Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین : معاون فرماندار گناباد با بیان اینکه رانندگان این شهرستان به هیچ عنوان با نظام جمهوری اسلامی مشکل ندارد ، گفت: باید با افزایش هوشیاری مانع سوء استفاده برخی اشخاص از مطالبات این بخش شد.

 محمدعلی جعفری بعدازظهر روز گذشته 5 خرداد در نشست بررسی مسائل و مشکلات رانندگان و کامیونداران شهرستان گناباد در محل مسجد ایزدی نوقاب ، اظهار کرد: نباید با برخی اقدامات بستر سوء استفاده افراد فرصت طلب را از مطالبات کامیونداران فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هم اکنون هر راننده به نسبت درآمدش چهاربرابر هزینه داشته و اگر این قشر زحمتکش اعتراضی نیز می کنند در آن تنها به دنبال جلب توجه مسئولان به تنگناهای صنفی خود هستند.

جعفری تقویت انجمن صنفی کارگری رانندگان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: هر گروهی برای پیگیری مطالبات و مشکلات خود باید تحت پوشش انجمن های صنفی قرار گیرد و رانندگان گناباد نیز تنها از این طریق مسائل خود را پیگیری کنند.

معاون فرماندار گناباد اولین هدف انجمن های صنفی کارگیری را پیگری خواسته های کارگران دانست و افزود: اگر می خواهید مشکلاتتان از مبادی قانونی پیگیری شود و به حق و حقوقات خود برسید باید در قالب انجمن صنفی قرار بگیرید.

انجمن صنفی رانندگان به رسمیت شناخته شود

در ادامه علی میری رئیس انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون گناباد نیز در جلسه گفت: مهمترین خواسته فعالان این بخش توجه بیشتر به مشکلات بیمه، رفع تبعیض بین کامیون داران این شهرستان با سایر نقاط در ارسال بار از معادن و شرکت ها و تقسیم عادلانه بار و افزایش کرایه حمل بار است.

وی در ادامه عنوان کرد: به رسمیت شناختن انجمن صنفی رانندگان در پیگیری مسائل و مشکلات این بخش از سوی مسئولان مربوطه، رفع تنگناها و محدودیت های کارت هوشمند سوخت نیز از دیگر خواسته ها محسوب می شود.

میری گفت: در حالی که تعداد بسیاری از کامیونداران گناباد بیکار و در انتظار حمل بار هستند، برخی مالکان معادن این شهرستان بارهای خود را با قیمت کمتر از طریق کامیون های شهرستان های دیگر ارسال می کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون گناباد با اشاره به اینکه باید تمام اختیارات مربوط به به رانندگان در اختیار خود رانندگان قرار بگیرد ، تأکید کرد: مشکلات برون شهری را طی نامه ای منعکس خواهیم کرد اما تقاضای حل مشکلات داخل شهرستان را داریم.

افزایش 20 درصدی کرایه حمل

یونس ارشادی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد نیز با اشاره به اعتراض صنفی روزهای اخیر کامیونداران نسبت به کم بودن کرایه و مشکلات بیمه ای اذعان کرد: کرایه حمل کامیونداران از روز شنبه 10 تا 20 درصد افزایش یافت.

وی همچنین اظهار کرد: همچنین با پیگیری های انجام شده، مسئولان ذیربط برای رفع مشکلات حق بیمه مالکان و رانندگان کامیون قول مساعد دادند.

 محاسبه حق بیمه رانندگان بر اساس نرخ قبلی

همچنین محمد شریفی رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه گناباد نیز در این جلسه عنوان کرد: حق بیمه رانندگان بر اساس نرخ قبلی محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: از سال 1384 دولت هیچ گونه تعهدی جهت پرداخت حق بیمه از محل طرح هدفمندی یارانه ها به تأمین اجتماعی پرداخت نکرده است.

شریفی با بیان اینکه مبلغ بیمه برای رانندگان درون شهری و برون شهری فرق می کند ، خاطرنشان کرد: افرادی که حق بیمه خود را نرخ آزاد پرداخت نموده اند نیز در بیمه آتی آنها اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه گناباد تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل کارفرمائی در سال 1397 دستمزدها 5/19 درصد افزایش پیدا کرده و بیمه ها هم بر همین اساس محاسبه شده است.

 مرکز اعلام بار در گناباد راه‌اندازی شود

در ادامه هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد نیز در خصوص حمل و نقل بار معادن و کارخانجات تولیدی در سراسر کشور از جمله این شهرستان ، بیان کرد: معمولا افراد یا شرکت های که کالا و مواد معدنی را خریداری می کنند برای حمل آن با شرکت های حمل و نقل قراداد منعقد می ‌کند لذا مدیران واحدهای صنعتی و معدنی در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی ندارند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در سازمان پایانه‌ های و شرکت های حمل و نقل حداقل 60 درصد بار کارخانه ها و معادن گناباد به رانندگان بومی داده می شود و الباقی دارای شرایط خاصی است که توسط خریدار تعیین می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد تصریح کرد: پیشنهاد می شود برای شفاف‌ سازی و رفع ابهامات احتمالی پایانه یا مرکز اعلام بار با حضور نماینده رانندگان در شهرستان ایجاد شود تا هر چقدر که کالا و مواد معدنی قابل حمل در هر روزانه است بصورت عادلانه بین شرکت ‌های حمل و نقل تقسیم شود.

گفتنی است در چند روز گذشته کامیون‌داران گنابادی در پی اعتراض به گرانی قطعات یدکی و سایر مشکلات، دست به اعتصاب زده و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلاتشان شدند.

شهرستان گناباد با دارابودن بیش از 3000 دستگاه کامیون، بیشترین ناوگان حمل ‌و نقل برون شهری را در استان خراسان رضوی دارا بوده و نقش بسزایی نیز در حمل‌ و نقل کالا در کشور نیز دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رانندگان رانندگان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۴۹ حادثه ترافیکی از ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ماه سال جاری در شهرستان‌های گناباد و بجستان به وقوع پیوست که در مقایسه با میزان مشابه سال قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

محمدحسین اسماعیل‌زاده افزود: ۴۸۰ ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این مدت انجام شد که تعداد ماموریت‌ها نسبت به آمار مشابه، ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی کلیه پایگاه‌های اورژانس دانشگاه در حالت آماده باش و سه ایستگاه سلامت نیز در محور‌های مواصلاتی به شهرستان‌های گناباد و بجستان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

اسماعیل زاده گفت: تصادف‌ات جاده‌ای و مناطق روستایی، ۴۳ درصد مجموع ماموریت‌های اورژانس گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی را در سال ۱۴۰۲ شامل شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۶ هزار و ۸۱۶ ماموریت اورژانس در شهرستان‌های تابعه (گناباد و بجستان) هفت هزار و ۳۲۲ ماموریت مربوط به خدمات رسانی در تصادف‌های جاده‌ای و محور‌های روستایی بود.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند و به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنب و جنوب غربی مشهد واقع هستند.

دیگر خبرها

  • ثروت و قدرت در جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم است
  • حکومت حضرت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی است
  • بزرگ‌ترین نعمت خداوند برای بشریت در شب‌های قدر نازل شده است
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • مسافران نوروزی روزه‌دار پای سفره افطار علامه محمدتقی بهلول گنابادی
  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • فوتسال گناباد  نیازمند حمایت بیشتر است
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان