Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: حدود ۱۸ اکیپ گشت و نظارت در مرکز استان مرکزی متناسب با تعداد جمعیت در شهرستان‌ها در طول ماه رمضاندر حال نظارت بر وضعیت بازار هستند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ استانها مرکزی نظرات

جعفر اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به ایجاد کارگروه ستاد تنظیم بازار پیش از شروع ماه رمضان اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار در سطح کشور به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود که پیرو آن در سطح استان‌ها به استاندار و دبیر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تنفیض می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کارگروه پس از اعلام آخرین بخشنامه‌ها و اقلام عمده کالاهای اساسی در جلسه‌ای با ریاست معاونت امور اقتصادی استانداری تشکیل شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در کارگروه تنظیم بازار ماه رمضان سهم هر شهرستان مشخص شد و اطلاعات لازم از کشور دریافت شده و براساس جمعیت هر شهرستان از اقلامی که دراختیار اداره کل خدمات غله و پشتیبانی امور دامی هست در اختیار فروشگاه‌های عرضه‌کننده مواد خوراکی و اقلام اساسی قرار گرفت.

اصغری بیان کرد: در کل کشور انواع برنج خارجی سهمی بالغ بر 30 هزار تن در سطح کشور از محل واردات دارد که از این رقم سهم استان مرکزی 550 تن برنج است.

وی عنوان کرد: از دیگر اقلام و کالاهای اساسی می‌توان به شکر اشاره کرد که خوشبختانه تغییر قیمتی نداشته، 367 تن پیش‌بینی شده که روغن نباتی هم با همین رقم 367 تن در سهم استان مرکزی قرار دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در زمینه گوشت منجمد 600 تن مرغ منجمد و 40 تن گوشت منجمد گوساله هم که بخشی از آن از واردات تامین می‌شود، پیش‌بینی شده که متناسب با شرایط هر شهرستان سهم آنها تفکیک می‌شود.

اصغری افزود: بخشی از کالاهای پرمصرف مانند مواد پروتئینی که خارج از چارچوب سهمیه‌بندی کشوری است هم با توجه به عوامل توزیع مشکلی نداشته و در هر شهرستان عوامل نظارت بر کالاها نظارت لازم را در توزیع کالا انجام می‌دهند که این طرح تا پایان ماه رمضان در زمینه قیمت اجناس بازار اعمال می‌شود.

وی با اشاره به نظارت کامل در تنظیم بازار گفت: حدود 18 اکیپ گشت و نظارت در مرکز استان مرکزی و به همین نسبت متناسب با تعداد جمعیت در شهرستان‌ها در طول ماه رمضان همواره درحال بررسی وضعیت بازار هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: اتاق اصناف استان هم براساس تنفیض اختیاری که دارد نظارت بر خرده‌فروشی‌ها را برعهده دارد.

اصغری خاطرنشان کرد: سامانه 124 رسیدگی به شکایت مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شماره 3820 اتاق اصناف استان هم به شکل فعالانه آماده دریافت شکایت و گزارشات مردمی است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان

معاون امور معادن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معدن فعال در استان کردستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت، مهدی سیفی باغی‌خانی اظهار کرد: معادن نقش مهم و اساسی در اشتغال‌زایی دارند و در حال حاضر ۴۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در معادن استان کردستان مشغول به کار هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت معادن در اشتغال‌زایی شغل‌های غیرمستقیم، بسیاری نیز از وجود این معادن برخوردار می‌شوند.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به میزان اکتشافات معادن در سطح استان اشاره کرد و گفت: در بحث اکتشاف معادن دو بخش خصوصی و دولتی امور اکتشافات را در سطح استان انجام می‌دهند.

سیفی باغی‌خانی ادامه داد: در بخش دولتی با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان صمت، سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو، اکشتافات معدنی در سطح وسیع به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام با هدف شناسایی عناصر کمیاب که در حالت عادی به آن توجه نشده، در حال انجام به صورت سطحی و عمقی است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: پس از شناسایی، سرمایه‌گذاری از طریق ایمیدرو انجام می‌شود و سازمان زمین شناسی در امور اکتشافات از توان نیروهای متخصص استانی نیز استفاده می‌کند.

سیفی باغی‌خانی به رسالت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در بخش خصوصی نیز تعدادی شخصیت حقیقی و حقوقی عملیات اکتشاف را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای متخصص نیز در زمینه اکتشافات معدنی در سطح استان داریم، تصریح کرد: همچنین در این بخش از توان فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی استفاده می‌شود و عمده فعالیت‌ها توسط نیروهای متخصص داخل استان در حال انجام است و در هر جا که نیاز باشد از توان نیروهای متخصص کشوری نیزه بهره می‌بریم.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به وضعیت استان در کشفیات معادن اشاره و خاطرنشان کرد: استان کردستان از لحاظ کیفی و ذخایر معدنی وضعیت بسیار خوبی دارد و ذخایر و معادن فلزی در حال اضافه شدن هستند.

سیفی باغی‌خانی ادامه داد: همچنین معادن سنگ آهن و طلا نیز در استان در حال اکتشاف است و سایر اکتشافات قبلی نیز در حال انجام است.

وی به وضعیت سرمایه‌گذاران به بخش معادن نیز اشاره و اضافه کرد: سرمایه‌گذاران نگاه خوب و مثبتی به حوزه معادن دارند و با تاکید مقام معظم رهبری بر حوزه معادن و جایگزینی آن به جای نفت اهمیت معادن روز به روز در حال بیشتر شدن بوده و استقبال سرمایه‌گذاران بیشتر است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: بیشترین معادن سطح استان در شهرهای قروه، بیجار و سقز وجود دارد.

کد خبر 751580

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان
  • وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان
  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد