Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@17:17:15 GMT

رد شدن شهرهای ساحلی از خط قرمز حریم دریا

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۰۰۱۸۱

رد شدن شهرهای ساحلی از خط قرمز حریم دریا

عدم ارائه برنامه مصوب و موفق نشدن مازندران در نوشتن طرح جامع گردشگری موجب شد تا یک سردرگمی برای اولویت بندی توجه به جاذبه های گردشگری در این استان به وجود آید.

ایران آنلاین /رد شدن شهرهای ساحلی از خط قرمز حریم دریا

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: رعایت حریم ساخت و ساز یکی از مشکلات اصلی در شهرهای ساحلی بوده و با پیشروی خزر بسیاری از این ساختمان ها در حال حاضر از حریم دریا عبور کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهدی رمضان‌زاده، رئیس کارگروه تخصصی گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران گفت: رعایت حریم ساخت و ساز یکی از مشکلات اصلی در زمینه دریا است و با توجه به اینکه بر اساس قانون سال 42 حریم دریا 60 متر قرار داده شده و با وجود پیشروی دریا هنوز این قانون اصلاح نشده و بسیاری از شهرک ها و نهادها مجوزهای خود را گرفته‌اند.

او با اشاره به این که با پیشروی دریا بسیاری از این ساختمان ها در حال حاضر از حریم دریا عبور کرده اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ برنامه استراتژیک برای مدیریت گردشگری دریا در مازندران وجود ندارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با بیان این که گردشگری دریایی در ساحل و دریا قابل انجام است، تصریح کرد: هنوز هیچ اقدامی در این خصوص حتی در دریا هم انجام نشده است.

 

رمضان‌زاده یادآور شد: کشورهای اطراف دریای خزر با برخورداری از تنوع جاذبه های دریایی، میراث، جاذبه های طبیعی، گردشگری سلامت، چشمه های آب گرم و حمل و نقل دریایی وضعیت بسیار مطلوبی را دارند اما از این امکانات در مازندران و حتی در ایران به خوبی استفاده نشده است.

 

وی افزود: عدم ارائه برنامه مصوب و موفق نشدن مازندران در نوشتن طرح جامع گردشگری موجب شد تا یک سردرگمی برای اولویت بندی توجه به جاذبه های گردشگری در این استان به وجود آید.

 

رئیس کارگروه تخصصی گردشگری و صنایع دستی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با جدی دانستن آلودگی دریاها، یادآور شد: در بحث سواحل، آلودگی ها به دو بخش آلودگی فاضلاب های خانگی و صنعتی و همچنین انباشت زباله تقسیم می شود که این موارد می تواند در آلوده شدن دریاها، وفادار ماندن گردشگران و بازگشت آن ها تاثیر مستقیمی داشته باشند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تاکید کرد: آلودگی آب ها می تواند در سلامت موجودات دریایی و انباشت زباله و آلودگی بصری در زمینه گردشگری تاثیرگذار باشد.

 

رمضان‌زاده با اشاره به اینکه برخی از آلودگی ها توسط گردشگران در سواحل به وجود می آید، اظهار کرد: با مدیریت صحیح و با کنترل باید از آلودگی محیط زیستی که توسط گردشگران در دریاها به وجود می آید جلوگیری کرد.

ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص مطلب درج شده در یک سایت با عنوان «عبور آزادراه از قلب تاریخ مازندران» گفت: مطالعات احداث پروژه آزادراه قائم شهر - ساری در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در ه‍مان زمان شرکت توسعه آزادراه‌های کشور مسیر پیشنهادی را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی وقت استعلام کرد.

او افزود: با بررسی پیمایشی از مسیر پیشنهادی مشخص شد چند اثر تاریخی در مسیر آزادراه مذکور قرار دارد بنابراین با بررسی و اعلام نظر کارشناسان مسیر آزاد راه تغییر داده شد و علاوه بر آن شرکت توسعه آزاد راه‌های کشور متعهد شد چنانچه در حین انجام کار به گورستان تاریخی و یا آثاری دیگر برخورد کند کار متوقف و اداره‌کل میراث‌فرهنگی را در جریان قرار دهد.

ایزدی همچنین با اشاره به سرکشی و بازدید کارشناسان و یگان حفاظت از اجرای پروژه آزادراه، گفت: اطلاعات ارایه شده در مستند منظر ناشناخته و مغفول باستان‌شناسی قائم‌شهر از نواقص علمی برخوردار است و غیر کارشناسی و مردود است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: تپه گردکوه جمنان قائم شهر تا روستای واسکس در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد و هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آثار ملی برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  •  آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد