Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندران استان ساحلی شمال ایران است که بیش از دو استان همجوار خود یعنی گیلان و گلستان دارای ۳۴۰ کیلومتر نوار ساحلی است و همه ساله در نیمه نخست سال با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار طبیعت بکر خداوندی دست و پنجه نرم می‌کند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، همه ساله با شروع تابستان و آغاز فصل گرما مناطق شمالی کشور و مازندران به ویژه شهر ساحلی و گردشگری بابلسر با خیل عظیم مسافرانی روبه‌رو بوده که برای استفاده از مواهب خداوندی و دریای زیبای مازندران عازم این منطقه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه برای استفاده صحیح و اصولی و مناسب باید نکاتی مد نظر قرار گیرد؛ نکاتی همچون پاکیزه نگاه‌داشتن سواحل دریا و رعایت مسائل زیست محیطی که با بررسی اجمالی ساحل بابلسر، متاسفانه با مناظری روبرو شدیم که استفاده از این طبیعت زیبا و موهبت الهی را به خاطره‌ای زشت تبدیل کرده است.

ورود آلودگی‌هایی همچون تکه‌های چوب و شاخه درختان و نی که پس از بارندگی‌ها از طریق رودخانه به وسیله امواج دریا به ساحل بازگشته و نیز زباله‌هایی که توسط گردشگران به علت کمبود سطل زباله و دور از دسترس بودن در ساحل رها شده بود.

وضعیت بهداشت در سطح سواحل مطلوب نیست

اتفاقاتی از این دست مورد نامیمونی است و نشان دهنده عدم رسیدگی توسط دستگاه مسئول بوده که  در فصل هجوم مسافران به شدت چشمگیر است. یکی از مسافرانی که از استان اصفهان به این شهرستان سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بهداشت در سطح سواحل مطلوب نبوده و این موضوع نشان دهنده عدم رسیدگی مسئولان به ساحل و بهداشت است.

وی افزود: سالانه اعتبارات زیادی برای اجرای طرح‌های مختلف در سواحل هزینه می‌شود اما نتیجه، نتیجه رضایت بخشی نیست.

این مسافر ادامه داد: بسیاری از مسئولان تنها به‌فکر برپایی چادر و طرح سالم‌سازی برای جلوگیری از شنای مختلط در دریا هستند و از موضوع اصلی بهداشت و امنیت روانی غافل مانده‌‌اند.

عدم حضور مسافران در دریا به معنای شکست اقتصادی

مسافر دیگری که از استان تهران برای گذران اوقات فراغت با خانواده به بابلسر سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اگر شرایط بهداشتی در سطح سواحل مناسب نباشد مطمئن باشید که سال آینده به این شهرستان سفر نخواهم کرد و عدم حضور مسافران به معنای شکست اقتصادی منطقه است.

وی افزود: بسیاری از کودکان و نوجوانان با پای برهنه در سطح سواحل راه می‌روند و بازی می‌کنند و وجود آشغال و نخاله‌های غیربهداشتی که از رودخانه‌ها به دریا و ساحل آمده سبب بروز بیماری‌های عفونی می‌شود.

آن چه خواندید گوشه‌ای از درد و دل مسافران درباره وضعیت زیست محیطی در سطح سواحل بابلسر بوده که در ادامه به صورت ویدیویی تقدیم حضورتان می‌شود.

مسئولان استانی نیز با هدف برطرف کردن مشکلات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی سواحل استان مازندران نیز نشست‌های برگزار کرده که شاید راهگشای مقطعی و مسکنی در حوزه سالم‌سازی سواحل استان مازندران تا پایان تابستان باشد.

گزارش و مصاحبه از هومن رمضانیان

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، قاسم عزیز زاده گرجی، در نشست با فرمانداران استان در شهرستان بهشهر ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و۴۰۰شهید مازندران به ویژه شهدای بهشهر و شهید عبدالکریم هاشمی نژاد، اظهار کرد: حضور با بصیرت مردم استان با همراهی مسئولین در سواحل دریای خزر با هدف تشکیل زنجیره انسانی در حمایت از عملیات غرورآفرین وعده صادق و طرح نور شایسته تحسین است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از سعادت و شقاوت هر جامعه براساس آموزه‌های دینی به دست مدیران است، افزود: فرجام سعادت و انجام شقاوت نه فقط به خاطر تصمیمات مدیران بلکه تاثیراتی که از رفتار و خلق و خوی یک مدیر در جامعه منتقل می‌شود، رقم می‌خورد.

او ادامه داد: در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهمترین گام ها، تشکیل دولت اسلامی است یعنی این که تمامی کارگزاران منطبق با معیار‌های اسلامی باشند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مدیر جامعه اسلامی باید از مردم برای مردم باشد، گفت: مدیر نظام اسلامی مدیری است که به منصب از منظر مسئولیت می‌نگرد.

وی با بیان اینکه مدیر نظام اسلامی مدیری ست که مسئولیت را فرصتی برای خدمت به مردم می‌داند، افزود: از منظر امام حسین (ع) خدمت صادقانه به مردم نعمت است و اگر قدر این نعمت را ندانید خدا این نعمت را از شما می‌گیرد.

عزیززاده گرجی، خاطرنشان شد: مدیران نظام اسلامی مدیرانی هستند که اخلاق پیوست دائمی رفتارشان است. همه‌ی گفت و گوها، قول و قرار‌ها و رفتار‌های مدیر باید پیوست اخلاقی داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیر نظام اسلامی پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی است و همواره به دور از افراط و تفریط است و اهل مشاوره با نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان است.

عزیززاده گرجی، تاکید کرد: مدیر نظام اسلامی باید همواره پاکدست باشد و روابط سالم با همگان داشته باشد.

وی به فرموده رهبری «اگر می‌خواهیم حقیقتا اسلامی شویم باید در نحوه مدیریتی خود تحول ایجاد کنیم»، اشاره کرد و افزود: اولین گام در تحول این است که در رفتار خود برمبنای اخلاق و آموزه‌های اسلامی تغییر ایجاد کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در ادامه سخنانش با بیان اینکه اقدام تلافی جویانه وعده صادق یک عملیات تاریخی، قاطع و تعیین کننده بوده است، گفت: عملیات وعده صادق ثابت کرد کمک‌های مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی و پشتیبانی دولت‌های اروپایی و آمریکا نتوانست از پایگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی اسرائیل محافظت کند.

وی افزود: عبور پهپاد‌ها و موشک‌های ایران اسلامی از سامانه دفاعی متحدان اسرائیل و سامانه‌های دفاعی چندلایه اسرائیل یکی از مختصات ویژه عملیات صادق بوده است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه دشمن طی ۲۰۰ روز جنگ و کشتار زنان وکودکان بیگناه در غزه هنوز نتوانست به ساختار‌های عملیاتی و اطلاعاتی حماس دست یابد، گفت: وعده صادق دوره تثبیت برتری جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی در بخش دیگر سخنانش برلزوم برگزاری مستمر و هدفمند نشست فرمانداران تاکید کرد و افزود: تسهیل روند امور در سطح شهرستان‌ها مهمترین هدف این نشست هاست که به صورت ادواری به میزبانی یکی از شهرستان‌ها برگزارمی شود.

دیگر خبرها

  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران
  • وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • تاکید بر مدیریت اصولی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران