Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:51:32 GMT

افزایش ۲۰۰ درصدی گردشگران خارجی در ارس

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۰۱۳۴۳

افزایش ۲۰۰ درصدی گردشگران خارجی در ارس

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن نریمان با اعلام این خبر گفت: طبق ارزیابی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تعداد سه هزار و ۴۳ نفر گردشگر خارجی در سال گذشته وارد ارس شده اند، درحالیکه آمار سال پیشین هزار و ۱۳ نفر بوده است.

وی گفت: بر اساس این ارزیابی جذب هزار و ۱۱۴ نفر گردشگر خارجی هدفی بود که برای گردشگری ارس تعیین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: جذب این میزان گردشگر خارجی در ارس فراتر از هدف تعیین شده برای سال ۱۳۹۶ می باشد.

وی اظهار داشت: طبق ارزیابی ها میزان رشد عملکرد ارس در جذب گردشگر خارجی نسبت به هدف تعیین شده برای کل سال ۱۳۹۶ برابر با ۲۷۳ درصد است.

نریمان توسعه گردشگری حلال و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه را از برنامه های مهم ارس در سال ۱۳۹۷ برشمرد و گفت: پتانسیل های فراوان و بالقوه این منطقه در حوزه گردشگری امکان توسعه صنعت توریسم و رونق بیش از پیش فعالیت های اقتصادی را فراهم می کند.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران واقع شده و علاوه بر ظرفیت های بالقوه در توسعه تجارت جهانی، به واسطه وجود ذخیره گاه های حیات وحش، مناطق حفاظت شده محیط زیست، جنگل های ارسباران، گونه های مختلف گیاهان دارویی، آثار تاریخی و ثبت جهانی و ملی و زیبایی های حاشیه رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرین نیز قابلیت توسعه صنعت توریسم و افزایش تولید ناخالص داخلی حاصل از این بخش را دارد.

کد خبر 4307355

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری محسن نریمان منطقه ازاد ارس ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان کرمانشاه شهرکرد بیرجند مشهد خرم آباد خطبه های نماز جمعه یاسوج بارش باران قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین

تین نیوز

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • آبشار لوه در هفته اخیر ۲ گردشگر را به کام مرگ برد
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد