Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، خلیل حقیقی با بیان اینکه 510 هکتار از زمین های کشاورزی مناطق کوهستانی شهرستان بهشهر به کشت انواع سبزیجات به ویژه تر تیزک، اسفناج و ... اختصاص داشته و از نقاط مستعد کشت سبزی و صیفی جات در این شهرستان است گفت: پیش بینی می شود امسال، 8 هزار و 236 تن انواع سبزیجات در این مناطق تولید و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: کشت به موقع سبزی و صیفی جات و اعمال مدیریت آبیاری بعد از کاشت و تغذیه مناسب، موجب افزایش تولید و صرفه اقتصادی برای کشاورزان می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سبزیجات مناطق کوهستانی بهشهر زمین های کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از تولید بی‌سابقه دانه کلزا و شکسته شدن رکورد تاریخی تولید این دانه روغنی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلال یوسفی اظهار کرد: تاکنون بالاترین میزان تولید کلزا در شهرستان ۱۳ هزار و ۸۹۱ تن بوده که مربوط به سال زراعی ۹۷ تا ۹۸ است، اما امسال به فضل پروردگار، همت و تلاش کشاورزان زحمتکش و راهنمایی‌ها و مساعدت‌های همکاران و مسئولان شهرستانی و استانی، این میزان تولید تاکنون از مرز ۱۵ هزار تن نیز گذشت.

وی با اشاره به اینکه هنوز برداشت دانه روغنی کلزا به پایان نرسیده است و این رقم افزایش خواهد یافت افزود: امسال در طول دوره رشد محصول کُلزا با چالش‌های بزرگی همچون "انگل گل جالیز" مواجه بود و علاوه بر آن با خسارات ناشی از طوفان و تگرگ فروردین به بخشی از مزارع کلزا مواجه بودیم، اما به لطف خداوند و تلاش‌های همه جانبه کارشناسان و کشاورزان، افتخار این سطح از تولید و رکوردشکنی و "جهش تولید" با "مشارکت مردم" در سابقه کشاورزی شهرستان ثبت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: شکسته شدن رکورد تولید کلزا نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در کشت این محصول دارد و امیدوار هستیم با توجه به اینکه کلزا یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود و نقش بسزایی در پایداری تولید دارد، در سال‌های آینده باز هم شاهد چنین رکوردشکنی‌هایی در تولید این محصول ارزشمند باشیم.

کد خبر 745628

دیگر خبرها

  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین