Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@14:35:36 GMT

پدر آتاری درگذشت!

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۰۰۴۹۹

 رویداد۲۴ تد دابنی، یکی از بنیان‌گذاران شرکت فراموش‌نشدنی آتاری ، دیشب در سن ۸۰ سالگی درگذشت. 
شرکت آتاری در سال ۱۹۷۲ توسط دو شخص با نام‌های تد دابنی و نولان باشنل تاسیس شد. این شرکت در آن زمان با توسعه کنسول‌های بازی و همچنین تعدادی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی، به شهرت فوق‌العاده‌ای رسید ولی به مرور زمان و با معرفی نسل جدیدی از کنسول‌ها توسط شرکت‌هایی چون نینتندو، سگا یا حتی سونی،‌ کم کم آتاری آن فروغ سابق را از دست داد و فعالیت‌های این شرکت نیز کم‌تر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

،
این خبر را لئونارد هرمن، شخصی که از دوستان نزدیک دابنی بود و پیش از این در سال ۲۰۰۹ هم مقاله‌ای با محوریت زندگی‌نامه دابنی به قلم وی در مجله Edge منتشر شده بود، خبر مرگ دابنی را اعلام کرده است. وی در این مورد گفت:
مطلع شدم که تد دابنی، دوست نزدیک من و یکی از بنیان‌گذاران آتاری، در سن ۸۰ سالگی درگذشت. روحت در آرامش دوست من. میراثی که از تو به جا مانده فراموش‌نشدنی است. 
دابنی در سال ۱۹۳۷ در سن فرانسیسکو به دنیا آمد. طبق اعلام نزدیکانش، وی سال گذشته متوجه شد که دچار سرطان مری شده است و پس از آنکه پزشکان اعلام کردند در هر حالت نهایتا هشت ماه زنده خواهد بود، تصمیم گرفت تا سراغ درمان خاصی نرود و از فرصت باقی‌مانده زندگی‌اش به بهترین شکل استفاده کند. 

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد۲۴ آتاری بازی های ویدئویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد