود.
 محمدحسین صادقی با اشاره به اینکه عامه مردم به جایگاه و حرمت ماه مبارک رمضان توجه می کنند، اظهار داشت: از همه شهروندان و به ویژه کسبه و افرادی که با عرضه مواد غذایی ارتباط دارند، درخواست می شود بیش از پیش حرمت این ماه را نگاه داشته و نسبت به رعایت شرع اقدام کنند.
وی افزود: نیز می بایست برای مسافرین و افرادی که به دلیل عذر شرعی روزه نمی گیرند تدابیری اندیشیده شود تا بدون تظاهر به روزه خواری به مواد غذایی دسترسی یابند.
صادقی تظاهر به فعل حرام را مستوجب تعقیب کیفری دانست و گفت: خوشبختانه طی سال های گذشته گزارشات زیادی درباره روزه خواری واصل نشد البته پیش بینی می کنیم امسال نیز اوضاع به همان ترتیب باشد.


برخورد جدی با متظاهرین به روزه خواری

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: با متظاهرین به روزه خواری با جدیت برخورد می شود.
سرهنگ ملک حسین براری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، درباره برخورد با روزه خواری در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: به منظور رفاه حال مسافرین شماری از مغازه داران و رستوران ها در تفرجگاه هایی نظیر طاقبستان و پارک کوهستان با همکاری پلیس اماکن عمومی و با رعایت تمام موازین شیفت بندی شده تا برای مردم ایجاد مزاحمت نشود.

به گزارش مرصاد، با تمام این تاکیدات اما کرمانشاهی ها از عدم برخورد جدی با روزه خواران در ملاعام که به نوعی عدم رعایت حقوق دیگران است گلایه مندند. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| گلایه شدید مردم از وضعیت آزاد راه قم - کاشان

تین نیوز

 آزادراه قم کاشان از بزرگراه آزادگان تهران آغاز می‌شود و در انتهای مسیر با آزادراه ذوب آهن اصفهان ادغام می‌گردد.

با وجود اخذ عوارضی برای تردد در آزاد راه قم - کاشان اما کیفیت بسیار بد آسفالت این محور باعث نارضایتی شدید مردم شده است.

 

حجم ویدیو: 46.55M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حضور دو روزه رییس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان سمنان
  • حسینی: خدا را شکر کمیته انضباطی ۴ روزه حکم من را داد!
  • نمازگزاران کرمانشاهی از حمله سپاه پاسداران به اسراییل حمایت کردند
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • فیلم| گلایه شدید مردم از وضعیت آزاد راه قم - کاشان
  • پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • فرنگی‌کار کرمانشاهی بعد از پایان محرومیت ۴ساله: جبران می‌کنم